Gå til innhold

Ullsokker/ullklær

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepinnen
Skrevet

Jeg fryser, det er ikke noe nytt når det går mot høst. Jeg fryser på sommeren også, kan ligge med sokker om natta fordi jeg er kald på bena.

Jeg trenger ordentlig ulltøy. Har brukt Trysilsokker, men disse holder meg ikke varm. Ulvangsokkene jeg har kjennes litt for tykke.

Forslag til gode sokker?

Så bekledningen ellers. Har kjøpt meg Devold Active ulltrøye, er fornøyd med at den ikke klør, men jeg fryser med den også!

Nå har vel hender og føtter mye å si, så om jeg klarte å holde meg varm på bena så ville mye vært gjort.

Gjest fryseberta
Skrevet

Skaff deg varmeflaske! Jeg er selv helt avhengig av en slik under teppe/dyna. Det er nesten umulig å få sove om natten dersom man fryser i bena. Derfor har jeg gjerne en varmeflaske i bena og en på magen. Da sovner jeg lett:-)

Skrevet

Til husbruk anbefaler jeg duntøfler.

Vedr sokker: Er det ikke slik at Trysil-sokken inneholder relativt lite ull? Tynnere sokker med høyere ullgehalt vil nok føles varmere. Jeg liker bl a dem fra Safa - uten strikk.

Gjest Elextra
Skrevet

''Forslag til gode sokker?''

Om du ønsker helt tynne sokker (som jeg gjerne bruker inne på jobb om vinteren) anbefaler jeg Falke. Fås i gode undertøysbutikker, f.eks. Marinka.

Gjest sofifius
Skrevet

Skaff deg varmeflaske! Jeg er selv helt avhengig av en slik under teppe/dyna. Det er nesten umulig å få sove om natten dersom man fryser i bena. Derfor har jeg gjerne en varmeflaske i bena og en på magen. Da sovner jeg lett:-)

Helt enig, fryseberte! Varmeflasken er min beste venn, helt uunnværlig i kalde netter.

Skrevet

Smartwool har gode sokker i ulik tykkelse. Selges i sportsbutikker.

For å ikke fryse, har jeg best erfaring med flere lag klær. Start med tynn (og myk) ull innerst mot kroppen. I tillegg er det viktig å ha noe rundt håndleddene, halsen, anklene (og hodet når du er utendørs).

Skrevet

Ulvang-sokkene kommer både som tykke og tynne varianter :)

Gjest Niccola
Skrevet

Har du fleece utenpå ullen? Ull varmer best med et isolerende lag utenpå. Jeg elsker fleecevester, bruker det utenpå ullgenser. Da blir det ikke for mye stoff på armene når jeg tar på jakke :-)

Og skjerf. Og ulltøfler.

Gjest Frysepinnen
Skrevet

Men på dagtid da? Jeg kan ikke gå rundt med varmeflaska da. ;)

Gjest Niccola
Skrevet

Har også kjøpt meg termokopp så jeg kan drikke varmt gjennom dagen. (Orker ikke alltid te, så kjeg drikker ofte bare oppkokt vann, faktisk)

Skrevet

Vi kjøpte mange nye par ullsokker i fjor - og fant noen helt ypperlige på Europris og på ICA!!!! Ikke var de dyre heller, og nydelig gode og varme var de :-) Husker selvsagt ikke merket...

Gjest Fryseberta
Skrevet

Pass på så du ikke har på deg sokker/tøfler eller sko som strammer ihvertfall. Dette vil hindre blodsirkulasjonen. Heller ha på for stort enn for smått.

Ellers bruker jeg mye å legge sokker o.l over ovnen på svak varme et min før jeg tar dem på...(Obs vær forsiktig og oppmerksom her, skummelt råd!!)

Ellers bruker jeg mye micro polyester eller angora. Kjenner jeg lettere får varmen dersom det jeg har på meg er mykt og godt mot huden.

Ull får meg nesten til å fryse enda mer fordi jeg reagerer lett med kløe, som igjen får meg til å fryse av en eller annen merkelig grunn. Dette gjelder også lammeull, selv om dette i utgangspunktet føles mykt. Jeg begynner ihvertfall å klø og fryse..

Gjest movenpink
Skrevet

Hei frossenpinn!

Har samme problem som deg, og har lett som bare det for å finne et botemiddel.

Etter mye jakt fant jeg noe spennende: varmetøfler som varmes i mikrobølgeovnen. Følger samme prinsipp som slike nakkevarmere/risposer du får kjøpt på apoteket. Se her:

http://cgi.ebay.com/Microwave-Size-3-8-COSY-FEET-Slippers-Girl-Xmas-Gift_W0QQitemZ250512887563QQcmdZViewItemQQptZUK_Health_Beauty_Natural_AlternativeTherapies?hash=item3a53bb4f0b

Fant de også her, men vet ikke om disse sender til Norge:

http://www.calmncomfy.co.uk/acatalog/Microwave_Boots.html

Også har vi sokkevariantene: 1) i mikro, innebruk

http://www.brucemedical.com/wc37.html

og

2) sokker på batteri for yttersko

.http://www.lazyboneuk.com/products/Battery-Heated-Socks.html

Finurlig? Så nå har gubben i heimen fått med seg hva frua "bestiller" av han til jul ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...