Gå til innhold

Brukerundersøkelse: Religion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne følelser får du prøve å ikke ta så høytidelig. Er jo ikke sikkert at hidi ønsker det, da. :-)

Tar det ikke så høytidelig, men er litt spent på hvor hun egentlig vil med dette. Jeg ønsker ikke å være snever i min tro, og syns egentlig det er litt fasinerende at en selvdefinert kristen forsøker å fortelle en annen selvdefinert kristen at vedkommende ikke er det på "riktig måte"...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• blanke ark

11

• hidi, the scorpion

9

• mariaflyfly

7

• signaturløs

6

Skrevet

''Religion er forresten roten til mye ondt.''

Er den, eller det ønsket om makt som er større? Jesus ville _aldri_ ha brukt makt, så det betyr vel at de som brukte makt/vold ikke fulgte Jesus vilje, er de da å anse som kristne?

"Snu det andre kinnet til", skal likssom være en vits?

''Er den, eller det ønsket om makt som er større? Jesus ville _aldri_ ha brukt makt, så det betyr vel at de som brukte makt/vold ikke fulgte Jesus vilje, er de da å anse som kristne?

''

Jeg for min del driter i om det er høna eller egget som har skylda.

Skrevet

Jeg tror det har levd en karismatisk person som het Jesus, og som var sønnen til Maria og at det mest sannnsynlig var Josef som var faren (evt en annen mann).

Jeg tror ikke på at han var gudommelig.

Enig.

Skrevet

''Religion er forresten roten til mye ondt.''

Er den, eller det ønsket om makt som er større? Jesus ville _aldri_ ha brukt makt, så det betyr vel at de som brukte makt/vold ikke fulgte Jesus vilje, er de da å anse som kristne?

"Snu det andre kinnet til", skal likssom være en vits?

''er de da å anse som kristne?''

De er å anse som kristne de som tror på Jesus. Det inkluderer både de som misbrukte makt/vold, og sånne som meg...

Skrevet

Jesus er ikke noe du bare velger, fordi det passer fint inn med resten av livet ditt... Jesus er en du _tror_ på 100 %!

Og tror du på Jesus, så utelukker det _alle_ andre religioner!

Det er ikke som å shoppe litt på Rimi, Kiwi eller Prix, man tar Guds ord alvorlig, og da er det _bare_ troen på at Jesus er Guds sønn og ble oppreist fra de døde, som teller.

''Jesus er ikke noe du bare velger, fordi det passer fint inn med resten av livet ditt... Jesus er en du _tror_ på 100 %!

Det er ikke som å shoppe litt på Rimi, Kiwi eller Prix, man tar Guds ord alvorlig, og da er det _bare_ troen på at Jesus er Guds sønn og ble oppreist fra de døde, som teller.''

Hvem bestemmer at det er slik?

Gjest Ja, jeg tror
Skrevet

''Jesus er ikke noe du bare velger, fordi det passer fint inn med resten av livet ditt... Jesus er en du _tror_ på 100 %!

Det er ikke som å shoppe litt på Rimi, Kiwi eller Prix, man tar Guds ord alvorlig, og da er det _bare_ troen på at Jesus er Guds sønn og ble oppreist fra de døde, som teller.''

Hvem bestemmer at det er slik?

Det står i bibelen. Man står selvsagt fritt til å velge en annen religion, velge ut det man liker best fra ulike religioner, eller ikke å være religiøs i det hele tatt. Men da er man ikke lenger kristen.

Skrevet

Det står i bibelen. Man står selvsagt fritt til å velge en annen religion, velge ut det man liker best fra ulike religioner, eller ikke å være religiøs i det hele tatt. Men da er man ikke lenger kristen.

Meningsløst. Men så forstår jeg meg ikke mye på religion generelt heller.

Gjest Ja, jeg tror
Skrevet

Meningsløst. Men så forstår jeg meg ikke mye på religion generelt heller.

