Gå til innhold

Bergans.. Igjen!

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Er det noen som har Bergans Svartisen Insulated Lady Jacket? Jeg falt egentlig for denne da jeg så den i butikken i stad. Har lenge hatt lyst på Bergansjakke men har syntes de enten har vært for tynne eller for tykke. Denne var tykk nok til å brukes i kulda, men ikke boblete. Men jeg skjønner jo egentlig ingenting av det som står om stoff osv, så jeg må jo spørre her.

Er den varm nok om vinteren med en fleecegenser eller ullgenser under? Er Bergans verdt pengene? Koster jo 3700 kr.

http://bergans.no/sider/start_produkter.asp Trykk på lady, jakker og dermizax så er den litt ned på siden. Nr 1421.

Jeg vil ha en av de to første fargene jeg da. Liker ikke blått, syns svart jakke er kjedelig, og hvitt hører ikke sammen med hund :o)

Gjest Bergans Rocks
Skrevet

Hei!

Vet ikke hvor du har sett prisen 3700,- Amfibi.no er Bergans-forhandler og priser under veiledende priser.

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=407&prodid=19116

Forøvrig en topp butikk med god service og hyggelige ansatte.

Ser nå at det ikke er samme jakke jeg linket til. Amfibi kan skaffe deg den jakken du ønsker fra Bergans sortiment.

candyqueen_83
Skrevet

Ser nå at det ikke er samme jakke jeg linket til. Amfibi kan skaffe deg den jakken du ønsker fra Bergans sortiment.

Jeg skal ikke handle på amfibi :P Handler i sportsbutikken her :P

Gjest Bergans Rocks
Skrevet

Jeg skal ikke handle på amfibi :P Handler i sportsbutikken her :P

Håper de har den på lager da om det er en av kjedene. De store kjedene er like fleksible som granitt. Det er grunnen til at jeg liker uavhengige butikker best.

Skrevet

Hei

Jeg har ikke akkurat den jakka, men jeg har den som heter Sirdal Lady (type brun, men lilla/rosa detaljer). Den er i samme Dermizax-stoffet, men ikke insulated. Jeg er kjempefornøyd med min, så den du ser på er sikkert like bra! Stoffet tar all vind. Du merker bare at det blåser ved at du kjenner det er noe som dytter i stoffet, hehe. Som en operasjon med lokalbedøvelse - "du kjenner det foregår noe, men det er ikke plagsomt" ;-)

Grunnen til at jeg ikke har den isolerte utgaven er at jeg liker å kle på meg flere lang under, men jeg tror helt sikkert det er en bra jakke du vurderer! Min er definitivt verdt prisen. Og jeg har ikke for vane å kjøpe masse dyrt utstyr...

Gjest Elextra
Skrevet

Synes den er fin, men svært dyr, om du ikke har helt spesielle behov (skal i høyfjellet e.l.). Selv ville jeg aldri betalt så mye for en hverdagsjakke a den typen.

Tvillingmamma
Skrevet

Hei!

Vet ikke hvor du har sett prisen 3700,- Amfibi.no er Bergans-forhandler og priser under veiledende priser.

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=407&prodid=19116

Forøvrig en topp butikk med god service og hyggelige ansatte.

Jeg er stor fan av Bergans, takk for info om butikk :) Det er jo slik at man kanskje finner et produkt man vil ha, men går man til G-sport og det produktet ikke er inne, så får de ikke inn noe mer. Da satser vi på at disse kan hjelpe oss i nødens stund :)

candyqueen_83
Skrevet

Håper de har den på lager da om det er en av kjedene. De store kjedene er like fleksible som granitt. Det er grunnen til at jeg liker uavhengige butikker best.

Jeg har prøvd den ;O)

candyqueen_83
Skrevet

Hei

Jeg har ikke akkurat den jakka, men jeg har den som heter Sirdal Lady (type brun, men lilla/rosa detaljer). Den er i samme Dermizax-stoffet, men ikke insulated. Jeg er kjempefornøyd med min, så den du ser på er sikkert like bra! Stoffet tar all vind. Du merker bare at det blåser ved at du kjenner det er noe som dytter i stoffet, hehe. Som en operasjon med lokalbedøvelse - "du kjenner det foregår noe, men det er ikke plagsomt" ;-)

Grunnen til at jeg ikke har den isolerte utgaven er at jeg liker å kle på meg flere lang under, men jeg tror helt sikkert det er en bra jakke du vurderer! Min er definitivt verdt prisen. Og jeg har ikke for vane å kjøpe masse dyrt utstyr...

