Gå til innhold

Anemi?

Gjest blodfattig

Anbefalte innlegg

Gjest blodfattig
Skrevet

Jeg har ammet i over ett år nå men ikke hatt problemer med slapphet, har hørt man kan ha behov for ekstra jern, men jeg har ikke tatt noe. Jeg har gått på ceracette p-piller og derfor ikke hatt mens. Men nå har jeg sluttet å ta disse og har fått tilbake blødningene, de har kommet regelmessig, men siste mens blødde jeg kraftig de to første dagene og følte meg slapp, trøtt, hjertebanke - min første tanke var at nå trenger jeg mer jern... så jeg kjøpte jerntilskudd.

Tror ikke dere at man trenger en del ekstra jern når man menstruerer så kraftig- og attpåtil ammer? Jeg har ikke gått til lege og målt blodprosent, men tenkte ang allmenntilstanden så måtte jeg være litt blodfattig.

bør jeg stå på dette hver dag, eller kun når jeg har mens? Ikke bra med for mye jern heller... men orker ikke reke på legekontoret bare for å sjekke blodprosenten. Om jeg nå føler meg bedre etter jerntilskudd, føler jeg ikke det er noe vits i.

Gjest trist jente
Skrevet

Selv om det er tiltak å komme seg til legen vil jeg absolut anbefale at du likevel gjør det.

Kan godt være jernmangel du har, men det kan også være andre ting. Jeg ville ihvertfall konferert med lege før jeg "satte meg selv på medisiner"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...