Gå til innhold

Jeg er ikke bedt på "reunion"..

Anbefalte innlegg

Gjest sånjaen
Skrevet

nei, inegn gruppe er laget om dette. de har sendt mail ogbeskjerder over fb, de skrver bl.a på veggen til hverandre : hei, du har mail om *****-treffet, håper du kan komme.

ja ja, jeg har andre venner :-)

Kan du ikke skrive en hilsen på veggen til noen i samme tråden der de skrive "du har mail angående..." der du sier "håper det blir et hyggelig treff" slik at de ser at du har fått det med deg. Kanskje de inviterer deg også da fordi de har glemt deg. Hvis ikke skjønner du hvor landet ligger.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Line

3

• Mary Poppins

3

• Axcia

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan du ikke skrive en hilsen på veggen til noen i samme tråden der de skrive "du har mail angående..." der du sier "håper det blir et hyggelig treff" slik at de ser at du har fått det med deg. Kanskje de inviterer deg også da fordi de har glemt deg. Hvis ikke skjønner du hvor landet ligger.

''der du sier "håper det blir et hyggelig treff" slik at de ser at du har fått det med deg. Kanskje de inviterer deg også da fordi de har glemt deg.''

Men hvis de tror at hun har fått med seg dette men valgt ikke å bli med, så skjønner de ikke slike hint. Bedre å spørre rett ut om hun også kan djoine.

Gjest sånjaen
Skrevet

''der du sier "håper det blir et hyggelig treff" slik at de ser at du har fått det med deg. Kanskje de inviterer deg også da fordi de har glemt deg.''

Men hvis de tror at hun har fått med seg dette men valgt ikke å bli med, så skjønner de ikke slike hint. Bedre å spørre rett ut om hun også kan djoine.

Jeg vil tro de kommer til å spørre henne om hvorfor hun ikke kan bli med?

Det greieste er selvsagt å spør rett ut, men det kan fort bli pinlig hvis de faktisk ikke vil ha henne med.

Gjest me et moi
Skrevet

enig med morsan. Det kan godt hende at de tror de har nevnt det for henne, men siden hun ikke viser noen interesse for det så tror de hun ikke har lyst eller anledning til å komme....

Gjest me et moi
Skrevet

Det greieste er selvsagt å spør rett ut, men det kan fort bli pinlig hvis de faktisk ikke vil ha henne med.

Men hvorfor i alle dager skulle de ønske å ha henne med? Hun gikk jo bra overens med alle såvidt jeg har fått med meg :)

Gjest me et moi
Skrevet

der falt det jammen ut et IKKE ;)

Gjest ikke jeg heller...
Skrevet

Skjønner godt hvordan du føler det jeg. Det er utrolig sårende å ikke bli bedt når alle andre vet om det. Jeg var ikke særlig populær på skolen, og ikke min beste venninne heller, men vi hadde da noe få venner som vi holdt oss sammen med. Nå er det gått 30 år, og jeg vet at det har vært 3 reunions etter avsluttet niende klasse. Alle, absloutt alle har vært bedt, untatt jeg og min venninne. Vi er ikke bare "glemt", vi er bevisst utelatt. Og selv om jeg sannsynligvis ikke hadde kommet til å gå, syns jeg det er sårende å bli vist at man er så lite verd.Men det er ikke noe jeg gidder å gå å bruke masse energi på. Har andre venner som viser at de setter pris på meg, og de skal jeg ta vare på å glemme de andre.

Skrevet

det kunne jeg selvsagt gjort, men blir dessverre litt sår når jeg nå ser at de har planlagt dette over fb i flere uker. hvorfor skal jeg i siste liten måtte si hei, jeg vil også være med..

men jeg er sikkert bare ekstra sensitiv, siden ingen av dere som har svart ville tenkt to ganger over saken. Jeg trenger vel tykkere hud. :-)

Kanskje alle de som har planlagt dette i flere uker har meldt seg selv på etterhvert som de oppdaga at det ble planlagt reunion?

