Gå til innhold

Til nhd


Gjest Signløs

Anbefalte innlegg

Gjest signløs

Forsøk å tenke på fagpersonene og teknikerne her som de profesjonelle folkene de faktisk er. De har nok svært lite sterke følelser for oss.

Har du noengang sittet i en skranke, butikk-kasse eller liknende? Da vet du at det skal forferdelig mye til før selv de "vanskeligste" kunder blir noe mer enn en ørliten episode.

Trenger du noe å le av, kan du ta en titt her - det er skoleelever med ekstrajobb i Oslos matbutikker som blogger ironisk for å få ut frustrasjonen sin:

http://www.vilduhapose.blogspot.com/

Men husk nå på at de overdriver for å få det litt artig, det er ikke sånn at de snakker om deg i en halvtime etter at du har vært i butikken...

Forstår poenget, og at det er stor forskjell på fagperson og oss andre.

Men jeg har vært vanskelig over lengre tid, jeg har gjort mye dumt, og nhd har før sagt at han har vært en smule irritert og oppgitt.. Det kan jo ha blitt verre, i takt med de andre her.. Føler også at webm er sint på meg. Får ikke noe svar på det.. Og jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Jeg prøver å tvinge tankene over på noe annet men jeg går rundt som en zombie. Et ja eller nei er alt jeg håpet på.. Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av. Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    6

  • mariaflyfly

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Forstår poenget, og at det er stor forskjell på fagperson og oss andre.

Men jeg har vært vanskelig over lengre tid, jeg har gjort mye dumt, og nhd har før sagt at han har vært en smule irritert og oppgitt.. Det kan jo ha blitt verre, i takt med de andre her.. Føler også at webm er sint på meg. Får ikke noe svar på det.. Og jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Jeg prøver å tvinge tankene over på noe annet men jeg går rundt som en zombie. Et ja eller nei er alt jeg håpet på.. Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av. Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..

Ingen er psykiater eller webmaster lenger enn en kort stund dersom man ikke takler såpass. De har nok erfaring med langt verre ting.

Hvem som evt. liker hvem på en nettside, er noe av det minst viktige i verden. Ingen kan uansett bli likt av alle, det er noe som følger med å ha levd en stund og truffet mange mennesker.

"Det bryr jeg meg ikke om" er en helt lovlig tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstlyng

Forstår poenget, og at det er stor forskjell på fagperson og oss andre.

Men jeg har vært vanskelig over lengre tid, jeg har gjort mye dumt, og nhd har før sagt at han har vært en smule irritert og oppgitt.. Det kan jo ha blitt verre, i takt med de andre her.. Føler også at webm er sint på meg. Får ikke noe svar på det.. Og jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Jeg prøver å tvinge tankene over på noe annet men jeg går rundt som en zombie. Et ja eller nei er alt jeg håpet på.. Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av. Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..

Jeg tenkte egentlig at jeg ikke skulle svare deg mere. Redd for å gjøre ting verre for deg da :-).

Men jeg ble litt interessert i dette med at du tror at alle er sinte på deg. Jeg sliter med dette selv i perioder, så ille at jeg går å gjemmer meg, og dette gjelder RL.

Jeg tenker at du må skille mellom sak og person her. Ja, kan hende er noen sinte på akkurat det du skriver i et innlegg (sak), men du må ikke ta det personlig, dvs. det er ikke hele deg det er noe galt med. I andre saker er vi sikkert enige. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener her, men tror dette kan hjelpe deg om du ikke tar alt så innover deg og personlig som du gjør.

Det er ikke deg som person det er noe galt med, uenigheten ligger i måten ting blir diskutert på. Skal vedde på at både NHD og hvem som helst liker deg i en annen setting enn disse evige diskusjonene på dol :-). Og du----dette var godt ment og skrevet for å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår poenget, og at det er stor forskjell på fagperson og oss andre.

