Gå til innhold

"knekking" i leddene


Gjest Turid

Anbefalte innlegg

I tja...to år, har jeg vært plaget av noe så merkelig som "knekking" i leddene. Dette gjelder i nakke, fotledd, litt i kne, litt i rygg, i selve armen og i begge håndledd. Jeg er liksom blitt "avhenging" av å knekke leddene veldig ofte, ellers blir det ubehagelig. I nakken gjør det mest vondt, jeg er veldig stiv der også. Har dette en sammenheng? Kan du fortelle litt om hva du tror dette er og hva man kan gjøre for å "lindre" plagene?

Har ikke prøvd kiropraktor eller proffosjonell massasje eller noe, er forøvrig 17 år.

Håper på raskt svar, hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klementin

Oi,du var ung! Jeg er 28 og må hele tiden knekke i nakken eller hoper deg seg opp med smerte og jeg blir trøtt og slapp, det er akkurat som det stopper opp om jeg ikke beveger og knekker i nakken hele tiden, jeg har hatt det siden jeg var 20,huff det er et ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

"Knekkelyder" i ledd skyldes vanligvis ikke sykdom. Å foreta bevegelser som forårsaker slike lyder kan imidlertid være en vane man har lagt seg til.

Hva som er årsaken til plagene i nakken din, er det dessverre vanskelig å vurdere pr. brev. Muskelstramninger er imidlertid en hyppig årsak til stvihet og smerter i nakken, og kan lindres ved fornuftige tøyningsøvelser og massasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,du var ung! Jeg er 28 og må hele tiden knekke i nakken eller hoper deg seg opp med smerte og jeg blir trøtt og slapp, det er akkurat som det stopper opp om jeg ikke beveger og knekker i nakken hele tiden, jeg har hatt det siden jeg var 20,huff det er et ork.

Jeg er også stiv i nakken, og hvis jeg ikke får "knekke" den er jeg virkelig stiv og får vondt i hodet. Rart at legene ikke finner ut hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...