Gå til innhold

Prognoser ved anal fistel?


Gjest ganskesåreddnå!

Anbefalte innlegg

Gjest ganskesåreddnå!

Idag har jeg vært til min andre operasjon pga anal fistel.

Første operasjon var i januar, da ble det kun operert vekk en abcess da de ikke kunne finne noen kanal fra den.

Har siden januar hatt problemer med hovenhet ved abcessen, og ca 1 gang i mnd sprekker den og tømmer seg.

Ble nå lagt i narkose igjenn, de sprøytet opp blå veske for og se etter kanaler, de fant en kanal, den var ganske lang, men de fant aldri enden på den. Eneste de kunne si var at kanalen gikk langt opp forbi lukkemuskel i tarmen!

Abcessen er nå fjernet igjenn, og kanalen er " tørket ut" så langt som de kom opp.

Jeg skal på ny kontroll om 4 uker, kvir meg nå!

Jeg kan være heldig at denne operasjonen order opp, Jeg kan være uheldig og måtte bli henvist til større sykehus for ny operasjon. Større sykehus pga kanalen gikk opp forbi lukkemuslek, og da ble det mer komplisert.

Jeg ser jo nå for meg det verste, de må opp forbi lukkemuskel og jeg ender opp med problemer resten av mitt liv. Ser for meg tarmlekkasjer eller i verste fall utlagt tarm :(

Noen som vet litt om dette? Kansje noen med erfaringer også?

Trenger litt oppmuntring nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest går som regel bra

Det går som regel bra.

Jeg ble også "truet" med lukkemuskelen, men det viste seg å ikke bli noe problem. De åpnet kanalen, og sydde den ikke igjen, bare la inn dren. Så den drenerer seg greit nå, og er sår av og til men aldri betente kuler mer. Arret ligger parallelt med sprekka som allerede var der, like til siden for den. Så den gangen jeg innimellom var eksponert for nye menn i intime situasjoner måtte jeg stadig forklare den gamle krigsskaden...

Det var et dagkirurgisk inngrep, og det var en lettelse å bli kvitt det etter å ha måttet snitte opp betente kuler stadig vekk. Og til de mest upraktiske tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ganskesåreddnå!

Det går som regel bra.

Jeg ble også "truet" med lukkemuskelen, men det viste seg å ikke bli noe problem. De åpnet kanalen, og sydde den ikke igjen, bare la inn dren. Så den drenerer seg greit nå, og er sår av og til men aldri betente kuler mer. Arret ligger parallelt med sprekka som allerede var der, like til siden for den. Så den gangen jeg innimellom var eksponert for nye menn i intime situasjoner måtte jeg stadig forklare den gamle krigsskaden...

Det var et dagkirurgisk inngrep, og det var en lettelse å bli kvitt det etter å ha måttet snitte opp betente kuler stadig vekk. Og til de mest upraktiske tidspunkt.

Tusen tusen takk for svar!

Hørres mye bedre ut en de tankene jeg går rundt med nå!

kansje jeg bare skal prøve og roe meg ned frem til kontrollen om 4 uker, prøve å ikke ta sorgene på forskudd :)

Igjenn Tusen takk for svar, du gjorde kvelden min mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest går som regel bra

Tusen tusen takk for svar!

Hørres mye bedre ut en de tankene jeg går rundt med nå!

kansje jeg bare skal prøve og roe meg ned frem til kontrollen om 4 uker, prøve å ikke ta sorgene på forskudd :)

Igjenn Tusen takk for svar, du gjorde kvelden min mye bedre :)

Det var da så lite :)

Se det hele an, du. Selv det å operere i nærheten av lukkemuskelen kan gå helt bra, men som regel forsøker de å unngå det. Og i hvert fall i mitt tilfelle, så gikk det helt greit, og ble mye bedre etterpå.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...