Gå til innhold

Glansgrad på takmaling

Anbefalte innlegg

Gjest Maler'n i nord
Skrevet

Jeg har mye helblank maling igjen som jeg ikke fikk bruk for ved et annet maleprosjekt. Men kjøkkentaket trenger maling. Hva mener dere om å bruke denne helblanke malingen der? Er jo lett å vaske iallefall! Men vil det virke veldig dominerende med blank maling i taket, tror dere?

Skrevet

Jeg er litt usikker selv... Var i malebutikken igår for å kjøpe inn hvit maling til kjøkkenet vårt (dører og karmer). Damen i butikken mente det ville bli for dominerende med helblank på dørene, men at det kunne bli fint på vinduskarmene. Kanskje det samme vil gjelde for tak?

Skrevet

Man pleier å anbefale ganske matt maling i taket.

-men du kan jo ta to strøk ;-)

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags tak du har.

Selv har jeg panelte tak og har så blank maling som mulig. Syns det er kjempeflott, og det syns de fleste andre også.

Har du vanlig "platetak" som er helt jevne, vil blank maling sannsynligvis føre til at alle ujevnheter syns mye bedre.

Gjest Maler'n i nord
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags tak du har.

Selv har jeg panelte tak og har så blank maling som mulig. Syns det er kjempeflott, og det syns de fleste andre også.

Har du vanlig "platetak" som er helt jevne, vil blank maling sannsynligvis føre til at alle ujevnheter syns mye bedre.

Jeg tar helblank i kjøkkentaket iallefall. Har hørt om ei til utenom deg som er fornøyd med det. Og så deilig at det er lett å gjøre rent da! Fett fester seg nok mye lettere til matt maling. Blir det alt for dominerende får jeg jo bare male over.

Takk for svar, alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...