Gå til innhold

Forbrenning av kalorier

Anbefalte innlegg

Gjest Nytrent
Skrevet

Forbrenner du like mange kalorier om du går eller jobber den samme strekningen eller forbrenner du mer ved jogging?

Gjest baremei
Skrevet

I utgangspunktet forbrenner du like mange kcal. på å gå som å jogge en gitt distanse. (Men du bruker jo lengre tid på å gå.) Høy intensitets-trening (jogging) gir imidlertid en betydelig etterforbrenning, dvs. at hvile-energiforbruket ditt vil være økt i flere timer etter treningsøkten. Dermed vil jogging totalt sett forbrenne mest.

Skrevet

Du forbrenner bittelitt mer ved å jogge 10 kilometer enn du gjør om du går. Men det er marginalt. Grunnen er at kroppen må jobbe litt hardere i landing/fraspark når du jogger.

Men du bruker jo mye kortere tid dersom du jogger:-)

Gjest Staventusiasten
Skrevet

Som de andre sier, litt mer ved jogging enn ved gange.

MEN: Enda mer forbrenner du om du går med staver. Helt utrolig hva de stavene gjør, altså, så har du mulighet til å kjøpe deg et par gåstaver vil du "tjene" på det.

Jeg har ei snaut 5 km lang skogsløype som jeg har testet å gå, jogge og gå med staver. Hvis jeg går eller jogger forbrenner jeg 350-400 kalorier. Hvis jeg går med staver, er jeg oppe i 600-650 kalorier. Bruker jeg staver, jogger jeg riktignok også litt, fortrinnsvis i nedoverbakkene for å holde pulsen oppe.

Lykke til!

Gjest lurer på om jeg skal ta fram stavene...
Skrevet

Som de andre sier, litt mer ved jogging enn ved gange.

MEN: Enda mer forbrenner du om du går med staver. Helt utrolig hva de stavene gjør, altså, så har du mulighet til å kjøpe deg et par gåstaver vil du "tjene" på det.

Jeg har ei snaut 5 km lang skogsløype som jeg har testet å gå, jogge og gå med staver. Hvis jeg går eller jogger forbrenner jeg 350-400 kalorier. Hvis jeg går med staver, er jeg oppe i 600-650 kalorier. Bruker jeg staver, jogger jeg riktignok også litt, fortrinnsvis i nedoverbakkene for å holde pulsen oppe.

Lykke til!

Hvordan vet du hvor mange kalorier du forbrenner ved stavgang vs gåing da? Kanskje et dumt spørsmål men...

Gjest pulsklokke
Skrevet

Hvordan vet du hvor mange kalorier du forbrenner ved stavgang vs gåing da? Kanskje et dumt spørsmål men...

pulsklokke?

Gjest Staventusiasten
Skrevet

Jeg bruker pulsklokke. Har du ikke, er det en kjempefin anledning å ønske seg det til jul. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...