Gjest brød-trollet Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Slike ferdig-blandinger der man bare tilsetter gjær og vann, er de sunnere enn butikk-brød? De er i allefall bedre.. Men når jeg leser på innholdet på pakkene på brødmixene så ser jeg de også inneholder litt E-stoffer som f.eks. antiklumpemiddel og sånt. Er dette noe en bør unngå? Er det noen her som evt kan anbefale gode, sunne, raske brød-oppskrifter som en baker fra bunnen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Kikk litt i bakebøker og finn en grunnoppskrift som du så kan leke deg med og tilsette det du vil av korn og frø i tillegg - blir myyyye bedre enn det du kjøper i butikken! ) Og helt uten e-stoffer og annen dritt. Min erfaring at det er mye mer holdbart også. 0 Siter
Gjest brød-trollet Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Kikk litt i bakebøker og finn en grunnoppskrift som du så kan leke deg med og tilsette det du vil av korn og frø i tillegg - blir myyyye bedre enn det du kjøper i butikken! ) Og helt uten e-stoffer og annen dritt. Min erfaring at det er mye mer holdbart også. Høres bra ut, takk skal du ha =) 0 Siter
Orio Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Vanlig hvetemel/annet mel er vel også tilsatt antiklumpemiddel? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.