Gå til innhold

Rampete gutter og eplekasting

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld dreiv nabogutten og hans tydelig adferdsforstyrrede venner å pælmet epler fra hagen sin i husveggen vår. Noe traff også vinduet, og bilen.

Jeg snakket til dem èn gang og sa klart ifra at de skulle holde opp med det der og at vi ikke ville ha epler på husveggen vår eller på vinduet. Det var da de begynte på bilen...

Før jeg la meg i går gikk jeg ut og samlet alle eplene jeg så og kastet dem over gjerdet igjen. De havnet på grusveien opp til huset deres. Jeg koste meg litt da jeg så alle eplene var på plass igjen på riktig side av gjerdet. Nå må foreldrene (eller aller helst gutten selv) plukke dem opp igjen og legge dem et annet sted. Hvis ikke vil de bli most enda mer når bilen deres skal ut og inn.

Er jeg slem? Hva ville dere gjort? Hadde tenkt å snakke med foreldrene til gutten, men de er tydeligvis totalt uinteresserte i hva den gutten og hans venner driver med. De var hjemme i går kveld og kunne lett se og høre hva disse guttene drev med. Men de snakket ikke til dem.

Skrevet

Harde epler med kraft mot en bil gir lett bulk da - jeg hadde blitt fly forbanna! Det knuser lett en vindusrute på huset også.

Skrevet

Harde epler med kraft mot en bil gir lett bulk da - jeg hadde blitt fly forbanna! Det knuser lett en vindusrute på huset også.

Det tenkte jeg også da jeg leste innlegget.

Skrevet

Ja, det var det jeg også var redd for. Men vinduet og bilen er like hele, heldigvis.

Men var det slemt av meg å kaste eplene over gjerdet igjen slik at de landet på innkjørselsveien til huset deres?

I går mente jeg at de jammen fortjente å plukke opp "søpla" si selv når de ikke passer bedre på ungene.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254811437' post='4225276]

Det tenkte jeg også da jeg leste innlegget.

Klart jeg ble forbannet! Det var derfor jeg kastet eplene over gjerdet igjen! Og med hensikt kastet dem der hvor bilen deres kjører slik at de må plukke opp selv det guttene har kastet.

Skrevet

Ja, det var det jeg også var redd for. Men vinduet og bilen er like hele, heldigvis.

Men var det slemt av meg å kaste eplene over gjerdet igjen slik at de landet på innkjørselsveien til huset deres?

I går mente jeg at de jammen fortjente å plukke opp "søpla" si selv når de ikke passer bedre på ungene.

''Men var det slemt av meg å kaste eplene over gjerdet igjen slik at de landet på innkjørselsveien til huset deres?''

Nei, men egentlig skulle slampene kommet selv og plukket opp etter seg.

Skrevet

For flere år siden tok jeg en guttegjeng på fersken i hagen vår da jeg kom hjem fra joggetur. De hadde ingen retrettmuligheter i noen retning, og hadde klatret i hagens eneste epletre og pælma epler i vår stenlagte oppkjørsel, på taket , i husveggen, vinduer etc etc.. Jeg har ingenting i mot god gammeldags epleslang, men hærverk aksepterer jeg IKKE. Gutta fikk pent rydde opp alle eplene de hadde slengt utover, og kaste dem i søplekassen. Deretter fikk de beskjed om at de gjerne måtte komme å spise så mange epler de gjerne måtte ønske, men at jeg ikke ville se sånt gris igjen. Jeg så dem aldri igjen :-)

Skrevet

Klart jeg ble forbannet! Det var derfor jeg kastet eplene over gjerdet igjen! Og med hensikt kastet dem der hvor bilen deres kjører slik at de må plukke opp selv det guttene har kastet.

Men hvorfor gikk du ikke bort og ringte pà for à fà sagt i fra til forledrene?

Skrevet

Men hvorfor gikk du ikke bort og ringte pà for à fà sagt i fra til forledrene?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

''Er jeg slem?''

Nei, du er alt for mild.

''Hva ville dere gjort?''

Tatt drittungene i øra og dratt dem over til nabohuset og ringt på.

Skrevet

''Er jeg slem?''

Nei, du er alt for mild.

''Hva ville dere gjort?''

Tatt drittungene i øra og dratt dem over til nabohuset og ringt på.

