Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ubehagelig opplevelse på en flytur til Stavanger forleden. Da flyet nærmer seg Stavanger, og begynte å gå ned, fikk jeg sterke smerter øverst i nakken. De spredte seg til over ørene og videre opp i hodet. Dette vedvarte til flyet hadde landet, og smerten forsvant da like fort som den hadde kommet. Følte meg også litt kvalm og svimmel, og var redd for å svime av. Hva kan være årsak til problemet og hva bør jeg evt. gjøre? PS. Dette har aldri skjedd før, og skjedde heller ikke på tilbaketuren. Allmenntilstand ellers god. Smertene kunne holdes i sjakk ved kraftig massasje av nakken når det pågikk. På forhånd takk. Mvh. Tommy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33661-flysyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det hender at forkjølelse fører til at man ikke får tilført mellomøret tilstrekkelig med luft under landing og det kan være meget smertefullt. Smertene er gjerne lokalisert til ørene. Kan det ha vært forklaringen hos deg?

I så fall kan det lønne seg å tygge tyggegummi under landing og/eller svelge vann mens man holder for nesen og/eller "blåse ut" mot lukket munn og nese. Hvis du har en venn som driver med sportsdykking, kan han/hun sikkert demonstrere dette for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33661-flysyk/#findComment-130780
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...