Gå til innhold

Diett og amming


b73747

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kone sliter veldig med eksem og har nå begynt med alternativ behandling. Den alternative behandlingen er den såkalte syre / base dietten. I korthet går det ut på at hun skal spise mindre av mat med mye syre. Dvs ikke kjøtt,fisk,skalldyr, egg etc. Etter min mening er det kun grønnsaker hun kan spise. Hun subsidierer matinntaket med en basisk drikke Jeg som far er bekymret for om dette går ut over vårt lille barn. Barnet er 2 mnd gammelt og full ammer. Spørsmålet mitt er om hun får i seg nok næring? Riktig næring? Balansert næring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra det jeg kjenner til om amming, mener jeg at en dårlig sammensatt diett først og fremst går ut over mor og ikke melkens sammensetning. Etter en fødsel kan det f.eks. ofte nødvendig med jern evt. jerntabletter. En ammende mor må også få i seg nok kalsium, enten fra melk eller som tilskudd (tabletter). Lite eller feil ernæring kan muligens også gå ut over melkemengden, men jeg tror altså ikke melkens sammensetning endrer seg vesentlig.

Når det er sagt, ville jeg selv aldri ha begynt på en sånn diett når jeg ammet et så lite barn. Det lille jeg har lest om denne dietten, syns jeg ikke virket særlig vitenskapelig eller overbevisende...

http://www.helseshoppen.no/symptom_register.cfm?id=33987

http://guru.sol.no/question/helse-sex-og-samliv/kan-syrebase-balansen-vaere-det-viktigste-helsa-var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...