Gå til innhold

Jeg skal flytte

Anbefalte innlegg

Gjest Minskattogmeg
Skrevet

Men hvor? Er en alenemamma på 28 år til en gutt på ni år. Vi bor på vestlandet men trives ikke.. Vi vil flytte til østlandet neste høst, for ett år først og se om vi liker oss der. Jeg er ikke så godt kjent. Noen som har en bra plass å anbefale?:)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• jubalong70

1

• ....AV

1

Skrevet

Gjøvik, Lillehammer, Hamar er koselige byer med trivelige plasser rundt omkring.

Gjest vennendinjeg
Skrevet

Hvor på Vestlandet bor du og hvorfor trives du ikke?

Kanskje vi kan være venner :D

Gjest 2600 Lillehammer
Skrevet

Lillehammer! Hyggelig, akkurat passe stor by med mange tilbud om aktiviteter. Et knutepunkt med timesavganger til Oslo med tog.

Ja, jeg kommer derfra selv, og hadde ikke hatt noe imot å flytte tilbake dit med mann og barn, om det ikke var for at vi har etablert oss et annet sted i landet. Lykke til med valget!

Gjest Hamar er bra
Skrevet

Hamar er en fin plass med masse hyggelige mennesker.

Gjest Østlandsbeboer
Skrevet

Det er masse flotte plasser på Østlandet, og uansett hvor dere havner er det nabolaget som gjerne er avgjørende for om man trives eller ei. Dessuten må du vel ha en jobb, det blir kanskje mer førende for sted enn akkurat hva vi sier?

Hvis du ikke skal jobbe, så kan du jo velge ut fra kriterier som

- by eller bygd?

- snørikt eller snøfattig?

- ved vann eller nærmere fjell?

- salt- eller ferskvann?

osv.

Lykke til!

Gjest Tror jeg hadde valgt Fredrikstad
Skrevet

Fredrikstad: koselig by med vann, bryggeliv og turisme. Gamlebyen med vollane og kosen der

Sarpsborg: grei by for bo og handle

Rakkestad: koselig bygd, rolig, rimlig trygt.

Halden: Koselig by, Østlandets amerikanerby. Mye tøffe biler, elven, vannet, bryggeliv

Alle disse er nært svenskegrensen med bla Svinesund

Moss: igjen sjøplass/bryggeliv

Alle timen/halvannen fra Oslo, greie togfobindelser

Gjest Minskattogmeg
Skrevet

Hvor på Vestlandet bor du og hvorfor trives du ikke?

Kanskje vi kan være venner :D

:) Takk for det:)Vi bor nær Bergen.Har bodd her hele mitt liv. Er bare lei plassen , byen og folkene. Vil prøve noe nytt og har alltid hatt lyst til å flytte til østlandet. Ikke et lett valg når man har barn. Men tror det er et riktig valg. Og det går jo an å snu. Om en av oss ikke trives..:)

Skrevet

Kongsvinger er stedet:-) Her har vi Glomma, frisk luft, skog, flott fotball og et vidunderlig miljø. Og ikke minst fred og ro :-) Jeg flyttet til Kongsvinger fra Oslo for mange år siden, og har aldri angret:-))

Skrevet

Kongsvinger er stedet:-) Her har vi Glomma, frisk luft, skog, flott fotball og et vidunderlig miljø. Og ikke minst fred og ro :-) Jeg flyttet til Kongsvinger fra Oslo for mange år siden, og har aldri angret:-))

Det er kaldt å bo i nærheten av Glomma

Skrevet

Det er kaldt å bo i nærheten av Glomma

Nei, langt i fra :-) Her er det godt å bo på alle måter. Og jeg mener det faktisk, av hele miitt hjerte:-)

Skrevet

Skal du flytte hvor som helst på Østlandet? Uten noen som helst tilknytning som venner/ slektninger, og uten å kjenne til stedet?

Skrevet

Nei, langt i fra :-) Her er det godt å bo på alle måter. Og jeg mener det faktisk, av hele miitt hjerte:-)

Fint du trives. Jeg har bodd ved glomma to forskjellige steder og syntes det var så rå luft, isende kaldt om vinteren. Man kan trives hvor som helst tror jeg, hvis man har de rette folkene rundt seg.

Gjest Østlandsbeboer
Skrevet

Jøss, en byfelle! :-)

Er forøvrig helt enig med deg, Kongsvinger er et veldig bra sted å bo. Muligens kaldt helt nede ved Glomma, men der er det jo ikke så store muligheter for å få bolig. Oppi åsene er det overhode ikke rått og kaldt.

Røper du hvilken side av byen du bor på, da? Jeg bor på Oslo-siden av byen. :-)

Skrevet

Fint du trives. Jeg har bodd ved glomma to forskjellige steder og syntes det var så rå luft, isende kaldt om vinteren. Man kan trives hvor som helst tror jeg, hvis man har de rette folkene rundt seg.

