Gå til innhold

Ull undertøy

Gjest Hilsen fra en ung mann

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen fra en ung mann
Skrevet

Noen som har peiling på hva jeg bør kjøpe når jeg trenger super varmt ull undertøy? Helst ikke altfor dyrt.

Jeg jobber ute å fryser mye:(

Skrevet

Devold er varmt og godt, men det koster litt.

Du får hva du betaler er det noe som heter.

Skrevet

Holder disse på varmen når du er mye ute? Det tror ikke jeg..

Hvorfor ikke? Ullfrotte er varmt, det blir litt luft i det, fordi det ikke sitter som klistret.

Skrevet

[quote name=Potte :o)' timestamp='1254582050' post='4223461]

*fnis*

Nei, nå måtte jeg bare fnise litt mer altså:

*fnis*

Hvorfor? Pga av at hele kategorien på undertøy kom opp?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254582413' post='4223467]

Hvorfor ikke? Ullfrotte er varmt, det blir litt luft i det, fordi det ikke sitter som klistret.

Varer fra sparkjøp er ikke min greie, synes det er som å komme på et loppemarked.

Jeg har ikke prøvd ullfrotte fra sparkjøp så om det er godt nok vet jeg ikke, men pga pris og selger er jeg undrende.

Skrevet

Varer fra sparkjøp er ikke min greie, synes det er som å komme på et loppemarked.

Jeg har ikke prøvd ullfrotte fra sparkjøp så om det er godt nok vet jeg ikke, men pga pris og selger er jeg undrende.

Sparkjøp har mye av god kvalitet, faktisk. De fører blant annet Janus.

Skrevet

Det tykkeste fra Devold eller Janus burde holde deg god og varm, men det koster. Regn med en femhundrings hver for trøye og longs.

Skrevet

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg har hatt små barn i snart 20 år ( Det er langt mellom dem) Jeg har prøvd alle typer ullundertøy. Mine yngste (Også den mellomste som begynner å bli ganske stor) bruker kun ullundertøy under klær på vinteren. Den yngste går i ullundertøy hele tida inne hjemme og bruker kun genser og bukse over når han skal i barnehage eller bort. Jeg har prøvd ullundertøy fra Devold, nøstebarn, Janus og andre ukjente merker. Men INGEN kan måle seg med "Tom og Trine" fra sparkjøp. Janus rakner ofte i sømmene, og går hull på knærne.

Det er 6 år mellom mellomste og yngste barn. De bruker ullundertøyet til det er midt på underarmen og midt på leggen. Den eldste "skvettet" i trusa ganske lenge, så ullundertøyet ble ofte vasket hver dag i vinterhalvåret da det ble brukt. Likevel har min yngste arvet det meste. Men alt ullundertøy må vaskes riktig. På ullprogram og med ullvaskemiddel.

Sparkjøp har mye av god kvalitet (selvfølgelig ikke alt, men ullundertøyet er veldig bra), og til barn kan "Tom og Trine" anbefales) Til voksne har de et merke som heter Varde. Det er også av god kvalitet.

Synes vel kanskje du burde vite hva du snakker om før du slenger ut om hva som er bra eller ikke...

Skrevet

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg har hatt små barn i snart 20 år ( Det er langt mellom dem) Jeg har prøvd alle typer ullundertøy. Mine yngste (Også den mellomste som begynner å bli ganske stor) bruker kun ullundertøy under klær på vinteren. Den yngste går i ullundertøy hele tida inne hjemme og bruker kun genser og bukse over når han skal i barnehage eller bort. Jeg har prøvd ullundertøy fra Devold, nøstebarn, Janus og andre ukjente merker. Men INGEN kan måle seg med "Tom og Trine" fra sparkjøp. Janus rakner ofte i sømmene, og går hull på knærne.

Det er 6 år mellom mellomste og yngste barn. De bruker ullundertøyet til det er midt på underarmen og midt på leggen. Den eldste "skvettet" i trusa ganske lenge, så ullundertøyet ble ofte vasket hver dag i vinterhalvåret da det ble brukt. Likevel har min yngste arvet det meste. Men alt ullundertøy må vaskes riktig. På ullprogram og med ullvaskemiddel.

