Gå til innhold

Til nhd


Gjest Signløs

Anbefalte innlegg

Gjest Det er ikke hjerneskade, mener jeg. En evig runddans.

Kjære deg, du får jo svarene inn med spiseskje, så det er faktisk ikke rom for misstolking. Du har blitt bedt om å holde deg unna DOL, hvordan ellers skal det kunne tolkes?

Du skriver at du heller ønsket at NHD lot være å svare, hva tror du ville skjedd da? Han ville fått hundre og ørten nye meldinger fra deg hvor du tryglet ham om et svar. Dette vet han også.

Og vær så snill og ikke start nye tråder dersom du 10 min etter at du startet den, ønsker den slettet fordi du ikke fikk de svarene du ville ha. Synes du skal ha litt mer respekt for webmaster enn som så.

Jeg har lest en del av innleggene dine over den siste tiden, og nå er jeg ingen ekspert, ikke i nærheten en gang, men jeg kan ikke annet enn å si at det er merkverdig at du forstår så lite som det du selv sier at du gjør. Jeg vet du har vært inne på muligheten om du kan være hjerneskadet på noe vis, og jeg begynner å tenke litt på det jeg også. Du forstår ikke ting som er helt åpenbart for andre. Jeg håper ikke du tror jeg mener å være ekkel når jeg skriver dette, for det er overhodet ikke meningen, men jeg bare tenker at det må ligge noe mer bak dette.

Det er ikke en hjerneskade dette her. Det er en konsekvens av det man kaller sterk/svak og den runddansen man har i mishandlingsforhold- som krever to parter. Nå lever hun ut sin del av det som fører to mennesker sammen i en destruktiv runddans.

Har man hatt det sånn i mange år, er det sånn man fortsetter med, til man får til å snu runddansen. Det trenger hun hjelp til.

J31 klarer ikke å snu dette her, uten langvarig profesjonell hjelp, både med affektregulering og det å ta ansvar for seg selv, og det å endre sitt mønster.

Men det er ikke hjerneskade, det er jeg nokså sikker på, selv om det krever testing osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    6

  • mariaflyfly

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest me et moi

For 2. eller 3. gang :

jeg ville ikke gjort dette om jeg visste sikkert hva han har ment før. Derfor synes jeg han var ekkel i svaret sitt. Jeg kan ikke huske at det er særlig positivt, det er iallfall mye oppgitthet jeg har fått tilbake meldinger på. Det er ok det, han var ærlig og det vet han at jeg setter pris på.

Men det er måten han svarte på! Derfor kunne han heller latt være. For jeg kan virkelig ikke hjelpe for at jeg er så tett i nøtta at jeg ikke skjønner alt. Jeg er ikke god på det å tolke. Jeg har misforstått mange ganger før også, samme hvor hardt jeg prøver å tolke og lese svaret. Det har aldri vært moro for meg at jeg ikke er god på det. Derfor mener jeg det er respektløst gjort av han, for han vet at mange som regel henger seg på og kritiserer. Hadde det vært klart for meg ville jeg virkelig ikke spurt. Det er ikke noe jeg plutselig fant på!

Det handler heller ikke om at jeg velger å tolke negativt. Men om at jeg ikke forstår hint eller hva jeg skal kalle det. Så fikk dere enda mer å gjøre narr av meg for.

Det handler ikke om oppmerksomhet! Derfor håper jeg at tråden forsvinner fort før andre ser det. Det er så lett å henge seg på han. For denne tok igjen knekken på meg. Derfor jeg brukte anonymt nick også, for å beskytte meg fra noe oppmerksomhet. Jeg drar herfra med en enda vondere følelse etter dette. Men det er greit. Bare jeg slipper mer oppmerksomhet rundt det :(

''For 2. eller 3. gang : ''

Gjentakelser er slitsomt ikke sant? Ser du det nå, når du selv må gjenta deg selv i det uendelige? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Spørsmålet har du stilt flere ganger før. Svaret er det samme som sist og gangen før der.

Jeg hadde egentlig logget av for godt. Men ville bare si unnskyld for alt det stygge jeg sa til/om deg. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg lar det skje, hva som egentlig skjer, klandrer deg osv.. Du fortjener det overhode ikke..

Jeg har sendt webm mail om at de bare kan overse det med sletting også. Og jeg skal ta min straff/konsekvens av det jeg har gjort.

Håper du tilgir meg en gang.

Det er siste kommentar fra meg her på dol og respons er ikke nødvendig. Det er nok for meg å ha mulighet til bare få si det. For jeg mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det jeg mener:

Jeg har så og si aldri åpnet meg for noen i RL, sluppet noen inn på meg osv. Det har jeg gjort her. Og jeg takler tydeligvis ikke det.

Nhd har nemlig rådet meg til å holde meg unna dol og andre nett steder.

Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( Derfor ser det også temmelig mørkt ut. Du ser jo bare nå.

''Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( ''

Jeg tror du opplever litt av det samme her på dol nå som det du opplevde i ekteskapet ditt. Jeg tror dere var to for å lage de problemene dere hadde. Vold kan aldri unnskyldes, men kanskje det kan forklares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signløs

''Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( ''

Jeg tror du opplever litt av det samme her på dol nå som det du opplevde i ekteskapet ditt. Jeg tror dere var to for å lage de problemene dere hadde. Vold kan aldri unnskyldes, men kanskje det kan forklares.

Jeg skulle ikke kommentere mer, men her kan jeg ikke la være, for du skremmer meg med det du sier her..