Nettopp! :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg hadde gått rett bort til naboen, og i klare ordelag fortalt hva ungen deres drev med, og forlangt at de ryddet opp etter seg. Hvis de ikke gadd å bry seg ville jeg forklart dem at en politianmeldelse for skadeverk kan ventes en av de nærmeste dagene, og spurt om de er klar over at de er erstatningspliktige for det deres kjære sønn ødelegger.

Skrevet

Jeg hadde gått rett bort til naboen, og i klare ordelag fortalt hva ungen deres drev med, og forlangt at de ryddet opp etter seg. Hvis de ikke gadd å bry seg ville jeg forklart dem at en politianmeldelse for skadeverk kan ventes en av de nærmeste dagene, og spurt om de er klar over at de er erstatningspliktige for det deres kjære sønn ødelegger.

Ja, selvsagt! Og viktig ogsà for ungene selv at det kommer en sterk reaksjon her.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Dume unger. Jeg hadde seriøst klikka om noen hadde pælma epler på vinduene mine. Slikt kan jo gå galt. Det skal en god del til å få meg forbanna, men slikt ville fått meg forbanna.

Med å hive eplene i oppkjørselen til gutta var jo egentlig ganske kreativt bare de ikke finner ut at du er sur og kaster dem tilbake igjen. Snakk med foreldrene deres! Hvis du f.eks. har fått bulk i bilen, burde de guttene stå til rette for skaden. Slikt koster det jo en slant å få fikset på.

Skrevet

Jeg hadde gått til foreldrene, og krevd at noen plukket opp eplene.

Å kaste dem over på deres side tror jeg bare er å starte krig.

Omingenting fungerer, hadde jeg ringt politiet neste gang.

brilleslangen
Skrevet

Oj sann, det der fikk meg til å huske noe som skjedde for noen år siden.Jeg var nyinnflyttet i huset jeg bodde i, men ikke i bygda. Nesten alle ungene i nabolaget i en viss alder sto en dag og kastet furukongler på veggen og stuevinduet mitt. Jeg sto og observerte dem ei stund og visste derfor hvem alle var, og gikk ut. Da jeg kom bort til verandadøra dukket alle ungene bak en bil. Jeg forholdt meg rolig og sa at jeg visste hvem de var, og at det ikke gjorde meg så mye at de kastet kongler, men at de burde passe på å ikke treffe ruta, fordi at om vinduet ble knust så kom jeg til å kontakte foreldrene deres og et nytt vindu kostet mange tusen kroner. Så gikk jeg inn igjen. Noen minutter etter begyntedet å smelle i veggen igjen, men bare for noen sekunder. Da lot jeg dem bare holde på. Dekastet ikke på vinduet denne gang..Men de gav seg heldigvis fort. Samme gjengen prøvde seg på nytt midt på vinteren med snøballer... Da de hadde holdt på ei stund uten at jeg kom ut begynte de å løpe over verandaen min og gjøre seg til samtidig som de kastet snøballer. Jeg gikk ut og spurte om de ville være med på snøballkrig og det ville de jo så klart. Det ble meg mot alle, og jeg fikk skikkelig gjennomgå. ;-) Da jeg skulle inn etterpå lurte jeg på om de var nysgjerrige på hvordan jeg hadde det inne, og det varde(så de ble med inn) Vel inne dristet den ene seg tilå spørre om hvorfor jeg ikke ble sint, og jeg svarte som sant var at jeg regnet med det var det de var ute etter, så jeg visste det ikke var noen vits, og så sa jeg at neste gang de var nysgjerrig på hvordan folk hadde det inne så kunne de ringe på døra istedet, for når de kastet ting på veggene ble det for det første veldig mye bråk inne, og for det andre så kunne ruta ryke... Jade hadde sett vinduet bøyeseg... Jeg fortalte på nytt at et vindu var dyrt, så det var lurest å ikke gjøre slikt...

Og etter ei stund gikk barna, og jeg har aldri blitt "plaget" etterpå...

Skrevet

Nei, du er ikke slem, men tvert i mot for mild!

Som en annen nevnte her, burde du tatt guttene i øra og ringt på til foreldrene og snakket i klare ordelag om hva gutteslampene bedrev.

Hvis foreldrene ikke strammer de opp, kan de forvente seg en politianmeldelse..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...