Gå til innhold

Vedr. rådyrsteka

Gjest Haster - maten er snart ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har snart stått tiden sin, lukter godt og alt virker bra

Men den har ingen lekker overflate, det ser "kjøtt" ut. Jeg ønsker at den skal være gylden og pen, hva gjør jeg da?

Gjest ikke det at jeg har peiling da :)
Skrevet

Varme noe godt smør i pannen og la den få noen min på hver side der?

Tvillingmamma
Skrevet

Skulle sikkert vært brunet i panna før du puttet den i ovnen for å få den fine stekeoverflaten :)

Skrevet

Skulle sikkert vært brunet i panna før du puttet den i ovnen for å få den fine stekeoverflaten :)

Ja, tenkte på det jeg også. Litt for sent ;)

Kjørte ribbebehandling på den jeg da, høy temperatur høyt oppe i ovnen, funket rimelig greit det også :)

Skrevet

Varme noe godt smør i pannen og la den få noen min på hver side der?

Det skulle nok vært gjort før steking i ovnen :)

Hadde nok gått etterpå også men var ikke lysten på å herje såpass med den (det var et lår også så den ville vært for stor for vanlig panne, jeg har dog sånn kjempestor så det ville gått)

Jeg gikk for ribbebehandling, høy temperatur høyt oppe i oven. Det fungerte også ganske bra :)

Tvillingmamma
Skrevet

Ja, tenkte på det jeg også. Litt for sent ;)

Kjørte ribbebehandling på den jeg da, høy temperatur høyt oppe i ovnen, funket rimelig greit det også :)

hehe, det var godt at resultatet ble bra til slutt :)

Skrevet

hehe, det var godt at resultatet ble bra til slutt :)

*ler* Stekte den mange timer på svak varme og vet du, den ble nesten for mør :D Hele steika var smørmjuk, så det var helt klart rette måten å tilberede på. Så var det det å huske brun, pen steikeskorpe neste gang da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...