Gå til innhold

Asylsøkernes vei gjennom systemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke helt hva det er ved dette som du kaller "paradis"?

Skrevet

Jeg ser ikke helt hva det er ved dette som du kaller "paradis"?

De slipper å bo i telt i en eller annen park iallefall. De har det bedre en narkomane uteliggere. Hvis en uteligger kunne ha farget seg brun i ansiktet hadde h*n fått hjelp.

Skrevet

Dette er tull. Narkomane får hjelp i hue og ræva men er ikke interessert i å gjøre en selvstendig innsats. Deilig å kunne skylde på samfunnet og alle andre, så en slipper å gjøre en innsats selv. Mange har bodd i utallige kommunale boliger som blir rampnert eller naboer som ikke ønsker å ha slik i nærmiljøet sitt. Ja, jeg ser ned på narkomane om noen var i tvil.

Skrevet

Dette er tull. Narkomane får hjelp i hue og ræva men er ikke interessert i å gjøre en selvstendig innsats. Deilig å kunne skylde på samfunnet og alle andre, så en slipper å gjøre en innsats selv. Mange har bodd i utallige kommunale boliger som blir rampnert eller naboer som ikke ønsker å ha slik i nærmiljøet sitt. Ja, jeg ser ned på narkomane om noen var i tvil.

Fysj, maximia... et sånn menneskesyn sier litt om deg! Ikke bare litt, men veldig veldig masse om akkurat deg som menneske!

takk og lov for at jeg ikke eier venner eller bekjente av ditt kaliber

Skrevet

Du verden... Det er tydelig at du ikke helt vet hva du snakker om.. Jeg er målløs!

Skrevet

Fysj, maximia... et sånn menneskesyn sier litt om deg! Ikke bare litt, men veldig veldig masse om akkurat deg som menneske!

takk og lov for at jeg ikke eier venner eller bekjente av ditt kaliber

Det vet du ikke om du gjør. Jeg sier da det ikke høyt, for jeg prater utrolig sjeldent om narkomane for det er ikke et tema jeg bryr meg så mye om egentlig.

Skrevet

Tydelig at du ikke har kjennskap til systemet ihvertfall. Håper du er litt hyggeligere med familie og venner, også de som en gang faller utenfor.

Skrevet

Du verden... Det er tydelig at du ikke helt vet hva du snakker om.. Jeg er målløs!

Ok. Den siste setningen kan jeg ta tilbake. Jeg kjenner ikke til så mange narkomane, men en tidligere venninne bodde sammen med en tidligere narkoman som kunne fortelle om miljøet i kommunen jeg bodde i. Kommunen gjorde en innherdig innsats for å huse "byens løse fugler" som han kallte de. Det var historier om alt som var mulig å ta ut av leilighetene ble solgt inkl. peiser, låser, taklamper o.s.v. og ellers ramponering av leilighetene. I et bygg bodde det faktisk en syk, gammel dame som stadig fikk "besøk" av folk som stjal penger, medisin og andre salgbare gjenstander. Ikke lett å hjelpe når det blir sånn.

Skrevet

Ok. Den siste setningen kan jeg ta tilbake. Jeg kjenner ikke til så mange narkomane, men en tidligere venninne bodde sammen med en tidligere narkoman som kunne fortelle om miljøet i kommunen jeg bodde i. Kommunen gjorde en innherdig innsats for å huse "byens løse fugler" som han kallte de. Det var historier om alt som var mulig å ta ut av leilighetene ble solgt inkl. peiser, låser, taklamper o.s.v. og ellers ramponering av leilighetene. I et bygg bodde det faktisk en syk, gammel dame som stadig fikk "besøk" av folk som stjal penger, medisin og andre salgbare gjenstander. Ikke lett å hjelpe når det blir sånn.

Aller først - Jeg er ingen ekspert på dette området, men skriver ut fra det jeg har lest/sett/tror-

Når det gjelder det aller meste her i samfunnet, så må man se helhetlig på det. Det er en grunn for at ting blir som de blir. Når man er narkoman, så er det narkotikaen som er i fokus. Man klarer ikke å se lengre enn til trangen til rusen.

Nyktre narkomane greier som regel å se hvor forferdelig det er at misbruket deres påvirker andre negativt. Det verste vi kan gjøre er nok å avskrive narkomane som håpløse individer som får seile sin egen sjø.

Dessuten er vel narkomane omtrent like forskjellige som andre mennesker. Det finnes både gode og onde av dem også... Jeg har vondt av dem og skulle ønske man kunne finne en løsning på rusmiddelproblemene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...