Gå til innhold

Bil - hvilket merke/type?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bil ville du satset på i prisklasse 100-150000?

Behov må en jo selvsagt tenke på, men nå tenker jeg uansett behov - for meg kan det like gjerne være varebil ;-)

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt noe annet enn japansk, og da helst en Toyota. Koster ofte litt mer enn endel andre merker, men på sikt blir den billigere pga at du slipper unødvendige utgifter til reperasjoner etc.

Gjest Introduksjon
Skrevet

Det første du gjør når du skal se på en bil er å sjekke oljen, eller be selgeren om å sjekke den når du ser på.

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt noe annet enn japansk, og da helst en Toyota. Koster ofte litt mer enn endel andre merker, men på sikt blir den billigere pga at du slipper unødvendige utgifter til reperasjoner etc.

Toyota? Min kjære har en RAV4 fra 2008 og angrer på kjøpet. Han er ikke veldig lang, ca. 179 cm, men setet er minst 10 cm for kort for lårene hans, han får ingen støtte under nederste del av lårene da de stikker utenfor setet og det er ubehagelig på langkjøring.

Den gamle Audien (A6) var mye bedre å sitte i.

Gjest Introduksjon
Skrevet

Toyota? Min kjære har en RAV4 fra 2008 og angrer på kjøpet. Han er ikke veldig lang, ca. 179 cm, men setet er minst 10 cm for kort for lårene hans, han får ingen støtte under nederste del av lårene da de stikker utenfor setet og det er ubehagelig på langkjøring.

Man lider for skjønnheten ja.

Skrevet

Jeg tenkte kun på driftssikkerhet og økonomiske hensyn. Der kan ingen biler måle seg med Toyota. Når man helst vil ligge innenfor den prisklassen "canoa" oppgir, så tenker jeg at det er mest fornuftig å kjøpe en driftssikker bil.

Skrevet

Det første du gjør når du skal se på en bil er å sjekke oljen, eller be selgeren om å sjekke den når du ser på.

Hvorfor det?

Gjest Introduksjon
Skrevet

Hvorfor det?

Hvis det er for lite olje på motoren sier det litt om vedlikeholdet av bilen.

Skrevet

Toyota er kjent for å være bra, ja. Får se hva jeg ender opp med. Takk for forslag til dere alle! :-)

Skrevet

Hvis det er for lite olje på motoren sier det litt om vedlikeholdet av bilen.

Takk for tipset!

Skrevet

Min største glede. Har selv tabbet meg på bruktbilkjøp, og vil ikke at andre skal gjøre sammen feilen. Flere gode råd her: http://www.dinside.no/552/bruktbil-den-farlige-jakten

:-) Det er jo en jungel av biler der ute som jeg nesten føler meg fortapt i.. Takk for linken - skal lese den når jeg bare orker på det.

Gjest Introduksjon
Skrevet

:-) Det er jo en jungel av biler der ute som jeg nesten føler meg fortapt i.. Takk for linken - skal lese den når jeg bare orker på det.

Lykke til. En NAF-test er alltid lurt. Ikke hast deg.

Skrevet

Jeg tenkte kun på driftssikkerhet og økonomiske hensyn. Der kan ingen biler måle seg med Toyota. Når man helst vil ligge innenfor den prisklassen "canoa" oppgir, så tenker jeg at det er mest fornuftig å kjøpe en driftssikker bil.

Jeg har japsebil selv (ikke Toyota) og er veldig fornøyd med den, bare så det er sagt. :o) Men den er heller ikke bygget for store menn.

Skrevet

Man lider for skjønnheten ja.

Skjønnhet og skjønnhet... Det finnes da tøffere biler enn RAV4.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...