Sparkjøp har mye av god kvalitet (selvfølgelig ikke alt, men ullundertøyet er veldig bra), og til barn kan "Tom og Trine" anbefales) Til voksne har de et merke som heter Varde. Det er også av god kvalitet.

Synes vel kanskje du burde vite hva du snakker om før du slenger ut om hva som er bra eller ikke...

Vi har også hatt Tom og Trine og synes det er greit nok, men det kan ikke måle seg med Devold synes vi. Da ungene var små hadde de Iris, lurer på om det er Janus?; og det var vi kjempefornøyde med!

Skrevet

Vi har også hatt Tom og Trine og synes det er greit nok, men det kan ikke måle seg med Devold synes vi. Da ungene var små hadde de Iris, lurer på om det er Janus?; og det var vi kjempefornøyde med!

Jeg synes Janus blir fort hullete på knær. Og Devold synes jeg er på linje med Tom og Trine. Bare mye dyrere. Og har samme funksjon. Noe av undertøyet fra Devold er også veldig tykt ( Ungene har fått i gave), og da liker de ikke å ha det under annet tøy. Kun under yttertøy. Jeg har varme unger, så tynt ullundertøy + fleece genser/bukse er mer enn nok under ytterklær på den kaldeste vinteren for dem.

Og så kan man kjøpe tre Tom og Trine skjorter/longser for prisen av en Devold. Det synes jeg er stor forskjell. Spesielt når mine unger er sånn at det må vaskes ofte.

Skrevet

Janus passer bedre enn Tom & Trine i fasongen til mine (de er lange og smale, og Janus virker lenger i beina/armene enn T&T. Men ellers er jeg enig, T&T er slitesterkt og varmt. Har hatt mye av begge deler. Har vel kun hatt en Janus-strømpebukse som fikk hull på kneet, jeg sydde igjen hullet og buksen er fremdeles i bruk :)

Skrevet

Jeg synes Janus blir fort hullete på knær. Og Devold synes jeg er på linje med Tom og Trine. Bare mye dyrere. Og har samme funksjon. Noe av undertøyet fra Devold er også veldig tykt ( Ungene har fått i gave), og da liker de ikke å ha det under annet tøy. Kun under yttertøy. Jeg har varme unger, så tynt ullundertøy + fleece genser/bukse er mer enn nok under ytterklær på den kaldeste vinteren for dem.

Og så kan man kjøpe tre Tom og Trine skjorter/longser for prisen av en Devold. Det synes jeg er stor forskjell. Spesielt når mine unger er sånn at det må vaskes ofte.

Ja, Tom og Trine er mer behagelig i pris, men guttungen her synes det klør. Hos oss elsker vi det tykkere Devold-tøyet! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har veldig klø-følsom hud, og er glad i Devolds ullundertøy :-).

Skrevet

Streng du var da ;)

Tror ingen har testet alt av ullklær for det finnes mange typer.

Jeg er fornøyd med Devold og kunne ikke tenke meg at sparkjøp har det beste i ullklær.

Men du har tydeligvis bedre rede på dette enn meg så versegod, anbefal Tom og Trine du, men jeg anbefaler Devold.

Skrevet

Streng du var da ;)

Tror ingen har testet alt av ullklær for det finnes mange typer.

Jeg er fornøyd med Devold og kunne ikke tenke meg at sparkjøp har det beste i ullklær.

Men du har tydeligvis bedre rede på dette enn meg så versegod, anbefal Tom og Trine du, men jeg anbefaler Devold.

''Streng du var da ;) ''

Vel, det var vel litt strengt også å omtale nye, men rimeligere klær som noe som tilsvarer loppemarked? ;-)

Skrevet

''Streng du var da ;) ''

Vel, det var vel litt strengt også å omtale nye, men rimeligere klær som noe som tilsvarer loppemarked? ;-)

At jeg syns det er som å komme inn på et loppemarked på sparkjøp er jo helt sant. Det er flere som sier det også.

Jeg har ikke noe imot rimelige klær altså, men en tommelfingerregel er at man får det man betaler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...