Gå til innhold

børsnoterte vs. ikke børsnoterte aksjer

Anbefalte innlegg

Gjest lurerinnen
Skrevet

hva er forskjellen på disse to?

og hvordan vet man om et aksjeselskap opererer med børsnoterte aksjer eller ikke?

Skrevet

Det er kun noen svært få selskaper i Norge som er børsnoterte. Det følger med ganske mange kontroll-elementer som skremmer en del selskaper. (Det er selsagt mange grunner til å bli børsnotert/ikke bli børsnotert)

For en eier av aksjer så er jo selvsagt børsnoterte aksjer det enkleste. Her finnes det meklere som hjelper deg å selge/kjøpe disse.

Jeg eier en del aksjer i firmaet hvor jeg er ansatt. Her er det langt fra like enkelt å selge aksjer. Jeg må jo faktisk ut på markedet å høre om noen ønsker å kjøpe dem. (Og det er det jo ikke mange som vil ettersom de ikke kjenner selskapet)

Men mange selskap har egne avtaler på kjøp/salg av aksjer. Vi får tilbud en gang i året om å både kjøpe og selge aksjer.

Gjest lurerinnen
Skrevet

Det er kun noen svært få selskaper i Norge som er børsnoterte. Det følger med ganske mange kontroll-elementer som skremmer en del selskaper. (Det er selsagt mange grunner til å bli børsnotert/ikke bli børsnotert)

For en eier av aksjer så er jo selvsagt børsnoterte aksjer det enkleste. Her finnes det meklere som hjelper deg å selge/kjøpe disse.

Jeg eier en del aksjer i firmaet hvor jeg er ansatt. Her er det langt fra like enkelt å selge aksjer. Jeg må jo faktisk ut på markedet å høre om noen ønsker å kjøpe dem. (Og det er det jo ikke mange som vil ettersom de ikke kjenner selskapet)

Men mange selskap har egne avtaler på kjøp/salg av aksjer. Vi får tilbud en gang i året om å både kjøpe og selge aksjer.

takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...