Gå til innhold

Det kom en katt til meg i natt

Anbefalte innlegg

Gjest Katteier nesten
Skrevet

En kjærrlen og tillitsfull katt. Det kan være en hjemløs katt, men den er i fin form og har fin pels. Det er vanskelig å stenge den ute i natten, men burde jeg gjøre det? Det kan være noen som vil savne den hvis den ikke kommer hjem, men hvis den er hjemløs er det trist å stenge ute en så godt og kjælen katt.

Gjest Katteier nesten
Skrevet

Jeg bestemte meg får å la henne vandre. Sjekket om hun var på utsiden nå men det var hun ikke. Hun var i god form, og med fin pels. Her på bygda er det nok vanlig at kattene får være ute om natten.

Skrevet

Om den er kjælen, tillitsfull og fin i pelsen kan du trygt gå ut i fra at den ikke er hjemløs og ikke mate den med noe. :o)

Gjest Katteier nesten
Skrevet

Om den er kjælen, tillitsfull og fin i pelsen kan du trygt gå ut i fra at den ikke er hjemløs og ikke mate den med noe. :o)

Hehe sant. Hun likte litt melk og kos da. Jeg kunne ha latt den bo hos meg, men jeg vet godt hvordan det er å savne en katt, så jeg turte ikke å binde meg til den for mye.

Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke ta med deg katten inn. Man tar ikke andres kjæledyr.

Gjest Nesten en katteeier
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke ta med deg katten inn. Man tar ikke andres kjæledyr.

Enig, men når man er desperat etter nærhet så vil man gjerne kose med en katt som går forbi sin dør. Jeg måtte kjempe i mot følelsene mine fordi jeg visste at det var noen andres katt. Katten lå som en baby i mitt fang. Det er en medisin som ikke kan måle seg med SSRI. Katten har nok finnet sitt hjem igjen nå.

Skrevet

Enig, men når man er desperat etter nærhet så vil man gjerne kose med en katt som går forbi sin dør. Jeg måtte kjempe i mot følelsene mine fordi jeg visste at det var noen andres katt. Katten lå som en baby i mitt fang. Det er en medisin som ikke kan måle seg med SSRI. Katten har nok finnet sitt hjem igjen nå.

Kan du ikke få deg en egen katt da? Omplasseringen har voksne katter som trenger et hjem.

Gjest Katteier nesten
Skrevet

Kan du ikke få deg en egen katt da? Omplasseringen har voksne katter som trenger et hjem.

Jo det er ikke noe mer jeg ønsker meg mer, men i min livsstuasjon så passer det ikke nå desverre.

Skrevet

Det kom en til meg også. Den kom springende da jeg parkerte bilen. Nok et eksempel på at folk bare hiver ut katta si, og lar dem herje rundt i nabolaget hele natta.

Den katta valgte feil person som ny matfar.

Skrevet

Jeg håper du sendte den hjem igjen, det er grusomt å ikke vite hvor katten har gjort av seg. Har selv hentet vår hjemme hos andre folk et par ganger.

Skrevet

Slik tenkte sikkert nabokjerringa som har ødelagt min katt....

Hold deg unna andres katter.

En ting er jo om katten har oppholdt seg på samme sted i lang tid, begynner bli tynn og tufs. Da har man lov å gjøre noe.

Men da setter man opp lapper, annonser i avisen. Og for all del sjekk om den er øremerket eller chippet.

Skrevet

Slik tenkte sikkert nabokjerringa som har ødelagt min katt....

Hold deg unna andres katter.

En ting er jo om katten har oppholdt seg på samme sted i lang tid, begynner bli tynn og tufs. Da har man lov å gjøre noe.

Men da setter man opp lapper, annonser i avisen. Og for all del sjekk om den er øremerket eller chippet.

Vi hadde også en katt gående her, og det tok oss nesten et år å finne eieren på han, eieren brydde seg svært lite om katten, den var der bare pga barna!

Først trodde vi at den var uten eier, da den var pjuskete, skitten ( helt hvit katte ) mager og utsultet. En vinter den var hos oss, var den meget syk, og hadde ikke overlevd vinteren uten vår hjelp.

Så finner vi ut at den hører til borti gata her, konfronterer eieren som hverken blir forbannet, sinna eller påstår vi har forsøkt å stjele deres katt, hadde det vært opp til han og kona hadde katten kunne "forsvunnet" for deres del da ungene ikke lenger brydde seg om den.

"Eieren" er pr idag anmeldt til politiet for dyremishandling og vannskjøttelse og katten ja den har vi tatt over! Har også gått til det skritt at jeg har fortalt resten av naboene at vi har kattehatere i gata og at vi derfor må passe ekstra godt på dyrene våres både katt og hund da samme person for noen år siden drepte 4 katter og en hund ved å legge ut rottegift! En av desse var mine katter, og da sier det seg selv hvorfor jeg har gått til "vandetta" mot dette forferdelige mennesket!

Skrevet

Vi hadde også en katt gående her, og det tok oss nesten et år å finne eieren på han, eieren brydde seg svært lite om katten, den var der bare pga barna!

Først trodde vi at den var uten eier, da den var pjuskete, skitten ( helt hvit katte ) mager og utsultet. En vinter den var hos oss, var den meget syk, og hadde ikke overlevd vinteren uten vår hjelp.

Så finner vi ut at den hører til borti gata her, konfronterer eieren som hverken blir forbannet, sinna eller påstår vi har forsøkt å stjele deres katt, hadde det vært opp til han og kona hadde katten kunne "forsvunnet" for deres del da ungene ikke lenger brydde seg om den.

"Eieren" er pr idag anmeldt til politiet for dyremishandling og vannskjøttelse og katten ja den har vi tatt over! Har også gått til det skritt at jeg har fortalt resten av naboene at vi har kattehatere i gata og at vi derfor må passe ekstra godt på dyrene våres både katt og hund da samme person for noen år siden drepte 4 katter og en hund ved å legge ut rottegift! En av desse var mine katter, og da sier det seg selv hvorfor jeg har gått til "vandetta" mot dette forferdelige mennesket!

Fytti faen, slikt blir jeg så forbanna av! Det går ikke ann.

Jeg syns du gjorde helt riktig ved å informere alle naboene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...