Gå til innhold

Hva er fordelen med nettbank fremfor telefonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er sikkert håpløst gammeldags, men jeg bruker altså telefonen når jeg skal betale regninger, selv om banken og min bedre halvdel stadig maser om at jeg bør ha nettbank.

Det er da så greit å bare ta noen tastetrykk på telefonen. Kan ikke skjønne hvorfor pcèn skal være noe lettere å bruke? Skal jeg sjekke saldoen, så er det også greit å bruke telefonen.

Jeg har noen utenlandsregninger på hytta. Strøm, renovasjon, forsikringer, vann og avløp. Disse har jeg tatt med til jobben og brukt faxen der og faxet over til banken min og bedt de trekke fra kontoen. Før vi flyttet utenlands ordnet jeg med autogiro på disse.

Hva skal jeg med nettbank da?

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

15

• morsan

9

• KaVa

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo så utrolig greit å se inn- og utbetalinger på ulike konti på nettbanken :-)

kan også lett se hvilke regninger som snart forfaller og om du har dekning på kontioen til dem.

Gjest Bankenmin
Skrevet

Når du får deg nettbank går du aldri tilbake til tele. Jeg skjønte helle rikke hvorfor jeg burde ha nettbank, nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte på :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er jo så utrolig greit å se inn- og utbetalinger på ulike konti på nettbanken :-)

kan også lett se hvilke regninger som snart forfaller og om du har dekning på kontioen til dem.

Men bansken sender meg jo utskrifter på inn og ut og jeg har ikke flere regninger enn at jeg vet når de forfaller:-)

Om det er dekning på konto får jeg vite når jeg ringer kontofonen.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Når du får deg nettbank går du aldri tilbake til tele. Jeg skjønte helle rikke hvorfor jeg burde ha nettbank, nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte på :)

Ok, da er det vel som meg og mobiltelefon for noen år siden det da:-)

candyqueen_83
Skrevet

Men bansken sender meg jo utskrifter på inn og ut og jeg har ikke flere regninger enn at jeg vet når de forfaller:-)

Du kan få E-faktura på faste regninger så slipper du fakturagebyr, og slipper avtalegirobrevet i posten.

Skrevet

Jeg ser for meg at telefonen er fryktelig, fryktelig tungvindt og at man taster feil og sånt - fatter ikke at folk faktisk bruker telefonen til det når nettbank er så mye lettere. Der har du oversikten med en gang. Og så er det gratis da.

Skrevet

Helt enig!

Jeg drøyde litt med nettbank selv - kunne ikke tenke meg å gå tilbake til telefon/brevgiro etc.

Men jeg bruker fortsatt kontofon tinnimellom il å sjekke konto og overføremellom egne konti.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg synes det er veldig greitt å slippe å få alle disse utskriftene. Kommer direkte i nettbanken min. Jeg kan lett søke opp og skrive ut dersom jeg trenger kvittering på ett eller annet.

Ble mye papir av utskriftene som kom hver mnd.

Vil det ikke bli dyrt å ringe kontofonen nå?

Jeg bruker forresten mobilbank dersom jeg skal sjekke saldo, en SMS og jeg får saldo og oversikt over de 5 (?) siste aktivitene på kontoen. Det blir kanskje også mer kostbart enn nett for deg?

For meg er det jo mest praktisk med nettbank siden jeg disponerer og holder oversikten over flere konto, deriblandt firmakontoene til sambo.

Skrevet

Hmmmm - jeg husker jo at jeg også brukte det for ca 10 år siden - men jeg kunne absolutt ikke tenke meg å gå tilbake til det nå!!!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg ser for meg at telefonen er fryktelig, fryktelig tungvindt og at man taster feil og sånt - fatter ikke at folk faktisk bruker telefonen til det når nettbank er så mye lettere. Der har du oversikten med en gang. Og så er det gratis da.

Det gjelder å ikke taste feil. Hvis jeg skal ha nettbank, skal jeg ikke ha det før jeg er hjemme igjen ihvertfall. Her nede kan jeg ikke stole på nettet. Det er en dag slik og neste dag sånn.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Helt enig!

Jeg drøyde litt med nettbank selv - kunne ikke tenke meg å gå tilbake til telefon/brevgiro etc.

Men jeg bruker fortsatt kontofon tinnimellom il å sjekke konto og overføremellom egne konti.

Nei, brevgiro er nå ihverfall enda mer håpløst gammeldags.

Skrevet

Ok, da er det vel som meg og mobiltelefon for noen år siden det da:-)

Eneste fordelen er at hvis en ikke har tilgang på internett og brått trenger å vite hvor mye som står på kontoen - da er det greiere med telefon.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1255295906' post='4228512]

Jeg synes det er veldig greitt å slippe å få alle disse utskriftene. Kommer direkte i nettbanken min. Jeg kan lett søke opp og skrive ut dersom jeg trenger kvittering på ett eller annet.

Jeg bruker forresten mobilbank dersom jeg skal sjekke saldo, en SMS og jeg får saldo og oversikt over de 5 (?) siste aktivitene på kontoen. Det blir kanskje også mer kostbart enn nett for deg?

For meg er det jo mest praktisk med nettbank siden jeg disponerer og holder oversikten over flere konto, deriblandt firmakontoene til sambo.

Gidder ikke å lete opp tråden hvor du sa at du hadde bursdag i dag, så nå gratulerer jeg deg her i stedet:-)

Håper du har hatt en fin dag!

Skrevet

Eneste fordelen er at hvis en ikke har tilgang på internett og brått trenger å vite hvor mye som står på kontoen - da er det greiere med telefon.

''Eneste fordelen er at hvis en ikke har tilgang på internett og brått trenger å vite hvor mye som står på kontoen - da er det greiere med telefon.''

Alle nettbanker har vel også sms-tjeneste der man kan få saldo på sms nå?

Skrevet

Det gjelder å ikke taste feil. Hvis jeg skal ha nettbank, skal jeg ikke ha det før jeg er hjemme igjen ihvertfall. Her nede kan jeg ikke stole på nettet. Det er en dag slik og neste dag sånn.

Men kan du ikke ha telefonløsningen som reserveløsning, da? Eller har det en kostnadsside å ha begge muligheter tilgjengelig?

Skrevet

''Eneste fordelen er at hvis en ikke har tilgang på internett og brått trenger å vite hvor mye som står på kontoen - da er det greiere med telefon.''

Mulig - det har jeg ikke testet ut.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1255295906' post='4228512]

''Ble mye papir av utskriftene som kom hver mnd''

Ok, det er faktisk et godt argument. Det blir en del permer med papirer.

''Vil det ikke bli dyrt å ringe kontofonen nå?''

Jeg har fått utdelt en telefon her som gjør det litt billigere og jeg betaler bare en gang i måneden nå etter at jeg fikk autogiro på utenlandsregningene.

Skrevet

Mulig - det har jeg ikke testet ut.

Jeg har konti i to forskjellige banker og bruker sms-saldo ganske ofte på begge.

candyqueen_83
Skrevet

Det har hvertfall postbanken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...