Gå til innhold

Vallergan på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Selvmedisinering
Skrevet

Jeg jobber turnus og sliter med å få sove etter kveldsskift. Er ikke hjemme før kl 24 og skal ofte på jobb igjen morgenen etterpå kl 08. Da blir det fort lite søvn.

Har et par Vallergan liggende hjemme som egentlig er mannen min sine, men han sliter med hangover etter dem så han bruker de ikke selv.

Nå har jeg lyst å prøve en. Har derimot hørt de virker svært sent og at en bør ta dem flere timer før?

Så når skal jeg ta den ifm kveldsskift? To timer før jeg drar hjem? Tre? Vil dette kunne påvirke meg i jobben? Kjører ikke bil.

Dersom jeg feks kaster opp ca 2-3 timer etter å ha tatt tabletten. Vil den da miste sin effekt eller er den allerede tatt opp i blodet?

Skrevet

Ta dem ca. 2 timer før du planlegger å legge deg. Mulig at du vil få litt hangover hvis du tar den sent... Jeg pleier å ta Phenergan (som er omtrent det samme) kl 20-21.

Gjest utenlaktose
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve en kveld du har fri første gangen.

Når jeg tok disse medisinene første gangen, var jeg ikke i stand til å jobbe dagen etterpå.

Vi reagerer forskjellig, men de fleste får hangover etter disse dagen derpå.

Caloni Makaroni
Skrevet

Vallergan er ikke rette medisinen å ta dersom problemet er at du sliter med å få nok effektive timer søvn mellom kveldsvakt og påfølgende dagvakt. Da er en innsovningstablett bedre.

Vallergan er kanskje "snilt", allergimedisin som det er, men ikke undervurder det. Jeg er zombie i over et døgn etter å ha tatt det. Jeg pleier å si at det er sovemedisin jeg bare trenger å ta annenhver kveld ;)

Gjest MedicNerd
Skrevet

Ta de i tilfelle i god tid før du legger deg. Hvis du legger deg 12, ville jeg forsøkt meg på å ta de klokka 9. Imidlertid... Jeg får en hangover som ødelegger første halvdel av dagen etter. En tablett er dog ikke mye. For meg ble det et problem at jeg kunne ta to, men da fikk jeg hangover. Samtidig var en tablett ikke effektivt for meg. Jeg kan ikke anbefale direkte medisiner, men det beste ville jo være å få fordelt skiftene sine på en sånn måte at man kan ha tid til å slappe av innimellom. For døgnrytmegreier er kanskje melatonin verdt et forsøk. Ellers er det innsomvingspiller som Imovane, men de skal ikke brukes over lang tid i gangen helst.

Gjest Melis34
Skrevet

Imovane eller zypiclone er bedre,ingen hangover.....

Gjest Selvmedisinering
Skrevet

Imovane eller zypiclone er bedre,ingen hangover.....

Men da må jeg jo til legen å få resept. Dessuten er jo Immovane vanedannende.

jeg tar sjansen på å ta 10 mg Vallergan ca kl 21, så ser jeg hvordan det ender! B-)

Gjest Selvmedisinering
Skrevet

Mannen din har ikke lov til å dele reseptbelagte midler med deg.

Vet jeg vel, men synd å måtte kaste dem også;-) Dessuten er jo Vallergan i utgangspunktet harmløse medisiner

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...