Men jeg skjønner ikke hvorfor den isolerte er billigere enn den uten isolasjon? Jeg liker litt tykkere jakker uten at de er sånn boblestoff. Hehe.

candyqueen_83
Skrevet

Synes den er fin, men svært dyr, om du ikke har helt spesielle behov (skal i høyfjellet e.l.). Selv ville jeg aldri betalt så mye for en hverdagsjakke a den typen.

Jeg er mye ute med bikkja på lange turer i all slags vær. Så jeg har lyst til å spandere på meg en god jakke. Men er 3700 kr så altfor dyrt? Den andre typen er jo enda dyrere. Hehe. Det er mye penger, men jeg har ikke sett så mange andre jakker i sportsbutikker som er billigere.

Men jeg kunne ikke huske helt om jeg her i fjor leste at Bergans var verdt pengene eller ikke så jeg måtte spørre på nytt.

Skrevet

''Er den varm nok om vinteren med en fleecegenser eller ullgenser under? Er Bergans verdt pengene? ''

Dette er individuelt. Det av henger av om du er varm eller fryser lett, om du spaserer, eller har høy intensitet i aktivitetene ute.

Det hjelper på med 20% rabatt da, slik vi har på g-sport :-) Sjekk om du har mulighet til rabatt via Obos, fagforening etc.

candyqueen_83
Skrevet

''Er den varm nok om vinteren med en fleecegenser eller ullgenser under? Er Bergans verdt pengene? ''

Dette er individuelt. Det av henger av om du er varm eller fryser lett, om du spaserer, eller har høy intensitet i aktivitetene ute.

Det hjelper på med 20% rabatt da, slik vi har på g-sport :-) Sjekk om du har mulighet til rabatt via Obos, fagforening etc.

Får man rabatt på G-sport med Obos-abonnement? Kjæresten min har abonnement så det hadde vært flott. Hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er mye ute med bikkja på lange turer i all slags vær. Så jeg har lyst til å spandere på meg en god jakke. Men er 3700 kr så altfor dyrt? Den andre typen er jo enda dyrere. Hehe. Det er mye penger, men jeg har ikke sett så mange andre jakker i sportsbutikker som er billigere.

Men jeg kunne ikke huske helt om jeg her i fjor leste at Bergans var verdt pengene eller ikke så jeg måtte spørre på nytt.

Jeg tror temmelig sikkert Bergans er god kvalitet. Jeg ville bare ikke selv funnet på å bruke så mye penger på en slik jakke (selv om jeg har ganske god råd), men det blir jo en personlig vurdering hva en vil bruke penger på. Selv kunne jeg funnet på å (helt unntaksvis) svi av samme sum på en selskapskjole eller en designkåpe - antakelig langt mindre fornuftig!

Jeg har typisk kjøpt kvalitetsutstyr når det kommer på salg.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror temmelig sikkert Bergans er god kvalitet. Jeg ville bare ikke selv funnet på å bruke så mye penger på en slik jakke (selv om jeg har ganske god råd), men det blir jo en personlig vurdering hva en vil bruke penger på. Selv kunne jeg funnet på å (helt unntaksvis) svi av samme sum på en selskapskjole eller en designkåpe - antakelig langt mindre fornuftig!

Jeg har typisk kjøpt kvalitetsutstyr når det kommer på salg.

Ja, vi har hver våre prioriteringer :o)))

Jeg er ikke så smart at jeg har fått kjøpt på salg. Men i fjor fant jeg heller ingen tykkere jakke som ikke var boblete. Derfor brukte jeg den gamle jeg hadde. Den duger ikke i år hvor turene er lengre :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi har hver våre prioriteringer :o)))

Jeg er ikke så smart at jeg har fått kjøpt på salg. Men i fjor fant jeg heller ingen tykkere jakke som ikke var boblete. Derfor brukte jeg den gamle jeg hadde. Den duger ikke i år hvor turene er lengre :o)

Pst, si gjerne fra om du finner en slik jakke til halv pris på vårparten ;).

candyqueen_83
Skrevet

Pst, si gjerne fra om du finner en slik jakke til halv pris på vårparten ;).

Hehe, det skal jeg gjøre. Da kjøper jeg et par ekstra selv også :o))

Skrevet

Hei

Den er fin! :-) Mye finere enn de flerfargede Bergansjakkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...