Gå til innhold

Diare, hva kan det skyldes?


idefixa

Anbefalte innlegg

Hei!

Fredag kveld begynte jeg å fryse noe vanvittig, og når jeg våknet på lørdag var formen helt elendig. Så begynte jeg å løpe på do, utallige ganger frem til neste morgen, ledsaget av høy feber og kaldsvette. Var i skikkelig dårlig form søndagen også, noe bedre på mandag, og i dag er allmenntilstanden bra, men flyr fortsatt på do. Hva kan dette være? Har tenkt på matforgiftning, men gir det feber?

Har lest et sted at man skal ringe lege om man blør fra endetarmen, det komer litt blod på papiret, men er rett og slett sår! Det menes vel om man blør innenfra, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest firepile

''Har tenkt på matforgiftning, men gir det feber? ''

Ja, feber ved matforgiftning er vanlig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Matforgiftning

''Har lest et sted at man skal ringe lege om man blør fra endetarmen, det komer litt blod på papiret, men er rett og slett sår! Det menes vel om man blør innenfra, liksom?''

Hvis du ikke har merket noe til dette tidligere skyldes dette helt sikkert diaéren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde en lik opplevelse for ett par uker siden, kanskje det er noe som går...? Det er nok ikke noe farlig, i.o.m at du føler deg bedre nå. Litt friskt blod på avføring / toalettpapir tror jeg er normalt når man har diare. Det blir lett litt sårt rundt endetarmsåpningen. Tror de mener at man skal ringe legevakta dersom det er så mye blod at det virkelig er skremmende, når hele toalettskåla er full av blod f.eks, eller når avføringen er svart (for da kan det tyde på blødninger lenger oppe i tarmen). Friskt rødt blod kommer fra nedre del av tarmen (endetarmen) og er som regel forbigående og harmonisk. Kan også skyldes hemoroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettsurfer!!

''Har tenkt på matforgiftning, men gir det feber? ''

Ja, feber ved matforgiftning er vanlig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Matforgiftning

''Har lest et sted at man skal ringe lege om man blør fra endetarmen, det komer litt blod på papiret, men er rett og slett sår! Det menes vel om man blør innenfra, liksom?''

Hvis du ikke har merket noe til dette tidligere skyldes dette helt sikkert diaéren.

Jeg mener å ha lest at noen som får svineinfluensa får diare og/eller oppkast også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...