Gå til innhold

Startet fødsel på feil kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm - min beskjedne erfaring med sykehus er at de ikke gir deg et glass vann engang uten å spørre "når er du født?". Det kan virke litt irriterende når det skjer 18 ganger på en halvtime, men det er jo en grunn til det.

Romnr. er en heller dårlig identifikasjon

synes

Gjest Elextra
Skrevet

Virker utrolig uprofft!

Trodde de alltid ville sjekke navn før de ga noe behandling eller kontrollerte noe. Mener å huske at da jeg lå på barsel og sykehotell etter fødsel sjekket de armbåndet med navn før de spurte meg om navn - nærmest som om de trodde jeg ville angi falsk identitet ;). Men det var i hvertfall mer betryggende enn at de bare sjekker romnummer.

Gjest Elextra
Skrevet

Hm - min beskjedne erfaring med sykehus er at de ikke gir deg et glass vann engang uten å spørre "når er du født?". Det kan virke litt irriterende når det skjer 18 ganger på en halvtime, men det er jo en grunn til det.

Romnr. er en heller dårlig identifikasjon

synes

Mener å huske at de stadig også sjekket "armbåndet" vi fikk ved innleggelsen, jeg.

Skrevet

Høres fornuftig ut å gå etter navn på pasienten, ikke romnummer.

Skrevet

Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset. Jeg kommenterte det selv da, sjekket det selv da de festet det på meg. Lurer på om jeg ikke har opplevd det to ganger faktisk? Ikke i forbindelse med fødslene, men andre innleggelser.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset. Jeg kommenterte det selv da, sjekket det selv da de festet det på meg. Lurer på om jeg ikke har opplevd det to ganger faktisk? Ikke i forbindelse med fødslene, men andre innleggelser.

''Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset''

Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.

Skrevet

''Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset''

Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.

''Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.''

Nå var dette på gynekologisk avdeling så det er ikke godt å si. ;o) Kanskje jeg hadde fått satt inn noen egg? ;o)

Skrevet

''Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.''

Nå var dette på gynekologisk avdeling så det er ikke godt å si. ;o) Kanskje jeg hadde fått satt inn noen egg? ;o)

Haha! *ser det for seg*

Skrevet

Haha! *ser det for seg*

Kunne vært en morsom affære for jeg tror det var den gangen jeg var inne for sterilisering! *Hehe*

Sykepleieren som satte på meg armbåndet ble temmelig med seg da jeg opplyste henne om at navnet på armbåndet var helt ukjent for meg.

Har også fått tilsendt brev med privat informasjon om en annen pasient fra legekontoret mitt...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

De hadde lest feil journal da jeg skulle føde- og jeg ble behandlet som en fødende som har tendens til å blø for mye.

Jeg fikk bl.a riestimulerende midler to timer etter fødsel for å minske såret etter morkaka (tror det var det de sa). Og nei- jeg fikk ikke noe smertestillende i den perioden. Lå med fortsatt fødselsmerter etter å ha født ungen.

Etter alt var over, så kom de og sa at de hadde "bommet litt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...