Gå til innhold

Dere som er gift, deler dere konto?

Anbefalte innlegg

Gjest green green gress of home
Skrevet

Jeg er altfor snill med henne:-)

Nåja hun er vel også ganske snill med deg som tar seg av den praktiske handlingen;-)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

11

• Elis31

4

• Glimtipper

3

• Liliaceae

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nåja hun er vel også ganske snill med deg som tar seg av den praktiske handlingen;-)

Ingen tvil om det, det er nok jeg som er den heldige når alt kommer til alt:-)

Skrevet

Ingen tvil om det, det er nok jeg som er den heldige når alt kommer til alt:-)

Dere er nok like heldige begge to:-)

Skrevet

Dere er nok like heldige begge to:-)

Kanskje det, men jeg tror nok likevel at jeg er hakket heldigere:-)

Skrevet

Kanskje det, men jeg tror nok likevel at jeg er hakket heldigere:-)

Skulle ønske at flere kunne være i deres situasjon.

Gjest kjekt å vite :)
Skrevet

Heisann :)

uten å ha leste _hele_ tråden så har jeg ihvertfall klart å bli forvirret angående én ting: er det, eller er det ikke, lov til å få lønnen sin inn på andre sine kontoer? (altså ikke sin egen). Er det noen som har _virkelig_ peiling på dette?

Er litt nysgjerrig....

Skrevet

Skulle ønske at flere kunne være i deres situasjon.

Hmm, er ikke du det da?

Skrevet

Som gift hadde vi felles sparekonto for faste utgifter. Mat og andre løpende/tilfeldige utgifter ble betalt fra hver vår lønnskonto, sånn omtrentelig likt fordelt.

I nåværende samboerforhold har vi et mye bedre system. Vi har hver vår lønnskonto, og i tillegg en felleskonto som begge overfører 15.000 til hver måned. Fra denne betales alt som er felles eller som begge deltar på. Både boliglån, strøm, forsikring, mat (har hvert vårt kort til den), ting til huset, ferier, reiser, restaurantbesøk, konserter, bensin til begge automobilene osv.

Mannen tjener mer enn 100.000 mer enn meg i året, men jeg har aldri tenkt over at han burde bidra med mer enn meg.

Vi har ikke innsyn i hverandres lønnskonti. Det takker jeg for, da han er sine voksne barns hovedsponsor.

Skrevet

Hmm, er ikke du det da?

Nei

Skrevet

Men kan du bryte ut hvis du ikke har det bra?

Jeg bor alene og har kommet meg ut, men jeg ønsker meg noen å være sammen med. Kanskje har jeg funnet han....

Skrevet

Jeg bor alene og har kommet meg ut, men jeg ønsker meg noen å være sammen med. Kanskje har jeg funnet han....

Se der ja, men da kan jo dette ordne seg på en god måte. Da må du sørge for å ta godt vare på han, så får vi håpe at han gjør det samme med deg:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Se der ja, men da kan jo dette ordne seg på en god måte. Da må du sørge for å ta godt vare på han, så får vi håpe at han gjør det samme med deg:-)

Lykke til:-)

Foreløpig tar vi godt vare på hverandre;-), men siden forholdet er helt ferskt er det for tidlig å vite hvordan det utvikler seg.

Forøvrig blir det lenge til om vi noensinne blander økonomien. Det er ikke det jeg har savnet.............

Skrevet

Foreløpig tar vi godt vare på hverandre;-), men siden forholdet er helt ferskt er det for tidlig å vite hvordan det utvikler seg.

Forøvrig blir det lenge til om vi noensinne blander økonomien. Det er ikke det jeg har savnet.............

Skjønner at det ikke er økonomien man tenker først på så tidlig i forholdet. Ikke sikkert det er riktig å blande økonomi heller, men det viktigste er at begge tar det ansvaret de skal ta.

Forøvrig blander ikke vi økonomi heller, men kona blander seg inn i min:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har felles økonomi, men hver vår lønnskonto. Det varierer hvem som betaler regninger og handler inn mat - som regel den som har mest på kontoen i øyeblikket.

Kjøp av mindre ting foretar vi begge uten å spørre hverandre. Men større innkjøp - som for eksempel en MC - må vi først bli enige om.

Skrevet

Skjønner at det ikke er økonomien man tenker først på så tidlig i forholdet. Ikke sikkert det er riktig å blande økonomi heller, men det viktigste er at begge tar det ansvaret de skal ta.

Forøvrig blander ikke vi økonomi heller, men kona blander seg inn i min:-)

Jeg synes det er greit at han betaler når vi er ute på byen:-) På den måten tar han vel mer ansvar, men nå er han også nokså velstående og har mer enn nok god råd til det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...