Gå til innhold

Huff, jeg gruer så for jobbintervjuet, hjelp meg

Anbefalte innlegg

Gjest Ny og usikker i gamet
Skrevet

Har jobbet i 3 år i helsesektoren. Tar nå videreutdanning. Har søkt på ny jobb uten turnus i psykiatrien. Har blitt innkalt til intervju nå, og jeg gruer meg så fryktelig. Dette fordi jeg ønsker sterkt å bytte jobb, Vet også at det er andre som er minst om ikke mer kvalifisert som meg som også skal på interjvu. Jeg har heller ingen erfaring innen psykiatri, men tar den rette videreutdanningen de søker. Denne begynte nå i høst, og er ferdig i 2011. Jeg er jo også avhengig av å få permisjon med lønn hvis jeg bytter jobb. Det har jeg nå.

Noen gode råd??

Skrevet

Permisjon med lønn gir enver arbeidsgiver med respekt for seg selv., når det gjelder å videreutdanne sine ansatte.

Ta intervjuet som en morsom utfordring, i å øve deg på intervju. Vis deg fra din beste side. Å vise motivasjon er kjempeviktig.

Lykke til :)

Gjest bitter, ja :-p
Skrevet

Permisjon med lønn gir enver arbeidsgiver med respekt for seg selv., når det gjelder å videreutdanne sine ansatte.

Ta intervjuet som en morsom utfordring, i å øve deg på intervju. Vis deg fra din beste side. Å vise motivasjon er kjempeviktig.

Lykke til :)

''Permisjon med lønn gir enver arbeidsgiver med respekt for seg selv., når det gjelder å videreutdanne sine ansatte. ''

Beklageligvis finnes det arbeidsgivere uten respkt for seg selv :(

I trådstarters tilfelle ville jeg imidlertid ikke tro det var noe problem ettersom videreutdanningen nesten var påkrevd for stillingen(?)

Og forøvrig: slike arbeidsgivere tydeligvis uten rspekt for seg selv er ikke noe å trakte etter uansett, så da kan det være like greit å ikke få jobben. De er gjerne "bedritne" på alt for mange andre områder også.

Gjest best wishes
Skrevet

huff, ikke noe særlig å grue seg.

Fikk et råd om å alltid si ja til te eller kaffe, det er greit å ha noe å holde i under intervjuet.

Ellers har jeg erfart at det er positivt å være nysgjerrig å stille spørsmål. Still mange spørsmål om stedet du skal jobbe på, kanskje glemmer de å stille spørsmål om deg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...