Det er typisk mennesker med dårlig selvtillit som tror at andre utelukker dem av fri vilje. Som regel gjør ikke voksne folk slik mot hverandre. Hadde jeg opplevd det samme som deg, så hadde jeg ikke engang tenkt tanken at de ikke ville ha meg med. Jeg hadde automatisk tenkt at de ikke kunne greie å huske på alle i farta :)

Kom igjen - gi beskjed om at du gjerne vil være med, og gjør det med et smil :)

Jeg er sikker på at dette har en naturlig årsak, så opp med hodet :)

Skrevet

Bare sporadisk kontakt på facebook. som de fleste andre som er der. Men jeg hadde syntes det var kjempekoselig å møtes, så jeg synes det er trist. likevel tenker jeg at jeg bør ta det som et tegn på hvem det er verdt å holde kontakten med og ikke. Jeg har da andre venner :-)

Gi deg da!! Offerrollen kler deg ikke ;)

Dette er en forglemmelse! :)

Skrevet

De som skal på reunion bor de i nærheten av hverandre, mens du bor i en annen kant av landet evt utlandet? Kanskje de ikke regner med du vil komme, siden det ikke er en "offisiell" jubileumsfest for alle.

Gjest uteksamniert
Skrevet

De som skal på reunion bor de i nærheten av hverandre, mens du bor i en annen kant av landet evt utlandet? Kanskje de ikke regner med du vil komme, siden det ikke er en "offisiell" jubileumsfest for alle.

Nei, det er mer omvendt.

Gjest uteksaminert
Skrevet

Skjønner godt hvordan du føler det jeg. Det er utrolig sårende å ikke bli bedt når alle andre vet om det. Jeg var ikke særlig populær på skolen, og ikke min beste venninne heller, men vi hadde da noe få venner som vi holdt oss sammen med. Nå er det gått 30 år, og jeg vet at det har vært 3 reunions etter avsluttet niende klasse. Alle, absloutt alle har vært bedt, untatt jeg og min venninne. Vi er ikke bare "glemt", vi er bevisst utelatt. Og selv om jeg sannsynligvis ikke hadde kommet til å gå, syns jeg det er sårende å bli vist at man er så lite verd.Men det er ikke noe jeg gidder å gå å bruke masse energi på. Har andre venner som viser at de setter pris på meg, og de skal jeg ta vare på å glemme de andre.

ja, det er vondt.. 3 reunions hvor alle ble bedt utenom dere? Jeg forstår ikke slike mennesker. Selv er jeg en type som prøver å inkludere også de som tydeligvis faller utenfor den kule gjengen. Og jeg baksnakker ikke. men det er nesten påkrevet i enkelte miljøer. Vi var i et lite miljø på en bitteliten høgskole, og jobber alle innen samme bransje. skulle tro det var moro med en oppdatering fra folk.

Gjest uteksaminert
Skrevet

Hvilke valg har du da?

1. Melde din interesse og si at du også vil være med.

Rart hvis de ikke bare ville sette pris på det, spesielt siden du ikke kan se noen grunn til at du ikke skulle bli invitert. Det er fort gjort å "glemme" noen i slike samle-sammen-alle runder.

2. Du har ikke lyst lenger og glemmer hele greia, vær sammen med andre venner... Dette er tydligvis ikke noen du pleier å vankes sammen med uansett.

3. Sitte hjemme og være sår og lei deg...

Det er i såfall ditt valg og bare ditt tap. Ikke lurt å bruke energi på slike negative tanker.

Mitt forslag er å komme deg ut av troen på at du er utestengt eller tilsidesatt og ta ansvar for om du vil eller ikke vil delta på dette reunion-opplegget. Har du lyst meld deg inn i samtalene og si du vil være med... har du ikke lyst, glem hele greia og buk ikke mer energi på det. Livet er alt for kort til å la dager være svarte pga slike bagateller.

