Gå til innhold

Tørking etter avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tørker meg til det blod kommer på papiret. Det går greit så lenge jeg ikke har diare, og må på do rett etterpå. Det svir noe grusomt. Er det vanlig å tørke seg så godt at blod kommer på papiret?

Gjest Niccola
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke er vanlig. Hva med å ha litt vann og mild såpe på papiret?

Gjest høres vondt ut
Skrevet

Jeg vil da inderlig håpe at det ikke er vanlig......

Skrevet

Jeg vil da inderlig håpe at det ikke er vanlig......

Vondt ja, men godt å tørke seg til det ikke er mer brunt på papiret!

Skrevet

Nei, det er ikke normalt.

Yngstedattera mi hadde det på samme måte som deg. Gikk til innkjøp av våtservietter (sånne som babyer bruker ved bleieskift), så nå får hun tørket seg ren uten å bli så sår.

Kanskje noe for deg også?

Skrevet

Yngstedattera mi hadde det på samme måte som deg. Gikk til innkjøp av våtservietter (sånne som babyer bruker ved bleieskift), så nå får hun tørket seg ren uten å bli så sår.

Takk. Det skal jeg forsøke. Er ikke noe godt å tørke seg til det blir blod på papiret.

Gjest bruk vann
Skrevet

Jeg vasker meg alltid med vann etter toalettbesøk jeg.

Har en vannkanne stående på toalettet og skyller meg med vann.

På den måten unngår jeg lukt og er alltid ren nedentil.

Tørker bare lett med papir etterpå.

Skrevet

Jeg vasker meg alltid med vann etter toalettbesøk jeg.

Har en vannkanne stående på toalettet og skyller meg med vann.

På den måten unngår jeg lukt og er alltid ren nedentil.

Tørker bare lett med papir etterpå.

Hvordan greier du å skylle deg med vann fra en kanne?

Skrevet

Men slike våtservietter kan ikke skyldes ned i do vel?

Skrevet

Men slike våtservietter kan ikke skyldes ned i do vel?

Nei, du skal ikke skylle våtserviettene ned i do!

Hvis du tørker deg til du blør bruker du kanskje dopapir som er i hardeste laget? Vi tørker oss vel til papiret er rent alle sammen, men vi blør da ikke!

Gjest bruk vann.
Skrevet

Hvordan greier du å skylle deg med vann fra en kanne?

Jeg bruker ikke kranen, jeg har en vannkanne på toalettet, Fyller den med vann og skyller :-)

Skrevet

Takk. Det skal jeg forsøke. Er ikke noe godt å tørke seg til det blir blod på papiret.

Men husk å ikke kaste det ned i do, da. Vi har en søppelbøtte ved siden av doen som det kastes i.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg bruker ikke kranen, jeg har en vannkanne på toalettet, Fyller den med vann og skyller :-)

''Jeg bruker ikke kranen, jeg har en vannkanne på toalettet, Fyller den med vann og skyller :-)''

Jeg lurer fremdeles på hvordan du skyller deg ren med en vannkanne jeg...avføring skylles ikke lett vekk med bare vann er min erfaring, og slik vi er anatomisk utformet er det vel bare med en dusj vi kan skylle oss ren?

Gjest bruk vann
Skrevet

''Jeg bruker ikke kranen, jeg har en vannkanne på toalettet, Fyller den med vann og skyller :-)''

Jeg lurer fremdeles på hvordan du skyller deg ren med en vannkanne jeg...avføring skylles ikke lett vekk med bare vann er min erfaring, og slik vi er anatomisk utformet er det vel bare med en dusj vi kan skylle oss ren?

Hehe..leste krane og ikke kanne jeg.

Men altså, en detaljert beskrivelse følger herved:

Jeg gjør mitt fornødne, nr. 1 eller no. 2

Jeg tørker først lett med papir, så skyller skyller jeg med vann.

Sprer bena godt for nr. 1 og skyller som gjernest en halv kanne.

For nr. 2 bøyer man framover og peker tuten på kannen mot åstedet.

Klapptørker lett med papir etterpå.

Jeg pleier sjeldent å ha en slik konsistens i avføringen at etterlater meg så mye på utsiden.

Som sagt bruker jeg papir først men jeg drar ikke papiret og smører avføringen utover da :-)

Kan hjelpe til med en hånd av og til, det vil si alltid venstre egentlig, eller høyre for den som er venstrehendt.

Rører aldri vannkrane eller noe annet med den hånden som har vært i kontakt før vask og vasker alltid hendene lenge og grundig etter toalettbesøk .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...