Gå til innhold

Alder og sånt.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er litt merkelig dette med alder. Jeg ser ikke at jeg selv blir eldre (bortsett fra når jeg ser gamle bilder) og innbiller meg at jeg ser ung og sprek ut ;o) Jeg er 43.

Når jeg møter nye mennesker på min alder, anslår jeg dem alltid til å være eldre enn meg. Blir alltid overerasket over at så ikke er tilfelle.

Det samme når det gjelder menn. Jeg tipper de eldre enn mannen min, men de kan være over 5 år yngre noen av dem.

Venninner jeg "alltid" har kjent har jeg det ikke slik med. De synes jeg ser like "unge" ut som meg.

Det er bare helt nye mennesker som er mer "kjerring" enn meg liksom, men skjønner jo at dette er en vrangforestilling ;-)

Rart det der:-)

Flere som har det slik?

Skrevet

He, he, jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver.

Føler meg ung jeg.. Og hvis jeg møter nye folk, tar jeg de nesten alltid for å være eldre enn meg... Selv om det altså viser seg at de er yngre.. Dette uavhengig om det er kvinner eller menn.

Særlig i jobbsammenheng har jeg nesten alltid vært yngst, og har det med å tro at det fortsatt er slik.. Men så feil kan man altså ta!

Skrevet

Jepp. Jeg får helt sjokk noen ganger når jeg hører aldre på andre i forhold til meg og mannen min:-)

Ikke minst så oppfører de seg jo som om de er eldgamle *ler*

Skrevet

Har det vel slik jeg også.

Smilte formeg selv da mannen fortalte om gjennforeningsfesten hadde hadde vært på 20 år etter russtiden. Han mente alle var som da de gikk på skolen... På bildene så jeg bare gamle menn og kjerringer. :-) (vet at han mente at alle hadde de samme rollene som tidligere, men...)

Var i et 40 års lag her i sommer...Du verden hvormange måner det var ute og gikk der. :-)

Men... selv om jeg også nærmer meg det tallet, selv om det er noen år igjen, så hender det at jeg må vise leg på polet.. Og de fleste tipper meg som regel litt yngre enn jeg er.

Så det må vel kanskje bety at jeg ikke erlikemye kjerring som de gamle klassevenninnene jeg treffer fra tid til annen... :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Du har sikkert et magisk speil ;-)

Jeg sørger for å ha riktig belysning :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det er veldig menneskelig å føle det slik :)

Har du forresten lest historien om hun (han?) som skulle til tannlegen?

Gjest Elextra
Skrevet

I forbindelse med tanker om alder - en liten historie:

Mens jeg satt på venterommet for min første timeavtale til en ny tannlege, la jeg merke til hans diplom som hang på veggen. Der stod hans fulle navn oppført. Plutselig husker jeg en høy kjekk gutt med det samme navnet som hadde gått på gymnaset samtidig som meg for omtrent. 40 år siden!

Da jeg fikk se ham, slo jeg dette fra meg. Denne tykkfalne gråhårete mannen med de grove rynkene i ansiktet så alt for gammel ut til å ha vært min medelev. Etter at han hadde undersøkt tennene mine, spurte jeg om han hadde gått på denne lokale skolen. "Ja," svarte han: "Når gikk du ut?" spurte jeg. "I 1957", svarte han. ”Da gikk du i min klasse!” forklarte jeg.

Han så litt nærmere på meg før han spurte: "Hva var det du underviste i?"

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Mens jeg satt på venterommet for min første timeavtale til en ny tannlege, la jeg merke til hans diplom som hang på veggen. Der stod hans fulle navn oppført. Plutselig husker jeg en høy kjekk gutt med det samme navnet som hadde gått på gymnaset samtidig som meg for omtrent. 40 år siden!

Da jeg fikk se ham, slo jeg dette fra meg. Denne tykkfalne gråhårete mannen med de grove rynkene i ansiktet så alt for gammel ut til å ha vært min medelev. Etter at han hadde undersøkt tennene mine, spurte jeg om han hadde gått på denne lokale skolen. "Ja," svarte han: "Når gikk du ut?" spurte jeg. "I 1957", svarte han. ”Da gikk du i min klasse!” forklarte jeg.

He he, jeg har hørt den før, men er like god for det:-)

Gjest Elextra
Skrevet

He he, jeg har hørt den før, men er like god for det:-)

I og for seg har han vel det, men tenkte det kunne være greit for trådstaarter å klart se hans mening om verdien av sånt.

Skrevet

jeg har det omtrent som deg. Slektninger/venner/kolleger sm jeg ser ofte holder seg unge. Treffer jeg nye mennesker, ser de mye eldre ut enn oss.

Skolekamerater jeg ike hadde sett siden vi var unge, var blittt veldig gamle da vi hadde jubileumsfest (noen var yngre, men de har jeg truffet av og til).

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg! Jeg og mine venner og bekjente blir ikke noe eldre, men alle ukjente på samme alder eller folk jeg ikke har sett på lenge har blitt veldig gamle.

Jeg synes det er helt greit å leve i slik disillusjon jeg. ;) Det hadde vært verre om jeg hadde syntes jeg selv så mye eldre ut enn alle andre på samme alder :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, sånn har jeg det også. Men andre tror også at jeg er mye yngre. Det er nok en kombinasjon av utseende og fremtoning. Jeg ser ikke på det som en fordel, føler jeg ville blitt tatt mer seriøst hvis jeg virket mer voksen.

Gjest 31 år gammel
Skrevet

Jeg er litt yngre enn deg, men jeg har det på samme måte. Det verste er hvor mye "kjerring" de på min alder har blitt! De har barn og det har nok litt å si, men du verden hvor snever verden de lever i.

Skrevet

''Plutselig husker jeg en høy kjekk gutt med det samme navnet som hadde gått på gymnaset samtidig som meg for omtrent. 40 år siden!''

What?!?!?!?! Er du nesten 60 år??????? Hehe har alltid trodd du er rundt ca 35 jeg.. du holder deg svært godt her på dol ihvertfal ;-)

candyqueen_83
Skrevet

''Plutselig husker jeg en høy kjekk gutt med det samme navnet som hadde gått på gymnaset samtidig som meg for omtrent. 40 år siden!''

What?!?!?!?! Er du nesten 60 år??????? Hehe har alltid trodd du er rundt ca 35 jeg.. du holder deg svært godt her på dol ihvertfal ;-)

Tror nok det er en skrivefeil :o)

Skrevet

Tror nok det er en skrivefeil :o)

Ja jeg tror kanskje det jeg også, ellers har jeg virkelig bommet helt :-)

Skrevet

Har en selvopplevd historie mht dette:

Kom på SFO for å hente sønnen min på 8 år, barna diskuterte alder. Jeg fikk spørsmålet om min alder, svarte og fikk til svar: "Er du SÅÅ gammel?"

Jeg tok det som et kompliment og tenkte: " Jeg ser yngre ut ja, hehe"..

Helt til den samme ungen repliserte: "Også du som har kviser!!"

Av barn og fulle folk osv ;-)

Skrevet

Ja jeg tror kanskje det jeg også, ellers har jeg virkelig bommet helt :-)

Hvis det ikke er en skrivefeil, så det i allefall årets dol-nyhet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...