Ja, det er kaldt her om vinteren. Ingen tvil om det. Men vi har også snø:) I tillegg er vi bare 10 mil fra Oslo. Jeg kan ikke skjønne at noen kan være i tvil, men det er klart at smak og behag er forskjellig.

Da jeg flyttet fra Oslo til Kongsvinger for 25 år siden, så var jeg veldig plaget av angst. En slags agorafobi, tror jeg. Etter at jeg kom hit- så forsvant allle mine angstproblemer. Her var det trygt å gå i butikken, stå i kassakø osv. Og det sier noe om tryggheten her:-)

Jeg elsker Kongsvinger og omegn:-)

Skrevet

Jøss, en byfelle! :-)

Er forøvrig helt enig med deg, Kongsvinger er et veldig bra sted å bo. Muligens kaldt helt nede ved Glomma, men der er det jo ikke så store muligheter for å få bolig. Oppi åsene er det overhode ikke rått og kaldt.

Røper du hvilken side av byen du bor på, da? Jeg bor på Oslo-siden av byen. :-)

Jeg bor på den andre siden :-) Herlig med KIL i kveld - ikke sant? 3-0!!!

Skrevet

Ja, det er kaldt her om vinteren. Ingen tvil om det. Men vi har også snø:) I tillegg er vi bare 10 mil fra Oslo. Jeg kan ikke skjønne at noen kan være i tvil, men det er klart at smak og behag er forskjellig.

Da jeg flyttet fra Oslo til Kongsvinger for 25 år siden, så var jeg veldig plaget av angst. En slags agorafobi, tror jeg. Etter at jeg kom hit- så forsvant allle mine angstproblemer. Her var det trygt å gå i butikken, stå i kassakø osv. Og det sier noe om tryggheten her:-)

Jeg elsker Kongsvinger og omegn:-)

Absolutt fint du trives. Jeg for min del trives best i Oslo. Er ikke noen utpreget byhund og er gjerne heller å finne i skogen enn på byen, men det er mulighetene og tilgjengeligheten. Du kommer deg hvor du vil i løpet av kort tid. Du har både marka og byen. Det er ikke farlig å handle i butikken her. Jeg har prøvd flere ganger å flytte ut av Oslo uten hell, liker å se andre mennesker, liker å kjøre bane. Men best liker jeg å trekke meg tilbake hjemme, hører ikke en lyd her jeg sitter selv om jeg bor i blokk, og med blokker på alle kanter, ingen innsyn, utsyn til skog og mark. Her trenger jeg ikke være husredd.

Gjest Østlandsbeboer
Skrevet

Jeg bor på den andre siden :-) Herlig med KIL i kveld - ikke sant? 3-0!!!

Tja, KIL opp i eliteserien - det er jo bare et mareritt for oss som ønsker at kommunen skal behandle idrettene likt... Optimismen er altfor stor hva budsjettering gjelder, så når neste sesong er halvspilt og gjelda nærmer seg 10 mill - så er det kommunen som blir redningen (igjen) og det går ut over alle andre. DET liker jeg ikke.

Ut over det er fotball et morsomt spill. :-)

Skrevet

Absolutt fint du trives. Jeg for min del trives best i Oslo. Er ikke noen utpreget byhund og er gjerne heller å finne i skogen enn på byen, men det er mulighetene og tilgjengeligheten. Du kommer deg hvor du vil i løpet av kort tid. Du har både marka og byen. Det er ikke farlig å handle i butikken her. Jeg har prøvd flere ganger å flytte ut av Oslo uten hell, liker å se andre mennesker, liker å kjøre bane. Men best liker jeg å trekke meg tilbake hjemme, hører ikke en lyd her jeg sitter selv om jeg bor i blokk, og med blokker på alle kanter, ingen innsyn, utsyn til skog og mark. Her trenger jeg ikke være husredd.

Ok:-) Men her koster det bare halvparten for det dobbelte av livsnytelse:-) Men du gjør jo som du vil :-)

Skrevet

Tja, KIL opp i eliteserien - det er jo bare et mareritt for oss som ønsker at kommunen skal behandle idrettene likt... Optimismen er altfor stor hva budsjettering gjelder, så når neste sesong er halvspilt og gjelda nærmer seg 10 mill - så er det kommunen som blir redningen (igjen) og det går ut over alle andre. DET liker jeg ikke.

Ut over det er fotball et morsomt spill. :-)

Vet du hva jeg har hørt? Av en av medlemmene i styret til KIL? Jo...at hvis vi ikke rykker opp- så er vi konkurs. Med opprykk.- ikke. Hvis KIL ikke rykker opp så er fotballen en saga blott. Ikke mye moro etter alle disse årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...