Men jeg har vært vanskelig over lengre tid, jeg har gjort mye dumt, og nhd har før sagt at han har vært en smule irritert og oppgitt.. Det kan jo ha blitt verre, i takt med de andre her.. Føler også at webm er sint på meg. Får ikke noe svar på det.. Og jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Jeg prøver å tvinge tankene over på noe annet men jeg går rundt som en zombie. Et ja eller nei er alt jeg håpet på.. Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av. Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..

''Et ja eller nei er alt jeg håpet på..''

Du vil jo bare ha bekreftelser igjen.

''Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av.''

I det en av dem evt svarer deg på dette, finner du nye ting på lurer på, og bare MÅ ha svar på før du logger av. Og når du får bekreftet eller avkreftet dette, finner du et oppfølgingsspørsmål for å få avkreftet eller bekreftet noe videre, og dermed er du i gang. Ser du hvordan dette blir en nedadgående spiral for deg? Du må gjøre det du selv har bestemt at du skal - du må slutte å bruke DOL!

''Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..''

Drit i det med lærepenge. Det er bare du som har bestemt deg for å logge av, og nå er det på tide å slutte og snake om det, og heller bare gjennomføre.

Synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstlyng

Jeg tenkte egentlig at jeg ikke skulle svare deg mere. Redd for å gjøre ting verre for deg da :-).

Men jeg ble litt interessert i dette med at du tror at alle er sinte på deg. Jeg sliter med dette selv i perioder, så ille at jeg går å gjemmer meg, og dette gjelder RL.

Jeg tenker at du må skille mellom sak og person her. Ja, kan hende er noen sinte på akkurat det du skriver i et innlegg (sak), men du må ikke ta det personlig, dvs. det er ikke hele deg det er noe galt med. I andre saker er vi sikkert enige. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener her, men tror dette kan hjelpe deg om du ikke tar alt så innover deg og personlig som du gjør.

Det er ikke deg som person det er noe galt med, uenigheten ligger i måten ting blir diskutert på. Skal vedde på at både NHD og hvem som helst liker deg i en annen setting enn disse evige diskusjonene på dol :-). Og du----dette var godt ment og skrevet for å hjelpe deg :)

Vops, glemte å endre overskriften på innlegget jeg skrev til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signløs

''Et ja eller nei er alt jeg håpet på..''

Du vil jo bare ha bekreftelser igjen.

''Kan ikke hjelpe for at jeg er sånn.. Jeg er veldig sliten også.. Og alt jeg ønsker er å bare få svar på det så jeg får logget av.''

I det en av dem evt svarer deg på dette, finner du nye ting på lurer på, og bare MÅ ha svar på før du logger av. Og når du får bekreftet eller avkreftet dette, finner du et oppfølgingsspørsmål for å få avkreftet eller bekreftet noe videre, og dermed er du i gang. Ser du hvordan dette blir en nedadgående spiral for deg? Du må gjøre det du selv har bestemt at du skal - du må slutte å bruke DOL!

''Men jeg kan heller ikke tvinge noen..så alternativet er at jeg bare må leve med det og ta det som en lærerenge..''

Drit i det med lærepenge. Det er bare du som har bestemt deg for å logge av, og nå er det på tide å slutte og snake om det, og heller bare gjennomføre.

Synes

Jeg kjenner til alt du skriver. Men jeg er veldig klar på det du sier-at et svar fører til ny grubling osv. Derfor prøver jeg å fatte meg i korthet også.

Et ja eller nei var alt jeg ba om. Nå orker jeg snart ikke mer.

Jeg begynner å tro dem vil meg så vondt fordi jeg fortjener det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til alt du skriver. Men jeg er veldig klar på det du sier-at et svar fører til ny grubling osv. Derfor prøver jeg å fatte meg i korthet også.

Et ja eller nei var alt jeg ba om. Nå orker jeg snart ikke mer.

