Gå til innhold

Lei av gjester som iniviterer seg selv

Anbefalte innlegg

Gjest vil slippe
Skrevet

Jeg bor på en annen kant av landet fra min familie. Har noen søsken og en del venner. Jeg er nå så lettet fordi ingen heldigvis skal komme nå i høstferien. Når de kommer skal de jo være noen dager fordi de bor langt unna. Jeg har barn som krever mye av meg og jeg sover ikke så godt om nettene alltid. Før gledet jeg meg til å få gjester på besøk, nå gruer jeg meg. Føler de forventer at de skal være for det meste gjester når de kommer, at de skal få god mat hele tiden, oppredde senger osv. De skal nesten være på gratis hotell liksom. Søskene mine er verst å ha på besøk fordi de tror de fritt frem kan blande seg inn i alt og må alltid ha noe å sette fingeren på. Ikke har vi så god plass heller. Jeg synes det er veldig vanskelig å si nei også, ser de sjelden. Har sagt nei noen få ganger og har da følt de har blitt veldig fornærmet. Har helt sluttet å invitere og håper at de skal ta hintet til slutt. Hva annet kan jeg gjøre uten at de skal bli fornærmet?

Gjest alt til sin tid
Skrevet

Det er koselig med besøk - i små doser. Jeg liker heller ikke at folk kommer for å "bosette seg" i dagesvis eller ukesvis. Jeg føler at det er nok lyd og ståk rundt ørene mine med våre egne barn, dessuten er vi med på flere ting på fritida. Jeg orker ikke å være kokk og hushjelp, så her må alle hjelpe til å ta sin tørn.

Gjest vil slippe
Skrevet

Det er koselig med besøk - i små doser. Jeg liker heller ikke at folk kommer for å "bosette seg" i dagesvis eller ukesvis. Jeg føler at det er nok lyd og ståk rundt ørene mine med våre egne barn, dessuten er vi med på flere ting på fritida. Jeg orker ikke å være kokk og hushjelp, så her må alle hjelpe til å ta sin tørn.

Ja i små doser er det ofte hyggelig. Første kvelden er liksom ok etterhvert teller jeg bare dager og timer til de skal dra.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er vel litt av livets gang, det å ha venner og familie på besøk. Og bor man langt unna må de jo overnatte. Jeg har det likedan, og ja, jeg er lettet mange ganger over at vi ikke får besøk. På en annen side hadde det vært trist om de ikke ville besøke oss. Men som jeg pleier å tenke, koselig når de kommer, men enda bedre når de drar...

Er det familie eller slekt som er her setter jeg de gjerne i sving med matlaging og ellers det som behøves av huslige sysler mens de er her. De får oppredde senger og god mat ja, men de hjelper til og de bor på ingen måte på hotell under oppholdet.

Skrevet

Kan du ikke si det til dem - at dine barn krever såpass mye av deg og at du er så sliten at du ikke makter å ha overnattingsbesøk over mange dager hvor du må oppvarte. Men at de gjerne må komme en natt eller to om de tar et tak med matlaging og slikt?

Det hadde ikke vært noe problem for mine søstre i alle fall...

Skrevet

Kan du ikke si det til dem - at dine barn krever såpass mye av deg og at du er så sliten at du ikke makter å ha overnattingsbesøk over mange dager hvor du må oppvarte. Men at de gjerne må komme en natt eller to om de tar et tak med matlaging og slikt?

Det hadde ikke vært noe problem for mine søstre i alle fall...

Det syns jeg var en fin måte å si det på. Såpass bør de tåle.

Godt råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...