Gå til innhold

Blodpølse

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Til dere som spiser blodpølse, blodpudding osv. Hva har dere til? Jeg skal steke meg litt blodpølse til middag i dag med litt stekte poteter til. Men hva mer?

Skrevet

Vi har stekt flesk/bacon og sirup til. :o) Nam!

Skrevet

Jeg har sirup til, min kjære og ungene foretrekker sukker.

candyqueen_83
Skrevet

Vi har stekt flesk/bacon og sirup til. :o) Nam!

Hmm.. Kanskje jeg får kjøpe litt bacon da. Bruker sjelden sirup så det gidder jeg ikke å kjøpe. Får prøve med litt sukker:O) Men pølsa er jo ganske søt i seg selv.

Skrevet

Ikke noe annet enn sirup til blodmat. Lager jeg blodpannekaker skal de ha meierismør og sukker eller sirup.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke noe annet enn sirup til blodmat. Lager jeg blodpannekaker skal de ha meierismør og sukker eller sirup.

Blodpannekaker, vil det si røde pannekaker? Det tror jeg ikke at jeg hadde klart å svelge :o) Men har aldri smakt.

Skrevet

Blodpannekaker, vil det si røde pannekaker? Det tror jeg ikke at jeg hadde klart å svelge :o) Men har aldri smakt.

Blodpannekaker er desidert den beste blodmaten! Hva som gjør pannekaker med blod verre enn pølser med blod er ikke en kobling jeg greier følge. :-)

candyqueen_83
Skrevet

Blodpannekaker er desidert den beste blodmaten! Hva som gjør pannekaker med blod verre enn pølser med blod er ikke en kobling jeg greier følge. :-)

Jeg tror det bare hadde vært litt ekkelt med den fargen på pannekakene :o) Smaken kan sikkert være god :o) Pannekaker er liksom lyse for meg. Hehe

Skrevet

Jeg bruker bare å ha litt smør på og så sukker. :-)

Det er kjempe godt. :-)

Skrevet

Det spiste jeg ofte som barn, men nå er jeg den eneste i huset som spiser det, så det har vi aldri lenger... vi pleide å ha sukker på og ris ved siden av.

Skrevet

Det spiste jeg ofte som barn, men nå er jeg den eneste i huset som spiser det, så det har vi aldri lenger... vi pleide å ha sukker på og ris ved siden av.

''vi pleide å ha sukker på og ris ved siden av.''

Ris? Det har jeg aldri hørt om som tilbehør til blodpølse! Artig å høre hva folk pleier å ha til forskjellig mat, det er utrolig forskjellig altså. :o)

candyqueen_83
Skrevet

''vi pleide å ha sukker på og ris ved siden av.''

Ris? Det har jeg aldri hørt om som tilbehør til blodpølse! Artig å høre hva folk pleier å ha til forskjellig mat, det er utrolig forskjellig altså. :o)

Blodpølse er vel såkalt "gammeldags" mat, så ris hørtes uvant ut til :o)

Skrevet

Blodpølse er vel såkalt "gammeldags" mat, så ris hørtes uvant ut til :o)

Jeg syns både ris og poteter høretes rart ut.

Men det er vel fordi jeg er vant med smør og sukker på.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns både ris og poteter høretes rart ut.

Men det er vel fordi jeg er vant med smør og sukker på.

Kun pølsa til middag? Hørtes stusselig ut.

Gjest Niccola
Skrevet

Blodpannekaker?

Den var ny... Vet ikke helt om det hørtes ut som noe for meg... *urp*

Skrevet

Kun pølsa til middag? Hørtes stusselig ut.

Det er litt greit med slike middager også. :-)

Skrevet

Jeg bruker rødbet til blodpølse. Søtt synes jeg ikke passer til middag!

Skrevet

Som barn fikk vi blodpudding skåret i terninger og varmet i melk.

Kanskje derfor jeg absolutt ikke spiser det i dag?

candyqueen_83
Skrevet

Som barn fikk vi blodpudding skåret i terninger og varmet i melk.

Kanskje derfor jeg absolutt ikke spiser det i dag?

Det hørtes ikke særlig fristendfe ut med melka nei :o(

Skrevet

Blodpølse er jeg ikke vant med, men blodpudding pleier jeg spise med sukker og melk. Eller pleier og pleier, jeg er vant til det hjemmefra, men verken mann eller barn orker det, så det er ikke så ofte på menyen lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...