Gå til innhold

Det kimer nå til julefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juletråder ble det slått hardt ned på i september. Selv om det nå er adskillig kaldere og mer høstlig, er det fortsatt alt for lenge igjen til jul for gnerelt julesnakk:-)

Det som er lov å snakke om nå, må være slikt som tar lang tid, som f eks hvor for man kjøpt broderipakker til adventskalender.

En ting som er fint med USA, er at der venter man med juledekorasjoner etc til etter Thanksgivings i slutten av november. Vi skulle nesten ha innført høsttakkefest her også, bare for å tvinge julestyret til å starte senere:-)

Skrevet

Juletråder ble det slått hardt ned på i september. Selv om det nå er adskillig kaldere og mer høstlig, er det fortsatt alt for lenge igjen til jul for gnerelt julesnakk:-)

Det som er lov å snakke om nå, må være slikt som tar lang tid, som f eks hvor for man kjøpt broderipakker til adventskalender.

En ting som er fint med USA, er at der venter man med juledekorasjoner etc til etter Thanksgivings i slutten av november. Vi skulle nesten ha innført høsttakkefest her også, bare for å tvinge julestyret til å starte senere:-)

Da hadde vi fått høsttakkefest-tråder her fra 18.mai ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254603238' post='4223796]

Da hadde vi fått høsttakkefest-tråder her fra 18.mai ;-)

*S* det gjelder bare å ha NOK festligheter:

* Juleprat: Fra etter høsttakkefesten i slutten av november til etter at man ihvertfall burde ha hevet ut treet, absolutt senest 20. dag jul (=13. januar)

* Vinterferieprat: Fra 14. januar til begynnelsen av mars.

*Påskeprat: Fra begynnelsen av mars til cirka midten av april (avhenger av når påsken er)

* Deretter følger tid for generell vårprat og 17. maiprat omhverandre, ispedd litt konformasjon,

* Fra 18. mai har man lov til å snakke om følgende: Pinsen, skoleavslutninger, st. hans, sommerferieplaner osv

* Fra midten av august: Skolestartprat, prat om hvordan det var å begynne å jobbe igjen etter ferien (rævva), osv

* Fra midten av september: Høstferierelatert prat

* Fra midten av oktober: Halloween-prat, vill debatt mellom tilhengerne og motstandere,

* Fra 1. november: Høsttakkefestprat

Og så på'n igjen!

Skrevet

*S* det gjelder bare å ha NOK festligheter:

* Juleprat: Fra etter høsttakkefesten i slutten av november til etter at man ihvertfall burde ha hevet ut treet, absolutt senest 20. dag jul (=13. januar)

* Vinterferieprat: Fra 14. januar til begynnelsen av mars.

*Påskeprat: Fra begynnelsen av mars til cirka midten av april (avhenger av når påsken er)

* Deretter følger tid for generell vårprat og 17. maiprat omhverandre, ispedd litt konformasjon,

* Fra 18. mai har man lov til å snakke om følgende: Pinsen, skoleavslutninger, st. hans, sommerferieplaner osv

* Fra midten av august: Skolestartprat, prat om hvordan det var å begynne å jobbe igjen etter ferien (rævva), osv

* Fra midten av september: Høstferierelatert prat

* Fra midten av oktober: Halloween-prat, vill debatt mellom tilhengerne og motstandere,

* Fra 1. november: Høsttakkefestprat

Og så på'n igjen!

Hehe! Denne bør legges ut i infopresentasjonen på Åpent ;-)

Gjest Julegleder
Skrevet

De har begynt å selge planter med juletrebelysning allerede på Clas Ohlson.

Selv om, eller fordi jeg liker julen og spesielt juleforberedelsene, syns jeg det er altfor tidlig. Jula blir "brukt opp" og hverdagsliggjort. Hver ting til sin tid. Første advent er en passe tid å begynne med juleforberedelser synes jeg. Bortsett fra ting man må ha tid på for å bli ferdig med.

Vi har som tradisjon å reise til København, på julemarked i Tivoli i adventstiden. Årets tur er selvsagt bestilt for lenge siden. Og vi gleder oss alle sammen! Det betyr ikke at jeg hadde gledet meg over et julepyntet Tivoli på disse tider.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254603915' post='4223814]

Hehe! Denne bør legges ut i infopresentasjonen på Åpent ;-)

Men stikk i strid med mine meninger i denne tråden, "begynte" jula såvidt i heimen i kveld, da junior satte på Putti Plutti Pott for å høre på senga;-)

Det var forresten en ekstra stor lettelse å sende han i seng i kveld... På slutten av "Løvebakken" gikk han hel bananas med sin nyanskaffelse: En plastboks med noe slimete gørr oppi, som lager skikkelig prompelyder når man presser fingeren oppi... ;-) Det var litt morsomt med de ca 5-8 første skikkelige fiselyder han klarte å lage, men så var humoren i grunnen over for hans moders del...;-)

Skrevet

Men stikk i strid med mine meninger i denne tråden, "begynte" jula såvidt i heimen i kveld, da junior satte på Putti Plutti Pott for å høre på senga;-)

Det var forresten en ekstra stor lettelse å sende han i seng i kveld... På slutten av "Løvebakken" gikk han hel bananas med sin nyanskaffelse: En plastboks med noe slimete gørr oppi, som lager skikkelig prompelyder når man presser fingeren oppi... ;-) Det var litt morsomt med de ca 5-8 første skikkelige fiselyder han klarte å lage, men så var humoren i grunnen over for hans moders del...;-)

*hehehehe* Ser for meg et par oppgitte ansiktsuttrykk i det morsanske hjem ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254607488' post='4223891]

*hehehehe* Ser for meg et par oppgitte ansiktsuttrykk i det morsanske hjem ;-)

jeg lurer på egentlig hvor stor han må bli før prompehumor ikke er så morsomt lenger...;-)

Skrevet

Jeg har spist årets første marsipan gris i kveld.. *hvisker* ;p

Skrevet

De har begynt å selge planter med juletrebelysning allerede på Clas Ohlson.

Selv om, eller fordi jeg liker julen og spesielt juleforberedelsene, syns jeg det er altfor tidlig. Jula blir "brukt opp" og hverdagsliggjort. Hver ting til sin tid. Første advent er en passe tid å begynne med juleforberedelser synes jeg. Bortsett fra ting man må ha tid på for å bli ferdig med.

Vi har som tradisjon å reise til København, på julemarked i Tivoli i adventstiden. Årets tur er selvsagt bestilt for lenge siden. Og vi gleder oss alle sammen! Det betyr ikke at jeg hadde gledet meg over et julepyntet Tivoli på disse tider.

For min del kunne det vært jul hele året. :)

Skrevet

Jeg har spist årets første marsipan gris i kveld.. *hvisker* ;p

What? Hvor fikk du kjøpt den? :)

Skrevet

jeg lurer på egentlig hvor stor han må bli før prompehumor ikke er så morsomt lenger...;-)

Går det noen gang helt over? ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254643007' post='4224011]

Går det noen gang helt over? ;-)

*skeptisk*

Gjest Elextra
Skrevet

Du har vel lagt merke til at julemarsipanen allerede er i forretningene?

Faktisk tenkte jeg på dol da jeg så det, og lurte på hvor lang tid det ville ta før noen skrev et irritert innlegg om saken *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...