Gjest lurerinnen Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 hva er forskjellen på disse to? og hvordan vet man om et aksjeselskap opererer med børsnoterte aksjer eller ikke? 0 Siter
Speak Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Det er kun noen svært få selskaper i Norge som er børsnoterte. Det følger med ganske mange kontroll-elementer som skremmer en del selskaper. (Det er selsagt mange grunner til å bli børsnotert/ikke bli børsnotert) For en eier av aksjer så er jo selvsagt børsnoterte aksjer det enkleste. Her finnes det meklere som hjelper deg å selge/kjøpe disse. Jeg eier en del aksjer i firmaet hvor jeg er ansatt. Her er det langt fra like enkelt å selge aksjer. Jeg må jo faktisk ut på markedet å høre om noen ønsker å kjøpe dem. (Og det er det jo ikke mange som vil ettersom de ikke kjenner selskapet) Men mange selskap har egne avtaler på kjøp/salg av aksjer. Vi får tilbud en gang i året om å både kjøpe og selge aksjer. 0 Siter
Gjest lurerinnen Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Det er kun noen svært få selskaper i Norge som er børsnoterte. Det følger med ganske mange kontroll-elementer som skremmer en del selskaper. (Det er selsagt mange grunner til å bli børsnotert/ikke bli børsnotert) For en eier av aksjer så er jo selvsagt børsnoterte aksjer det enkleste. Her finnes det meklere som hjelper deg å selge/kjøpe disse. Jeg eier en del aksjer i firmaet hvor jeg er ansatt. Her er det langt fra like enkelt å selge aksjer. Jeg må jo faktisk ut på markedet å høre om noen ønsker å kjøpe dem. (Og det er det jo ikke mange som vil ettersom de ikke kjenner selskapet) Men mange selskap har egne avtaler på kjøp/salg av aksjer. Vi får tilbud en gang i året om å både kjøpe og selge aksjer. takk for svar!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.