Tror du at jeg var med å gjøre han slik han var? At jeg gjorde han slik? At jeg oppførte meg som her? At han ikke hadde vært sånn hvis jeg hadde vært annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke kommentere mer, men her kan jeg ikke la være, for du skremmer meg med det du sier her..

Tror du at jeg var med å gjøre han slik han var? At jeg gjorde han slik? At jeg oppførte meg som her? At han ikke hadde vært sånn hvis jeg hadde vært annerledes?

Det er det ingen i hele verden som vet noe om, og vi får heller aldri vite det. Ikke tenk på det.

Du har skyldfølelse nok i deg for halve landet. Ikke ta eksens problemer på deg i tillegg. Man har selv ansvaret for egne handlinger, selv om ikke alt rundt en er bare rosenrødt.

De du kan påvirke i sterk grad, er ikke eksen eller oss, men ungene dine. Sørg for at de får en fin helg, og ikke tenk mer på denne tråden.

Jeg skal svare på mailen din i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ikke kommentere mer, men her kan jeg ikke la være, for du skremmer meg med det du sier her..

Tror du at jeg var med å gjøre han slik han var? At jeg gjorde han slik? At jeg oppførte meg som her? At han ikke hadde vært sånn hvis jeg hadde vært annerledes?

Dette er tull. Logg av og ikke bry deg med denne type kommentarer. Virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( ''

Jeg tror du opplever litt av det samme her på dol nå som det du opplevde i ekteskapet ditt. Jeg tror dere var to for å lage de problemene dere hadde. Vold kan aldri unnskyldes, men kanskje det kan forklares.

Din jævla kjerring. Nå gikk du langt, langt over streken. Du veit utmerket godt hva en kommentar som dette utløser av ekstra grubling og faenskap hos j31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din jævla kjerring. Nå gikk du langt, langt over streken. Du veit utmerket godt hva en kommentar som dette utløser av ekstra grubling og faenskap hos j31.

Jeg begynte på en noe mer diplomatisk kommentar, men ble ikke fornøyd og lot være å sende den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på en noe mer diplomatisk kommentar, men ble ikke fornøyd og lot være å sende den...

Noen ganger er diplomati overvurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( ''

Jeg tror du opplever litt av det samme her på dol nå som det du opplevde i ekteskapet ditt. Jeg tror dere var to for å lage de problemene dere hadde. Vold kan aldri unnskyldes, men kanskje det kan forklares.

Nå mistet jeg mye respekt for deg, Nickløsheletia. Ærlig talt. Å leve i et voldlig forhold er en situasjon du på ingen måte kan forestille deg. Ingenting er svart/hvitt her i verden, men å mishandle den du elsker finnes det ingen forklaringer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''Når jeg er for svak til å være på et nett sted, lurer jeg virkelig på hvordan det ville vært i rl, som må være mye verre :( ''

Jeg tror du opplever litt av det samme her på dol nå som det du opplevde i ekteskapet ditt. Jeg tror dere var to for å lage de problemene dere hadde. Vold kan aldri unnskyldes, men kanskje det kan forklares.

Du sier med andre ord at det var hennes egen feil at hun ble utsatt for vold. Interessant! Kanskje det er flere her som bør fjerne seg fra DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg skulle ikke kommentere mer, men her kan jeg ikke la være, for du skremmer meg med det du sier her..

Tror du at jeg var med å gjøre han slik han var? At jeg gjorde han slik? At jeg oppførte meg som her? At han ikke hadde vært sånn hvis jeg hadde vært annerledes?

Dette tror jeg ikke Nickløsheletida har noen som helst forutsetning for å svare på.

Du skal slett ikke høre på det hun skriver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette tror jeg ikke Nickløsheletida har noen som helst forutsetning for å svare på.

Du skal slett ikke høre på det hun skriver!!

Kan dere vennligst endre overskrift nå tråden skifter tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signløs

Nå mistet jeg mye respekt for deg, Nickløsheletia. Ærlig talt. Å leve i et voldlig forhold er en situasjon du på ingen måte kan forestille deg. Ingenting er svart/hvitt her i verden, men å mishandle den du elsker finnes det ingen forklaringer på.

Trengte den.. Har vært urolig siden 4 i natt pga dette :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Trengte den.. Har vært urolig siden 4 i natt pga dette :-(

Du MÅ finne deg noen å snakke med i RL. Kjære deg, vær så snill å finn hjelp til å sortere tankene og følelsene du sliter med! Du kan ikke ha det sånn at du ligger søvnløs pga en kommentar fra en ukjent på internett. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signløs

Feil.

Jeg kjenner begge nickene og vil nok svare om det er noe nytt og konstruktivt :-)

Betyr det at du og webm ikke er sint på noen av oss?

Alt jeg vil er å logge av.. Men jeg er for urolig.. Så ikke skyt meg.. Da blir alt bare verre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at du og webm ikke er sint på noen av oss?

Alt jeg vil er å logge av.. Men jeg er for urolig.. Så ikke skyt meg.. Da blir alt bare verre igjen.

Forsøk å tenke på fagpersonene og teknikerne her som de profesjonelle folkene de faktisk er. De har nok svært lite sterke følelser for oss.

Har du noengang sittet i en skranke, butikk-kasse eller liknende? Da vet du at det skal forferdelig mye til før selv de "vanskeligste" kunder blir noe mer enn en ørliten episode.

Trenger du noe å le av, kan du ta en titt her - det er skoleelever med ekstrajobb i Oslos matbutikker som blogger ironisk for å få ut frustrasjonen sin:

http://www.vilduhapose.blogspot.com/

Men husk nå på at de overdriver for å få det litt artig, det er ikke sånn at de snakker om deg i en halvtime etter at du har vært i butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...