Hvorfor syns du det er meningsløst å ta et valg?

Gjest muslimah
Skrevet

Jeg er muslim og tror på Gud.

Jeg tror at Jesus var en profet, på lik linje med Moses,Noah, Abraham og Muhammed.

Men jeg tror ikke at Jesus var Guds sønn i fysisk forstand.

Forøvrig finnes et helt kapittel tilegnet Jomfru Maria /Maryam i Koranen og hennes navn er nevnt flere ganger der enn i hele det nye Testamentet

Gjest Kisten? Ja på vei.
Skrevet

Jeg er muslim og tror på Gud.

Jeg tror at Jesus var en profet, på lik linje med Moses,Noah, Abraham og Muhammed.

Men jeg tror ikke at Jesus var Guds sønn i fysisk forstand.

Forøvrig finnes et helt kapittel tilegnet Jomfru Maria /Maryam i Koranen og hennes navn er nevnt flere ganger der enn i hele det nye Testamentet

Islam er bra så lenge de kan holde religionen for seg selv. Hadde muslimer vært like fredfulle som kristne hadde det ikke vært noe problem.

Skrevet

Islam er bra så lenge de kan holde religionen for seg selv. Hadde muslimer vært like fredfulle som kristne hadde det ikke vært noe problem.

Få med deg litt relgionshistorie du, for er det noen som har kriget i relgionens navn så er det de kristne. Slik som den religionen er blitt påtvunget folk i flere 1000år.

Muslimene er opplært til at alle blir muslimer en gang, hvis Allah vil og nå snakker jeg ikke om fanatiske islamister. Muslimer går ikke å misjonerer og plager folk med "det glade budskap".

Skrevet

Krisdendommen fredfull?

Ja, det er jammen greit å fortrenge noen av kristendommens histories forferdeligheter for å heve seg over andre. Google korstog og inkvisisjon, så er du på vei. Dagens kristne verden har også mange fundamentalister blant seg. Det er så sin sak å forsøke å holde egen sti ren, men kristenheten som sådan ville jeg ikke ha garantert for...

Skrevet

Så om jeg tror på Jesus, men setter pris på Buddahs smil og gleden i Buddhismen, så er jeg ikke kristen?

Jeg syns det er litt tendenser til at enkelte forsøker å gjøre seg til dommer i andres sted her...

Skrevet

Hvorfor syns du det er meningsløst å ta et valg?

Fordi religion er meningsløst for meg.

Skrevet

Hvorfor skal islamister holde troen sin for seg, og ikke de kristne?

De kristne har kriget, drept og voldtatt for å "misjonere".

Fundamentalister, uansett religion, er de som må begrenses, ikke normale troende.

Skrevet

Jeg tror det fantes en mann ved navn Jesus som levde for ca. 2000 år siden og at han utførte en del ting folk ikke skjønte. Det har man vel ganske klare beviser for såvidt jeg har skjønt.

Men at han var guds sønn det er bare tull. Jeg tror heller han var en slags Snåsakaill, en healer eller noe i den duren.

Skrevet

Jeg tror det fantes en mann ved navn Jesus som levde for ca. 2000 år siden og at han utførte en del ting folk ikke skjønte. Det har man vel ganske klare beviser for såvidt jeg har skjønt.

Men at han var guds sønn det er bare tull. Jeg tror heller han var en slags Snåsakaill, en healer eller noe i den duren.

Er barna dine døpt?

Skrevet

Er barna dine døpt?

Jepp og jeg innrømmer glatt at det er fordi jeg synes det er en fin tradisjon og en vakker seremoni ikke fordi jeg har et kristent livssyn. :o) *Hykler for harde livet*

Skrevet

Jeg tror som morsan sier at det levde en fyr som het Jesus en gang for lenge sida, og at han hadde sine tilhengere og motstandere. Resten tror jeg ikke på.

Religion er forresten roten til mye ondt.

Er barna dine døpt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...