Bookworm Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 http://www.dagbladet.no/2009/10/16/nyheter/innenriks/helse/fodsel/8603952/ ''Legen konkluderer i sin rapport med at Førde sentralsjukehus fra nå av aldri må gi forordninger bare basert på romnummer, men også forsikre seg om at pasientens navn er riktig.'' Dette er reaksjonen?? Herre min, en skulle da virkelig tro at man baserte seg på navnet i første omgang?! 0 Siter
laban Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hm - min beskjedne erfaring med sykehus er at de ikke gir deg et glass vann engang uten å spørre "når er du født?". Det kan virke litt irriterende når det skjer 18 ganger på en halvtime, men det er jo en grunn til det. Romnr. er en heller dårlig identifikasjon synes 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Virker utrolig uprofft! Trodde de alltid ville sjekke navn før de ga noe behandling eller kontrollerte noe. Mener å huske at da jeg lå på barsel og sykehotell etter fødsel sjekket de armbåndet med navn før de spurte meg om navn - nærmest som om de trodde jeg ville angi falsk identitet . Men det var i hvertfall mer betryggende enn at de bare sjekker romnummer. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hm - min beskjedne erfaring med sykehus er at de ikke gir deg et glass vann engang uten å spørre "når er du født?". Det kan virke litt irriterende når det skjer 18 ganger på en halvtime, men det er jo en grunn til det. Romnr. er en heller dårlig identifikasjon synes Mener å huske at de stadig også sjekket "armbåndet" vi fikk ved innleggelsen, jeg. 0 Siter
Orio Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Høres fornuftig ut å gå etter navn på pasienten, ikke romnummer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset. Jeg kommenterte det selv da, sjekket det selv da de festet det på meg. Lurer på om jeg ikke har opplevd det to ganger faktisk? Ikke i forbindelse med fødslene, men andre innleggelser. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset. Jeg kommenterte det selv da, sjekket det selv da de festet det på meg. Lurer på om jeg ikke har opplevd det to ganger faktisk? Ikke i forbindelse med fødslene, men andre innleggelser. ''Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset'' Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 ''Jeg har også opplevd å fått "armbånd" med feil navn på på sykehuset'' Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet. ''Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.'' Nå var dette på gynekologisk avdeling så det er ikke godt å si. ;o) Kanskje jeg hadde fått satt inn noen egg? ;o) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 ''Huff, burde virkelig ikke være mulig. En kan jo bare forestille seg hva som kunne ha skjedd om du var uten bevissthet.'' Nå var dette på gynekologisk avdeling så det er ikke godt å si. ;o) Kanskje jeg hadde fått satt inn noen egg? ;o) Haha! *ser det for seg* 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Haha! *ser det for seg* Kunne vært en morsom affære for jeg tror det var den gangen jeg var inne for sterilisering! *Hehe* Sykepleieren som satte på meg armbåndet ble temmelig med seg da jeg opplyste henne om at navnet på armbåndet var helt ukjent for meg. Har også fått tilsendt brev med privat informasjon om en annen pasient fra legekontoret mitt... 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 De hadde lest feil journal da jeg skulle føde- og jeg ble behandlet som en fødende som har tendens til å blø for mye. Jeg fikk bl.a riestimulerende midler to timer etter fødsel for å minske såret etter morkaka (tror det var det de sa). Og nei- jeg fikk ikke noe smertestillende i den perioden. Lå med fortsatt fødselsmerter etter å ha født ungen. Etter alt var over, så kom de og sa at de hadde "bommet litt". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.