Lillemus Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Som barn fikk vi blodpudding skåret i terninger og varmet i melk. Kanskje derfor jeg absolutt ikke spiser det i dag? ''Som barn fikk vi blodpudding skåret i terninger og varmet i melk.'' Sånn pleide de å lage den hos min kjære da han var liten også og han lagde det til meg en gang. Synes det var ganske godt jeg. ) 0 Siter
Orio Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg spiser den bare med sukker på. Å ha poteter å grønnsaker til virker like fjernt som å ha poteter og grønnsaker til grøt eller pannekaker. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Åååååå - det er godt - men dessverre er det bare meg her i huset som liker det - så jeg spiser det bare en sjelden gang hvos jeg er hos foreldrene mine uten resten av familien min! Vi pleier å steke den, og ha kokte poteter og gjerne kålrabistappe til + tyttebærsyltetøy. Mmmmmmmm! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 ''Som barn fikk vi blodpudding skåret i terninger og varmet i melk.'' Sånn pleide de å lage den hos min kjære da han var liten også og han lagde det til meg en gang. Synes det var ganske godt jeg. ) ''Sånn pleide de å lage den hos min kjære da han var liten også og han lagde det til meg en gang. Synes det var ganske godt jeg. )'' Da tror jeg du var temmelig nyforelska!!!!! *s* 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 ''Sånn pleide de å lage den hos min kjære da han var liten også og han lagde det til meg en gang. Synes det var ganske godt jeg. )'' Da tror jeg du var temmelig nyforelska!!!!! *s* ''Da tror jeg du var temmelig nyforelska!!!!!'' *hehe* Vi hadde vært sammen i et par år da han presenterte meg for blodpudding varmet i melk så brillene var ikke helt rosenrøde lenger da gitt. ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Skrevet 3. oktober 2009 Jeg spiser den bare med sukker på. Å ha poteter å grønnsaker til virker like fjernt som å ha poteter og grønnsaker til grøt eller pannekaker. Men da er det jo ikke middag lenger. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 ugh trodde blodpølsa hadde forsvunnet jeg.. Vi brukte sukker og sirup Det var noe av det værste jeg visste fra barndommen. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Blodpølse er vel såkalt "gammeldags" mat, så ris hørtes uvant ut til ) Ja, det var nok noe min far hadde funnet på, syttitalls-vri Det var selvsagt klebefri ris, som var det store den gangen. Skikkelig umulig å få i seg alle de enkeltstående riskornene. 0 Siter
Orio Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Men da er det jo ikke middag lenger. Det er vel like mye middag som pannekaker og grøt? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Skrevet 3. oktober 2009 Det er vel like mye middag som pannekaker og grøt? Man spiser som regel ikke kun kjøttpølse eller medisterpølse heller. 0 Siter
Orio Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Man spiser som regel ikke kun kjøttpølse eller medisterpølse heller. Det er jo noe _helt_ annet. Det fikk jeg aldri da jeg var liten. Og ikke min mor heller. Blodpølse, blodklubb etc har i generasjoner vært servert med sukker til. Tok mange år før jeg oppdaget at folk faktisk bruker poteter og grønnsaker til blodpølse. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Skrevet 4. oktober 2009 Det er jo noe _helt_ annet. Det fikk jeg aldri da jeg var liten. Og ikke min mor heller. Blodpølse, blodklubb etc har i generasjoner vært servert med sukker til. Tok mange år før jeg oppdaget at folk faktisk bruker poteter og grønnsaker til blodpølse. Vi har aldri spist det med sukker til i vår familie. Jeg prøvde det på fredag, og det var ikke godt ( 0 Siter
Orio Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Vi har aldri spist det med sukker til i vår familie. Jeg prøvde det på fredag, og det var ikke godt ( Det ville nok ikke falt meg inn å prøve det i voksen alder, men det er sånn jeg alltid har spist det. Tror det har mye med tradisjon å gjøre, tanken på poteter og grønnsaker ved siden av virker nesten kvalmende. Hvis du skulle ende opp med å spise middag sammen kan vi vel være enige om å spise noe annet enn blodmat? :- ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Skrevet 4. oktober 2009 Det ville nok ikke falt meg inn å prøve det i voksen alder, men det er sånn jeg alltid har spist det. Tror det har mye med tradisjon å gjøre, tanken på poteter og grønnsaker ved siden av virker nesten kvalmende. Hvis du skulle ende opp med å spise middag sammen kan vi vel være enige om å spise noe annet enn blodmat? :- ) Avtale ;O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.