Gå til innhold

hvor utbredt er lærermobbing?

Anbefalte innlegg

Gjest ¨trådstarter
Skrevet

altså lærere som mobber elever. Jeg ble utsatt for det når jeg skiftet skole i sjette klasse. Jeg ble lærerens hakkekylling, og fikk så angst at jeg svarte feil på alt han spurte om. Enda et argument for læreren å erklære meg evneveik.Jeg har slitt med store angstproblemer siden den gang.

Disse minnene har dukket opp igjen. og det får meg til å lure på hvor utbredt denne mobbingen er. Jeg har hørt at denne læreren som regel plukker ut et mobbeoffer i hver klasse han underviser.

Skrevet

I følge en undersøkelse som ble gjort for ikke så lenge siden, så er det relativt mange elever som mener at de blir utsatt av mobbing fra lærere.

Tipper du finner omtalen av undersøkelsen hvis du googler litt.

Gjest Una Meluna
Skrevet

Er nok desverre ganske vanlig. Dette er et maktmisbruk lærere bruker for å oppnå mer respekt (tror de).

Ofte er dette lærere som har blitt mobbet selv tidligere, feks av elever.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...