Gå til innhold

Føler meg elendig

Anbefalte innlegg

Gjest grizeflax
Skrevet

Sår hals noen dager, forverring i går med frostrier og varmefølelse, nesten som feber, hadde på meg både teppe og dyne, men frøs likevel. Målte feberen, men den var bare litt over 37. Føler meg elendig, litt småkvalm og skallebank...

Tenker litt på svineinfluensa, men pga feberen er under 38 slår jeg dette fra meg - eller bør jeg testes?

Skrevet

Dette høres omtrent ut som noe som "går" her nå. I forrige uke var femåringen min syk med feber, magevondt og hodepine. Denne uka er det niåringen som er syk. Hun har hatt litt over 38 i feber, skallebank, vondt i magen, småkvalm etc. I tre dager varte dette, og idag er hun feberfri men veldig slapp selv om matlysten har vært nesten som normalt.

Jeg kjenner ingen som har hatt svineinfluensa, så det er neppe mye utbredt her oppe (sunnmøre). Tror neppe det er det vi har fått i hus.

Skrevet

Jeg hadde det slik forrige uke. Er nesten frisk nå. Det tok 7 dager før jeg var på bedringens vei.

Influensa er nok ganske mye værre:-)

Gjest grizeflax
Skrevet

Dette høres omtrent ut som noe som "går" her nå. I forrige uke var femåringen min syk med feber, magevondt og hodepine. Denne uka er det niåringen som er syk. Hun har hatt litt over 38 i feber, skallebank, vondt i magen, småkvalm etc. I tre dager varte dette, og idag er hun feberfri men veldig slapp selv om matlysten har vært nesten som normalt.

Jeg kjenner ingen som har hatt svineinfluensa, så det er neppe mye utbredt her oppe (sunnmøre). Tror neppe det er det vi har fått i hus.

Bor på sunnmøre selv. har hørt flere klage over halsvondt.

Jeg hadde noe halsvondt for et par uker siden som aldri brøt helt ut, varte 2-3 dager...

nå følte jeg meg skikkelig elendig i går og i dag,

men føler jeg letner litt nå... mange lumske virus i omløp.

Skrevet

Bor på sunnmøre selv. har hørt flere klage over halsvondt.

Jeg hadde noe halsvondt for et par uker siden som aldri brøt helt ut, varte 2-3 dager...

nå følte jeg meg skikkelig elendig i går og i dag,

men føler jeg letner litt nå... mange lumske virus i omløp.

Ja, hører om mye rart rundt omkring her.. Fikk nå beskjed om at en nabo hadde spydd, men ser ut som det ble med bare den ene gangen der også... Ikke hørt om noen med svineinfluensa iallefall. Du da?

Gjest grizeflax
Skrevet

Ja, hører om mye rart rundt omkring her.. Fikk nå beskjed om at en nabo hadde spydd, men ser ut som det ble med bare den ene gangen der også... Ikke hørt om noen med svineinfluensa iallefall. Du da?

Nei, ei på jobben trodde hun hadde det, pga vært i utlandet og hadde alle symptoma, testet seg, men negativt...

Typen til ei på jobben hadde det mente de pga alle symptoma og vært i utlandet,

men hun ble aldri smitta... han testa seg aldri, så vet jo ikke 100 % sikkert om han hadde det da...

Så har ikke hørt noe særlig nei...

men en er jo aldri for sikker, folk reiser jo hele tia, så en kan jo bli smitta selv om det ikke har brutt ut i nærmiljøet ennå. Må nesten være på vakt.

Er ikke så veldig skremt av svineinfluensa, tror ikke den er verre enn en vanlig en. Jeg var skikkelig skikkelig influensasyk da jeg var 14-15, trodde jeg skulle dø, hadde over 40 i feber og var skikkelig dårlig, tror jeg hadde litt lungebetennelse og, men gikk ikke til lege da, ikke klarte jeg å holde på febernedsettende heller, spydde bare opp igjen, men til slutt klarte jeg å få i meg og feberen dalte sakte men sikkert ned. Så syk har jeg aldri vært før...

Skrevet

Nei, ei på jobben trodde hun hadde det, pga vært i utlandet og hadde alle symptoma, testet seg, men negativt...

Typen til ei på jobben hadde det mente de pga alle symptoma og vært i utlandet,

men hun ble aldri smitta... han testa seg aldri, så vet jo ikke 100 % sikkert om han hadde det da...

Så har ikke hørt noe særlig nei...

men en er jo aldri for sikker, folk reiser jo hele tia, så en kan jo bli smitta selv om det ikke har brutt ut i nærmiljøet ennå. Må nesten være på vakt.

Er ikke så veldig skremt av svineinfluensa, tror ikke den er verre enn en vanlig en. Jeg var skikkelig skikkelig influensasyk da jeg var 14-15, trodde jeg skulle dø, hadde over 40 i feber og var skikkelig dårlig, tror jeg hadde litt lungebetennelse og, men gikk ikke til lege da, ikke klarte jeg å holde på febernedsettende heller, spydde bare opp igjen, men til slutt klarte jeg å få i meg og feberen dalte sakte men sikkert ned. Så syk har jeg aldri vært før...

Huff, høres ikke godt ut, nei :-(

Svineinfluensaen meldes å ha svakere symptomer enn vanlig influensa (for folk flest), så jeg tror ikke vi som ellers er friske har noe å frykte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...