Tvillingmamma Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Kan ikke gjøre noe galt om du luker ugress. Jeg bruker å klippe ned blomstene utpå høsten, og legger klippet oppå bedene. Det skåner mot frost og uttørking, samt at det gir litt næringstilskudd til jorda. Tror jeg da iallefall. Kan ikke så mye om det, men tror at frosten går i jorda og går dypt uavhengig av om det ligger bar eller gressavklipp på toppen av jorda 0 Siter
morsan Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 tirnonani skulle det selvsagt stå Å, den har jeg hørt på radioen. Om han i Vamp på Torgalmenningen , ikke sant? :-) 0 Siter
tusseline Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg pleier å klippe ned det som stikker opp, men lar det ligge i blomsterbedet over vinteren. 0 Siter
tusseline Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 !? Klipp av visne blomster, legg gjerne litt ekstra jord og kompost rundt stammene (ca. 10 cm) for å beskytte mot frost. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Klipp av visne blomster, legg gjerne litt ekstra jord og kompost rundt stammene (ca. 10 cm) for å beskytte mot frost. 0 Siter
Gjest - Ingoen - Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 sånn a la den her? http://www.youtube.com/watch?v=taxzGD01IMg den e LØYEN! :D Haha, den videoen hadde jeg faktisk ikke sett! Den var utrolig morsom - han Valen er virkelig en "løyen" fyr.. Nå glemte jeg helt alt som heter blomsterbed og løker...hihi 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Klipp av visne blomster, legg gjerne litt ekstra jord og kompost rundt stammene (ca. 10 cm) for å beskytte mot frost. Skal de klippes ned nå i høst? jeg kjøpte tre buskroser i vår som har vært kjempefine. Den ene av dem har fått et laaaangt skudd (halvannen meter) - og dette skal jeg vel klippe ned? 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 !? Jeg lærte en gang at rosene skal klippes ned når bjørka har museører altså på våren. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Skrevet 12. oktober 2009 !? Si det du... Minst en av mine rosebusker blomstret i forrige uke så jeg. Satser på at den klarer seg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Si det du... Minst en av mine rosebusker blomstret i forrige uke så jeg. Satser på at den klarer seg. '' Satser på at den klarer seg.'' Det har også stort sett vært min strategi med busker og trær. 0 Siter
Gjest me et moi Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Å, den har jeg hørt på radioen. Om han i Vamp på Torgalmenningen , ikke sant? :-) Så sant så sant. Tenk vi var russ i lag hihihihihi 0 Siter
Gjest me et moi Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Haha, den videoen hadde jeg faktisk ikke sett! Den var utrolig morsom - han Valen er virkelig en "løyen" fyr.. Nå glemte jeg helt alt som heter blomsterbed og løker...hihi Kristian er rett og slett genial! aldri før har jeg ledd såå mye i løpet av én time og et kvarter før, som når jeg så det siste showet hans. *lyst å se det igjen* ))) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Kan ikke så mye om det, men tror at frosten går i jorda og går dypt uavhengig av om det ligger bar eller gressavklipp på toppen av jorda Tror det er på senvinteren/våren det har mest å si. Da kan det være fare for uttørking om det blir sterk sol mens bakken fortsatt er tørr. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Skrevet 12. oktober 2009 Tror det er på senvinteren/våren det har mest å si. Da kan det være fare for uttørking om det blir sterk sol mens bakken fortsatt er tørr. ''Tror det er på senvinteren/våren det har mest å si. Da kan det være fare for uttørking om det blir sterk sol mens bakken fortsatt er tørr.'' Det har du helt sikkert rett i. Ser ikke for meg at det noen gang kommer til å tørke opp her, men det gjør det nok... ) Håper jeg. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg lærte en gang at rosene skal klippes ned når bjørka har museører altså på våren. Det verste er at det rådet der kommer jeg faktisk til å huske... :-) Har bare én rosebusk, men den skl nok få klippet seg til våren! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Skal de klippes ned nå i høst? jeg kjøpte tre buskroser i vår som har vært kjempefine. Den ene av dem har fått et laaaangt skudd (halvannen meter) - og dette skal jeg vel klippe ned? ''Den ene av dem har fått et laaaangt skudd (halvannen meter) - og dette skal jeg vel klippe ned?'' Akkurat slik er mine også, men har her fått inntrykk av at klipping skal skje på våren - "når bjørka spretter"? 0 Siter
grot Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 ''Den ene av dem har fått et laaaangt skudd (halvannen meter) - og dette skal jeg vel klippe ned?'' Akkurat slik er mine også, men har her fått inntrykk av at klipping skal skje på våren - "når bjørka spretter"? jeg klipper ned buskrosene mine kraftig om høsten, gjorde det for en ukes tid siden. Om våren klipper jeg enda mer, da er stilkene bare ca 20 cm lange. Jeg passer på å kaste den første snøen rundt stilkene og disse rosene har vært flotte i mange år nå. Men om det er slik det skal gjøre, tja si det. Men det funker flott på rosene mine:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Skrevet 12. oktober 2009 jeg klipper ned buskrosene mine kraftig om høsten, gjorde det for en ukes tid siden. Om våren klipper jeg enda mer, da er stilkene bare ca 20 cm lange. Jeg passer på å kaste den første snøen rundt stilkene og disse rosene har vært flotte i mange år nå. Men om det er slik det skal gjøre, tja si det. Men det funker flott på rosene mine:-) Jeg plantet 3 buskroser (Terese Bugnet) i sommer, den ene blomstret fremdeles forrige helg, men mener du jeg skal klippe dem ned nå altså? 0 Siter
waxo Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Ris plantes vel i skråninger? Tomta her ville vært ypperlig som bowlingbane så flat er den... *Hehe* Hihi :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.