Gå til innhold

Møllerens 123 brød - sunt?

Anbefalte innlegg

Gjest brød-trollet
Skrevet

Slike ferdig-blandinger der man bare tilsetter gjær og vann, er de sunnere enn butikk-brød? De er i allefall bedre.. Men når jeg leser på innholdet på pakkene på brødmixene så ser jeg de også inneholder litt E-stoffer som f.eks. antiklumpemiddel og sånt. Er dette noe en bør unngå?

Er det noen her som evt kan anbefale gode, sunne, raske brød-oppskrifter som en baker fra bunnen?

Skrevet

Kikk litt i bakebøker og finn en grunnoppskrift som du så kan leke deg med og tilsette det du vil av korn og frø i tillegg - blir myyyye bedre enn det du kjøper i butikken! :o) Og helt uten e-stoffer og annen dritt. Min erfaring at det er mye mer holdbart også.

Gjest brød-trollet
Skrevet

Kikk litt i bakebøker og finn en grunnoppskrift som du så kan leke deg med og tilsette det du vil av korn og frø i tillegg - blir myyyye bedre enn det du kjøper i butikken! :o) Og helt uten e-stoffer og annen dritt. Min erfaring at det er mye mer holdbart også.

Høres bra ut, takk skal du ha =)

Skrevet

Vanlig hvetemel/annet mel er vel også tilsatt antiklumpemiddel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...