(jeg er ikke så hardhudet som det høres ut som, men vet av erfaring at her er det du selv som må ta et tak)

"3. Sitte hjemme og være sår og lei deg... Det er i såfall ditt valg og bare ditt tap. Ikke lurt å bruke energi på slike negative tanker."

Jeg skjønner ikke helt at jeg ikke skal kunne være litt sår og lei meg for dette. som voksen skal man liksom ta kontroll over følelsene, men jeg synes dette er sårt. Og jeg vil ikke gå ennå nærmere inn på detaljer enn jeg har gjort.

at så å si ingen av dere andre ville ofret dette en tanke synes jeg høres rart ut, og tror vel egentlig ikke på dere, om dere ble satt i den situasjonen selv hadde dere nok selv følt noen stikk av ubehag i magen.

men du har rett, jeg bør ikke bruke mye energi på dette. Men det er lov å reagere med å bli såret, synes jeg.

Gjest uteksaminert
Skrevet

Dette var min tanke også.

Spesielt ettersom de snakker om dette "rett foran henne" på FB. De hadde neppe gjort det dersom det hadde vært et bevisst valg å utestenge henne. Ihvertfall ikke for normalt oppegående mennesker:-)

jeg vil ikke gå nærmere inn på detaljer, men vi er ca 10 stk, og da er det ikke så veldig fort gjort å glemme noen, tenker jeg. Særlig siden bare 6 er på FB, og har hevrandre som venner der.

Gjest uteksaminert
Skrevet

Gi deg da!! Offerrollen kler deg ikke ;)

Dette er en forglemmelse! :)

det er nok ikke det. Det er ikke så vanskelig å huske på alle når man er 6 stk :-)

Gjest utekaminert
Skrevet

Men hvorfor i alle dager skulle de ønske å ha henne med? Hun gikk jo bra overens med alle såvidt jeg har fått med meg :)

takk.. det er kun du og en til her som har litt støttende ord å komme med. Jeg skal ikke grave meg ned i dette på noen måte, og siter heller ikke og fisker etter sympati, men jeg forstår rett og slett ingenting av dette.

Og er folk virkelig så hardhudet som de fremstår i denne tråden, at de bare ville børstet sånt av seg, og trallet videre? Jeg synes det er lov å bli litt lei seg, rett og slett menneskelig. Det er hvertfall mer normalt å bli såret enn å unnlate å ta kontakt med folk. Og jeg vet at jeg ikke er glemt, vi er såpass få at det lar seg knapt gjøre å glemme noen. :-)

Skrevet

"3. Sitte hjemme og være sår og lei deg... Det er i såfall ditt valg og bare ditt tap. Ikke lurt å bruke energi på slike negative tanker."

Jeg skjønner ikke helt at jeg ikke skal kunne være litt sår og lei meg for dette. som voksen skal man liksom ta kontroll over følelsene, men jeg synes dette er sårt. Og jeg vil ikke gå ennå nærmere inn på detaljer enn jeg har gjort.

at så å si ingen av dere andre ville ofret dette en tanke synes jeg høres rart ut, og tror vel egentlig ikke på dere, om dere ble satt i den situasjonen selv hadde dere nok selv følt noen stikk av ubehag i magen.

men du har rett, jeg bør ikke bruke mye energi på dette. Men det er lov å reagere med å bli såret, synes jeg.

''at så å si ingen av dere andre ville ofret dette en tanke synes jeg høres rart ut, og tror vel egentlig ikke på dere, om dere ble satt i den situasjonen selv hadde dere nok selv følt noen stikk av ubehag i magen. ''

Jeg ville reagert akkurat som deg. Jeg ville ville vært sikker på at de ikke likte meg og ikke ville ha meg med. Jeg er imidlertid kjent med at jeg er en person som veldig lett tenker at folk ikke liker meg og ikke er fornøyd med meg og alt det der, og vet egentlig at det sjelden er noe hold i det.

