Gå til innhold

Kjøleskapet er varmt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøleskapet mitt har plutselig streiket. Det er kjøpt for ca 2 år siden.

Hva gjør man når kjøpeskapet ikke virker? Ringer en elektriker? Jeg kommer ikke helt på hvem jeg skal ringe for å komme å se på det..

Jeg er ltit distré idag tror jeg..

Skrevet

Du ringer dit du kjøpte det og får nummeret til serviceavdelingen deres.

Hos oss gikk termostaten på kjøleskapet for 3 år siden, min kjære skiftet den selv og skapet har funket helt fint siden. :o)

Skrevet

Når et såpas nytt skap stopper er det oftest termostaten som streiker.

MEN - en hvitevare skal vare i minst 5 år. Ring butikken der du kjøpte det først.

Skrevet

Skru termostaten noen ganger frem og tilbake, så du rengjør kontaktflatene og se om det hjelper. Som de andre sier så ringer du dit du kjøpte det.

Skrevet

Hos oss gikk termostaten på kjøleskapet for 3 år siden, min kjære skiftet den selv og skapet har funket helt fint siden. :o)

''Hos oss gikk termostaten på kjøleskapet for 3 år siden, min kjære skiftet den selv og skapet har funket helt fint siden. :o)''

En nevenyttig kar:-) Tror likevel jeg hadde tatt det via selgerens reparatør, av hensyn til garantier osv.

Vårt kjøleskap har forresten durt i vei i 16,5 år nå uten problemer, så her gjelder ihvertfall ingen garantier lenger.

Skrevet

''Hos oss gikk termostaten på kjøleskapet for 3 år siden, min kjære skiftet den selv og skapet har funket helt fint siden. :o)''

En nevenyttig kar:-) Tror likevel jeg hadde tatt det via selgerens reparatør, av hensyn til garantier osv.

Vårt kjøleskap har forresten durt i vei i 16,5 år nå uten problemer, så her gjelder ihvertfall ingen garantier lenger.

Gjelder nok ingen garanti her heller. :o) Og min kjære er elektroingeniør så han visste hva han gjorde.

Skrevet

Skru termostaten noen ganger frem og tilbake, så du rengjør kontaktflatene og se om det hjelper. Som de andre sier så ringer du dit du kjøpte det.

Det hjalp desverre ikke. Jeg ringte dit jeg kjøpte den så det kommer noen for å se på den neste uke. Inntil da er jeg uten kjøleskap :-/

Skrevet

Når et såpas nytt skap stopper er det oftest termostaten som streiker.

MEN - en hvitevare skal vare i minst 5 år. Ring butikken der du kjøpte det først.

Jepp, det gjorde jeg og det kommer noen for å se på den neste uke. Om det ikke er mulig å fixe det skulle jeg få nytt.

Skrevet

Deilig å ha en slik hanyman i huset :-) Det har ikke jeg, så jeg måtte ringe dit jeg kjøpte den. Heldigvis kommer det noen neste uke for å på den :)

Skrevet

Det hjalp desverre ikke. Jeg ringte dit jeg kjøpte den så det kommer noen for å se på den neste uke. Inntil da er jeg uten kjøleskap :-/

Da må nok termostaten byttes. Jeg får ta meg en tur og fikse dette, bare du ordner med overnatting:-)

Skrevet

Da må nok termostaten byttes. Jeg får ta meg en tur og fikse dette, bare du ordner med overnatting:-)

*Humrer* Det verste (eller beste) er at om hun hadde bodd i nærheten så hadde du fikset termostaten for henne også. :o)

Skrevet

Hvis reparasjon tar mer enn en uke, har du krav på å få lånt et kjøleskap i mellomtiden. Det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på tlf med forbrukerrådet da jeg nylig var i samme situasjon,

Skrevet

*Humrer* Det verste (eller beste) er at om hun hadde bodd i nærheten så hadde du fikset termostaten for henne også. :o)

Jeg tror bettre han hadde skrudd litt på termostaten hennes også - ikke bare kjøleskapets ;-D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254561093' post='4223264]

Jeg tror bettre han hadde skrudd litt på termostaten hennes også - ikke bare kjøleskapets ;-D

Han kan nok skru litt på enhver kvinnes termostat! ;o)

Skrevet

Han kan nok skru litt på enhver kvinnes termostat! ;o)

Han eier visstnok universalnøkkelen ;-)

Skrevet

Det kan jeg selvfølgelig ordne med:) Ok klarer du å fikse det venter det en premie ved leggetid ;-)

Skrevet

Håper for guds skyld at du ikke har kjøpt det på ikea?

Skrevet

Hvis reparasjon tar mer enn en uke, har du krav på å få lånt et kjøleskap i mellomtiden. Det var i alle fall den beskjeden jeg fikk på tlf med forbrukerrådet da jeg nylig var i samme situasjon,

haha den gjelder visst ikke hos alle. Jeg ventet i 2 måneder i fjor sommer, de hadde ikke låneskap.

Heldigvis hadde vi kjøleskap på hytta som vi hentet hjem.

Ikea het vist leverandøren som ikke var leverandør for det var nemmelig whirlpool osv... ikea selger bare de..:(

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at hun bor sååå langt unna, så det er en mulighet:-)

Skrevet

Det kan jeg selvfølgelig ordne med:) Ok klarer du å fikse det venter det en premie ved leggetid ;-)

Selvsagt klarer jeg å fikse dette, jeg er handyman, så det skal jeg klare, bare du kjøper termostaten:-)

Forresten er overraskelsen stor nok, så kan jeg kjøpe den selv, det er det helt sikkert verdt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...