Gjest Snusfornuftig Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Mange jeg kjenner har sluttet å røyke for å begynne med snus. Ok, så er kanskje snus litt heldigere for lungene, men hva med nikotinen? Kreft? Tannskader? Husker vi ble like advart på ungdomsskolen mot å bruke snus som røyking. Hvorfor er det såpass mye mer "tillatt" å snuse? Dessuten ser det jo helt latterlig ut. Kunne aldri fått meg en kjæreste som konstant gikk rundt med et par gram snus under overleppa.. 0 Siter
Gjest Pling Plong Bang Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Det er mye sunnere å snuse, men mye mer avhengihetsskapende. Du må røyke i en time sammenhengende for å få i deg like mye niktotin som når du snuser i fem minutter. Ved lang tids snusing så vil tannkjøttet trekke seg tilbake. Om det er kreftfremkallende er omdiskutert. Derfor står det ikke på snusboksen at det er dødelig. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6723163 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Den største fordelen med snus er at den ikke plager omgivelsene. Man får den ikke i øynene, den setter ikke lukt i møbler og klær og man får ikke kreft av "passiv snusing". Hvis jeg måtte velge blandt de alternativene, ville jeg mye heller hatt en kjæreste som snuste enn en som røykte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.