Når så mange forskjellige folk her inne kommer med årsaksforklaringer på hva som kan ha skjedd, og kommer med sine tanker, som er noen helt andre enn de du og jeg ville hatt, så ville jeg stolt på dem og tenkt at de som har "invitert" til fsten har akkurat de samme tenkene som folk som svarer her. Det er du og jeg som er spesielt sårbare, ikke alle de andre her som tar feil :)

Gjest uteksaminert
Skrevet

Kanskje alle de som har planlagt dette i flere uker har meldt seg selv på etterhvert som de oppdaga at det ble planlagt reunion?

Det er typisk mennesker med dårlig selvtillit som tror at andre utelukker dem av fri vilje. Som regel gjør ikke voksne folk slik mot hverandre. Hadde jeg opplevd det samme som deg, så hadde jeg ikke engang tenkt tanken at de ikke ville ha meg med. Jeg hadde automatisk tenkt at de ikke kunne greie å huske på alle i farta :)

Kom igjen - gi beskjed om at du gjerne vil være med, og gjør det med et smil :)

Jeg er sikker på at dette har en naturlig årsak, så opp med hodet :)

Vi er 6 stk på fb. hvor vanskelig er det å huske på alle? Jeg er heller ikke på fb hver eneste dag, og får ikke med meg alt som andre skriver til hverandre. Jeg er selv en som prøver å inkludere alle, og man ser jo andre utifra seg selv. dermed blir jeg litt sår når jeg ser at dette tydeligvis er planlagt i et par uker. men jeg skal ikke la det gå innpå meg mer, som jeg skrev i stad har jeg andre venner. Og det er ikke å ta på seg en offerrolle!

Gjest utemsaminert
Skrevet

''at så å si ingen av dere andre ville ofret dette en tanke synes jeg høres rart ut, og tror vel egentlig ikke på dere, om dere ble satt i den situasjonen selv hadde dere nok selv følt noen stikk av ubehag i magen. ''

Jeg ville reagert akkurat som deg. Jeg ville ville vært sikker på at de ikke likte meg og ikke ville ha meg med. Jeg er imidlertid kjent med at jeg er en person som veldig lett tenker at folk ikke liker meg og ikke er fornøyd med meg og alt det der, og vet egentlig at det sjelden er noe hold i det.

Når så mange forskjellige folk her inne kommer med årsaksforklaringer på hva som kan ha skjedd, og kommer med sine tanker, som er noen helt andre enn de du og jeg ville hatt, så ville jeg stolt på dem og tenkt at de som har "invitert" til fsten har akkurat de samme tenkene som folk som svarer her. Det er du og jeg som er spesielt sårbare, ikke alle de andre her som tar feil :)

"Det er du og jeg som er spesielt sårbare, ikke alle de andre her som tar feil :)"

takk for støtte :-) det hadde nok ikke skadet å vært litt mindre sårbar, men jeg kan ikke forandre meg som menneske. ikke har jeg lyst heller, fordi jeg synes det er så mye ufølsomhet rundt omkring. så da får en heller ta enkelte ting litt tungt. det går jo over etterhvert.

Gjest best wishes
Skrevet

jeg forstår veldig godt at du er såret, det ville jeg også følt, men prøver likevel å se om det kan være noen alternative løsninger før du dømmer dem som råtne folk.

Vet du når denne reunionsfesten er? Kan det være tidlig i planleggingsfesten slik at de ikke har tenkt på om de har fått med seg alle ennå? Eller er festen bare på tankestadiet, slik at de ikke vil involvere flest mulig folk før de vet for sikkert at det blir noe av?

Det er jo også mulig at det er en ren forglemmelse. Som du sier var du verken populær eller upopulær, kanskje de ikke har husket på deg i slengen? Eller at det er En person som har ansvaret for å invitere folk og tar det i sin egen rekkefølge?

jeg synes uansett at du skal skrive til dem og spørre om det er meningen at du også skal være med siden du ikke har hørt noe? Så kan du jo vurdere etterpå om du skal dra på den festen eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...