Gå til innhold

Folk som byr men ikke kjøper likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen mnd hvor jeg har annonsert ting til salgs på finn.no

En person var interessert i "gjenstand nr1" og lurte på hva evt andre hadde bydd. Jeg svarte at han var den første, og ba han komme med et bud. Han ga meg et bud, som jeg aksepterte med en gang. 5 dager etterpå spurte jeg om han ikke skulle ha det likevel? siden jeg ikke hadde hørt noe mer. Hørte ikke mer fra han.

Seinere bydde samme person meg 2500,- for en vare, som han aldri kom og hentet. Enda jeg sendte han både mail og sms. Var veldig fristet til å ringe også, men gidda ikke. At det går an å bli så useriøs? By på to varer for så å ikke overholde budet?

En annen fyr var interessert i "gjenstand nr 2". Hadde mailkorrespondanse med han og avtalte at vi skulle høre med hverandre om en 3 mnd tid, siden det var noe som måtte klargjøres innen da. Da de 3 mnd nærmet seg,. spurte jeg om han fremdeles var interessert? Hørte ingenting. Sendte igjen en mail, og da fikk jeg til svar at ja, han var i utgangspunktet det, men at det ble litt langt å kjøre etter jobb. Så spurte han igjen hvor varen befant seg? Jeg svarte hvor den befant seg, og siden hørte jeg ikke mer. Useriøst! Varen ble solgt til en annen umiddelbart, og jeg hørte aldri noe fra han fyren som i utgangspunktet skulle ha varen.

Har også flere eksmpler hvor jeg har solgt små gjenstander som bøker, hvor personen sier at han skal ha varen, jeg responderer med betalignsmåte og adresse, hvorpå den andre personen sier han skal sette inn pengene i mårra, men at det aldri blir gjort.

Hva er det som skjer da, hadde dette vært auksjon hadde folk sett seg nødt til å overholde budene de kommer med!

Gjest lyst på sjokkis
Skrevet

Du får auksjonere, da vettu. ;)

Skrevet

Tror du bare må regne med at en vare ikke er solgt før den er betalt rett og slett.

Har samme erfaring som deg.

Gjest trist jente
Skrevet

Du får auksjonere, da vettu. ;)

Be om forskudd for å holde av varen til kjøper som sier han er interessert.

Gjest trist jente
Skrevet

Be om forskudd for å holde av varen til kjøper som sier han er interessert.

skulle selvfølgelig til trådstarter

Skrevet

Så irriterende!

Finnes nok av useriøse selgere, og kjøpere...

Skrevet

Det er lov å pushe litt dersom kjøper viser seg å være treig.... synes jeg. F.eks å si at det er mange interesserte selv om det egentlig ikke er det.

Jeg opplever ikke dette som et problem med finn.no, med folk som byr men ikke kjøper likevel, selv om jeg har hatt mange henvendelser som ikke har ført til salg. Og det er en veldig fin sak å være direkte, og å kreve direkte svar. Får du ikke noe ordentlig svar på om kjøper faktisk skal ha varen eller ikke - så er det liten vits i å gå og håpe at kjøper skal ombestemme seg sånn plutselig. Vær klar på at dersom vare skal kjøpes skal du ha penger sånn og sånn osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...