Gå til innhold

Å drepe

Gjest I'm maybe a fool

Anbefalte innlegg

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Er elgjakt ok? Hvorfor drepe skogens konger når man kan dra på Rema og kjøpe seg det man trenger? De som jakter er mordere. De skyter for å drepe, men det er ikke sikkert det blir er smertefri død. Jakt burde bli forbudt.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lillemus

6

• ShitDiddelyDo

3

• skal

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Alt kjøtt du kjøper på Rema ligger der som følge av at et dyr er drept.

Når det gjelder elgjakt, høster en av et overskudd som naturen gir oss. Om vi ikke hadde jaktet elg, ville stammen ha regulert seg ved at flere hadde blitt drept i trafikken, flere ville dødd av mangel på mat, og flere ville frosset ihjel.

De aller fleste norske jegere er ansvarsbevisste folk som er meget opptatt av at avliving skal skje effektivt og med minst mulig plage for dyret.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Hvor tror du kjøttet i butikken kommer fra?

Skrevet

Det er ikke noe å lure på en gang. Om du er "a fool", altså. Dette tror jeg er det dummeste innlegget jeg noen gang har lest på dol.

Skrevet

Forsåvidt prisverdig holdning det. Men husk at alt kjøttet på Rema også er fra dyr som er drept. Og mesteparten av dyr som ikke har levd frie liv før de ble drept. For ikke å snakke om eggene fra burhønsa. Hønene lever, men hvilke liv?

Og så var det skinnskoene dine og eventuelle skinnjakker, da. Drept alt sammen. For at vi forbrukere skal få oppfylt våre behov.

Gjest frudolén
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Hvor tror du kjøttet i butikken kommer fra?

Gilde?

Skrevet

Jeg spiser mye heller viltkjøtt som kommer fra dyr som har levd livet sitt slik det skal leves og som har spist den maten det er ment å spise fremfor dyr som står på bås og blir tvangsforet med kunstig kraftfor... Med verdens beste samvittighet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvor mener du vi skal få kjøttet fra uten å drepe dyr? Er du en av disse hardcore dyrevernerne som mener vi alle bør begynne å føde unger for å få en mer dyrehuman erstatning til juleribba?

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Spiser du kjøtt?

Ja, men jeg vet at dyret er drept med en kule til hodet, raskt og smertefritt. Jegere påfører dyret masse smerte hvis de treffer andre plasser enn hjernen.

Skrevet

Ja, men jeg vet at dyret er drept med en kule til hodet, raskt og smertefritt. Jegere påfører dyret masse smerte hvis de treffer andre plasser enn hjernen.

Vilt skytes helst ikke i hjernen eller i ryggsøylen da punktet er for lite til at man er sikker på å treffe. Man skyter i bogen der man har størst sjanse for å treffe de store blodårene slik at dyret raskt mister så mye blod at det dør.

http://jeger.tbt.no/slik_oppforer_kula_seg_i_viltet.htm

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Hvor mener du vi skal få kjøttet fra uten å drepe dyr? Er du en av disse hardcore dyrevernerne som mener vi alle bør begynne å føde unger for å få en mer dyrehuman erstatning til juleribba?

Nei, men slik first person shooter spill de driver med i skogen burde bli fordudt

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Jeg spiser mye heller viltkjøtt som kommer fra dyr som har levd livet sitt slik det skal leves og som har spist den maten det er ment å spise fremfor dyr som står på bås og blir tvangsforet med kunstig kraftfor... Med verdens beste samvittighet.

Dyrene som blir tvangsforet er iallefall ikke ensomme. De lever i fellesskap frem til døden innhenter dem.

Skrevet

Nei, men slik first person shooter spill de driver med i skogen burde bli fordudt

De aller fleste jegerne er dyktige folk som kan det de driver med og som er like lite interesserte i å skadeskyte et dyr som det du er.

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Vilt skytes helst ikke i hjernen eller i ryggsøylen da punktet er for lite til at man er sikker på å treffe. Man skyter i bogen der man har størst sjanse for å treffe de store blodårene slik at dyret raskt mister så mye blod at det dør.

http://jeger.tbt.no/slik_oppforer_kula_seg_i_viltet.htm

De får dyret i siktet og skyter så godt de kan. Det er store mørketall for hvor mange dyr som lider under elgjakta.

Skrevet

Dyrene som blir tvangsforet er iallefall ikke ensomme. De lever i fellesskap frem til døden innhenter dem.

Dyrene ute i naturen lever slik naturen har ment at de skal leve og er nok ikke mer ensomme enn de trives med.

Skrevet

Hmm, hvordan har man avla fram kjøttet i frysedisken på Rema da?

Skrevet

Gilde?

Og Gilde får det fra......?

...en fabrikk kanskje?

Gjest I'm maybe a fool
Skrevet

Hmm, hvordan har man avla fram kjøttet i frysedisken på Rema da?

Fra dyr som har god tilgang på mat og lever i fellesskap med andre dødsdømte. Ikke det verste livet, iallefall ikke for dyr.

Skrevet

Jeg liker ikke jakt, fordi det anses som en sport. De jegerne som mener de skyter dyr fordi de tror det er nødvendig og dermed ser noe heroisk over det, lyver. De skyter fordi de ser sport i det, så enkelt er det. Jeg kommer fra en jaktfamilie delux, og senest igår traff jeg på fetteren min som ble hyllet av bestefaren, onkelen min osv, for at han hadde klart å skyte to dyr i forrige uke.

Jeg spiser kjøtt, og jeg mener ikke at vi ikke skal drepe dyr, men jeg liker ikke denne sporten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...