Gå til innhold

kles skift.

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• jubalong70

2

• Lillemus

1

• meg__123!

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er kjolemenneske delux, og går aldri med samme kjole to dager på rad. Om jeg vasker kjolen etter en dags bruk avhenger av stoffet på kjolen, hvor lenge jeg har brukt den, om det har vært varmt osv. Noen ganger er det nødvendig med vask, andre ganger kan jeg henge den tilbake i skapet.

Gjest Niccola
Skrevet

Det er bra ;-)

Er mest damer som skifter ofte har jeg merket,menn og barn går ofte i det same til det er skittent.

Barn tenker sjelden selv om at de er skitne. Når mine kommer hjem fra barnehagen skifter jeg sokker, bukse og genser på dem, vil ikke ha den møkka rundt omkring i huset - oppi sofaen, osv.

Gjest Maniana
Skrevet

Barn tenker sjelden selv om at de er skitne. Når mine kommer hjem fra barnehagen skifter jeg sokker, bukse og genser på dem, vil ikke ha den møkka rundt omkring i huset - oppi sofaen, osv.

Det er jo klart,tenkte på større barn jeg nå ;-)

Skrevet

Det er bra ;-)

Er mest damer som skifter ofte har jeg merket,menn og barn går ofte i det same til det er skittent.

Det er nok en kjønnsforskjell når man ser på store grupper, men mannen her i hsuet bruker ikke samme dress to dager på rad.

Gjest Maniana
Skrevet

Det er nok en kjønnsforskjell når man ser på store grupper, men mannen her i hsuet bruker ikke samme dress to dager på rad.

Har han så mange dresser da?

Her blir det ofte til at vi bruker de klærne som ligger ytterst i skapet,hehe..blir mye det samme om og om igjen.

Fant ut at det er masse klær sm ikke blir brukt hos barna,plutselig er det for lite.

Skrevet

Her blir det ofte til at vi bruker de klærne som ligger ytterst i skapet,hehe..blir mye det samme om og om igjen.

Fant ut at det er masse klær sm ikke blir brukt hos barna,plutselig er det for lite.

Åja, he he, kunne vel klart seg en måneds tid uten gjenbruk;)

Skrevet

''Fant ut at det er masse klær sm ikke blir brukt hos barna,plutselig er det for lite.''

Høres ut som om du burde vaske klær sjeldnere, dvs ta skikkelig skippertakmetode fremfor å gjøre det jevnt og trutt, for da kommer du til klærne innerst i skapet før du vet ordet av det;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Lurer på det,og om de legger merke til at jeg ikke skifter hver dag?''

For å si det slik, jeg legger merke til det om noen bruker samme klær 10-12 dager på rad, slik en tidligere kollega gjorde. Gensere som brukes rett på kroppen eller bare med trøye under bør sjelden brukes mer enn 2-4 dager før vask, om det ikke skal lukte av dem. Men det er jo svært ulikt hvor mye man svetter o.l., så enkelte bør nok vaske også slikt hver dag.

Har enkelte venninner som aldri bruker topper og gensere to dager før vask. For meg er det snarere regelen enn unntaket at toppen brukes et par dager før den vaskes, men bruker dem sjelden to dager på rad.

Bukser og skjørt vasker jeg langt sjeldnere, jeg vasker dem først når de er synlig skitne, har mistet formen, eller jeg har en følelse av at vask er tide.

Gjest Maniana
Skrevet

Åja, he he, kunne vel klart seg en måneds tid uten gjenbruk;)

Oyda har han jammen mange dresser ;-)

Gjest Maniana
Skrevet

''Fant ut at det er masse klær sm ikke blir brukt hos barna,plutselig er det for lite.''

Høres ut som om du burde vaske klær sjeldnere, dvs ta skikkelig skippertakmetode fremfor å gjøre det jevnt og trutt, for da kommer du til klærne innerst i skapet før du vet ordet av det;-)

Hehe,ja det er sant det ;)

Gjest Maniana
Skrevet

For å si det slik, jeg legger merke til det om noen bruker samme klær 10-12 dager på rad, slik en tidligere kollega gjorde. Gensere som brukes rett på kroppen eller bare med trøye under bør sjelden brukes mer enn 2-4 dager før vask, om det ikke skal lukte av dem. Men det er jo svært ulikt hvor mye man svetter o.l., så enkelte bør nok vaske også slikt hver dag.

Har enkelte venninner som aldri bruker topper og gensere to dager før vask. For meg er det snarere regelen enn unntaket at toppen brukes et par dager før den vaskes, men bruker dem sjelden to dager på rad.

Bukser og skjørt vasker jeg langt sjeldnere, jeg vasker dem først når de er synlig skitne, har mistet formen, eller jeg har en følelse av at vask er tide.

10-12 dager på rad var jo ekstremt mye da..

Skrevet

Er det i forbindelse med jobb han må gå med dress?

Skrevet

Etter 10-12 dager må jo klærene stå av seg selv!! Urk..

Skrevet

Jeg skifter ikke hver dag, går med det samme minst 2 dager, men det kommer jo an på hvor nær kroppen plagget er da.

Er det en strikkajakke som er utenpå to lag med gensere skiftes den ikke etter en dag, mens en truse nok bør det...

Gjest gul dame
Skrevet

Jeg skifter underbukser og sokker hver dag. bher skifter jeg ca. hver fjerde dag, men det kommer litt anpå farge på antrekket. T-skjorter og slikt som jeg har på hjemme bruker jeg 3 - 4 dager, men pene jakker og skjørt bruker jeg utallige ganger på jobb før jeg skifter. Drar ikke til dry clean mange ganger i året.

Skrevet

Er det i forbindelse med jobb han må gå med dress?

Ja

Skrevet

''For å si det slik, jeg legger merke til det om noen bruker samme klær 10-12 dager på rad, slik en tidligere kollega gjorde.''

*usj* Jeg lurer på om dere kolleger noen gang tok det opp med vedkommende? Har en plagsom sak vandrende rundt...

Gjest Elextra
Skrevet

''Når mine kommer hjem fra barnehagen skifter jeg sokker, bukse og genser på dem''

Får de da rene klær to ganger om dagen, eller har de da de samme klærne i barnehagen dagen etter?

Rene klær to ganger pr. dag blir litt, eller letter sagt ganske mye, i overkant, synes jeg.

Gjest Niccola
Skrevet

''Når mine kommer hjem fra barnehagen skifter jeg sokker, bukse og genser på dem''

Får de da rene klær to ganger om dagen, eller har de da de samme klærne i barnehagen dagen etter?

Rene klær to ganger pr. dag blir litt, eller letter sagt ganske mye, i overkant, synes jeg.

De får gjerne på en joggebukse som kan brukes flere ettermiddager om den ikke grises ut. Sokkene og genseren brukes gjerne dagen etter.

Lager ikke mer klesvask for meg selv enn nødvendig, altså :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...