Jeg begynner å tro dem vil meg så vondt fordi jeg fortjener det:(

Slutt med pisspreiket. Logg av, og kom deg ut en tur.

Det er forresten høyst sannsynligvis ingen andre enn deg hun husker hva det er du vil ha ja eller nei til denne gangen. Jeg har detti av for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er psykiater eller webmaster lenger enn en kort stund dersom man ikke takler såpass. De har nok erfaring med langt verre ting.

Hvem som evt. liker hvem på en nettside, er noe av det minst viktige i verden. Ingen kan uansett bli likt av alle, det er noe som følger med å ha levd en stund og truffet mange mennesker.

"Det bryr jeg meg ikke om" er en helt lovlig tanke.

Jeg greier det ikke, så svak er jeg. Nå sitter jeg bare og skjelver og vurderer lege vakta jeg har snart ikke noe valg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nå mistet jeg mye respekt for deg, Nickløsheletia. Ærlig talt. Å leve i et voldlig forhold er en situasjon du på ingen måte kan forestille deg. Ingenting er svart/hvitt her i verden, men å mishandle den du elsker finnes det ingen forklaringer på.

ok,jeg leste gjennom det igjen nå og jeg legger meg flat. Jeg gikk over streken. Det ble for kort og upresist og det kan se ut som jeg forsvarer vold, selv om jeg sa at det aldri kan forsvares.

Jeg var en av de som rådet J31 og gå fra mannen og det var selfølgelig nettopp pga. volden.

Det jeg mente å si var at det for meg ser ut som J31 tester grenser. At hun er ute etter reaksjoner. Hun har igrunnen sagt det selv også i et annet innlegg at hun har håpet å se Nhd sint. Det var hva hun skrev.

Hun ser av reaksjonene her på dol at mange blir sinte. Kanskje kan det være noe av det samme hun opplevde i ekteskapet, selv om jeg så klart mener at det var riktig å gå fra den mannen.

For alt jeg vet kan dette være noe som ligger helt fra barndommen av med den faren hun hadde, at hun på en måte er vant at det skal være slik og at hun derfor tester andres grenser.

Bare noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du sier med andre ord at det var hennes egen feil at hun ble utsatt for vold. Interessant! Kanskje det er flere her som bør fjerne seg fra DOL?

Nei, jeg sa ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg skulle ikke kommentere mer, men her kan jeg ikke la være, for du skremmer meg med det du sier her..

Tror du at jeg var med å gjøre han slik han var? At jeg gjorde han slik? At jeg oppførte meg som her? At han ikke hadde vært sånn hvis jeg hadde vært annerledes?

Mannen din var gal. Det er det ingen tvil om. Forøvrig kan du lese svaret jeg skrev til Glimtipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

ok,jeg leste gjennom det igjen nå og jeg legger meg flat. Jeg gikk over streken. Det ble for kort og upresist og det kan se ut som jeg forsvarer vold, selv om jeg sa at det aldri kan forsvares.

Jeg var en av de som rådet J31 og gå fra mannen og det var selfølgelig nettopp pga. volden.

Det jeg mente å si var at det for meg ser ut som J31 tester grenser. At hun er ute etter reaksjoner. Hun har igrunnen sagt det selv også i et annet innlegg at hun har håpet å se Nhd sint. Det var hva hun skrev.

Hun ser av reaksjonene her på dol at mange blir sinte. Kanskje kan det være noe av det samme hun opplevde i ekteskapet, selv om jeg så klart mener at det var riktig å gå fra den mannen.

For alt jeg vet kan dette være noe som ligger helt fra barndommen av med den faren hun hadde, at hun på en måte er vant at det skal være slik og at hun derfor tester andres grenser.

Bare noen tanker.

Vennligst avslutt denne diskusjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vennligst avslutt denne diskusjonen nå.

Ok. beklager, jeg leste bare "svar til meg" og hadde ikke fått med meg oppfordringen på psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...