Gå til innhold

Min datter på 17 forteller meg at hun er bifil..

Anbefalte innlegg

Gjest en moderne verden
Skrevet

Datteren min har de siste 2 mnd vært innesluttet, ikke fått svar når jeg har spurt hva som plager henne. I går sendte hun meg sms og fortalte at hun er bifil. Hun sier hun er skremt over egne følelser og at det er en jente hun har fått disse følelsene for. Denne jenta har en guttekjæreste. Datteren min sier hun har det vondt og ikke vet hva hun skal gjøre. Hun sier hun ikke føler hun kjenner seg selv.

Hva gjør jeg i denne situasjonen? Det kom som ett lite sjokk på meg. Kjenner på egne holdninger at dette er rart for meg. Jeg har sagt til henne at jeg elsker henne uansett legning, og at jeg er der for henne.

Skrevet

Synes det høres ut som om du har taklet det godt - du elsker din datter uansett, og det er det som betyr noe for henne. Du kan jo også si til henne at dette kom overraskende på deg (dersom det gjorde det) og at du vil trenge litt tid til å venne deg til tanken. Men fortsett hele tiden med å forsikre henne om at du elsker henne uansett legning.

Skrevet

Så bra du svarte henne på denne måten:)

Fortell henne at hun ikke er alene om å ha det på denne måten og at hun bare må lære seg å takle dette! Vis henne at hun kan prate med deg om det hun tenker på, men sørg for at du legger fra deg absolutt alle eventuelle negative holdninger før dere begynner å prate. Barn finner kjapt ut hvor de har oss voksne, og akkurat nå trenger hun bare 100 % forståelse og aksept :)

Skrevet

Jeg er helt enig med togli og KaVa. Du taklet det kjempebra. Det viktigste for henne nå er at hun vet at du/dere er der for henne og elsker henne uansett.

Det er helt greit å si at du ble tatt litt på senga, og trenger litt tid til å fordøye nyheten. Det tror jeg hun vil føle som at du tar situasjonen seriøst.

Og så er det den kjærlighetssorgen hun føler siden den hun er forelsket i er forelsket i en annen. Den takler man jo på samme måte som man ville om hun var hetrofil. Følelsene er jo akkurat de samme.

Heldige datter som har deg til mor!

Gjest en moderne verden
Skrevet

Jeg er helt enig med togli og KaVa. Du taklet det kjempebra. Det viktigste for henne nå er at hun vet at du/dere er der for henne og elsker henne uansett.

Det er helt greit å si at du ble tatt litt på senga, og trenger litt tid til å fordøye nyheten. Det tror jeg hun vil føle som at du tar situasjonen seriøst.

Og så er det den kjærlighetssorgen hun føler siden den hun er forelsket i er forelsket i en annen. Den takler man jo på samme måte som man ville om hun var hetrofil. Følelsene er jo akkurat de samme.

Heldige datter som har deg til mor!

Tusen takk.....

Skrevet

Det er vondt å være ulykkelig forelsket uansett, og ekstra vondt når man kanskje føler seg unormal eller må stri med redsel for at andre ikke vil forstå.

Det er fint at du har sagt til datteren din at du er glad i henne og støtter henne. I tillegg kan du sette henne i kontakt med Skeiv ungdom, hvor hun kan finne mange andre på sin alder å snakke med.

http://skeivungdom.no.ezdeal.no/nor

Gjest Una meluna
Skrevet

Synes det høres ut som om du har taklet det godt - du elsker din datter uansett, og det er det som betyr noe for henne. Du kan jo også si til henne at dette kom overraskende på deg (dersom det gjorde det) og at du vil trenge litt tid til å venne deg til tanken. Men fortsett hele tiden med å forsikre henne om at du elsker henne uansett legning.

Det der siste der med "å måtte vende seg til tanken" osv. bør droppes. Det vil bare gjøre en bifil tenåringsdatter enda mer usikker...

Skrevet

Det der siste der med "å måtte vende seg til tanken" osv. bør droppes. Det vil bare gjøre en bifil tenåringsdatter enda mer usikker...

Godt mulig. Men ettersom mamman her ble overraska og usikker, vil jo datteren merke det. Jeg mener at det viktigste er at jenta blir forsikret om at hun er like elsket og verdsatt uansett er det aller viktigste budskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...