Gå til innhold

Er det på tide med en skatteoppgjørstråd.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..eller er det bare i juni man skal skrive om slikt? ;-)

Vi fikk ihvertfall skatteoppgjørene i dag, og mitt gikk som forventet i null, etter å ha fått en restskatt på 77 kroner., som da altså ikke innkreves.

Og det _uten_ å betale tilleggsforskudd eller trikse med hvor mye rentefradrag som settes på hver av oss. Det var ilitt av et slumpetreff for en vanlig lønnsmottaker med ordinært forskuddstrekk. ;-)

Gjest solslyng
Skrevet

Jeg venter i spenning på skatteoppgjøret. Vet du noe om når vi får eventuelle penger til gode utbetalt?? Skjer dette også i morgen eller senere. Er første gang jeg får skatteoppgjør på høsten, så er litt grønn.

Gjest firepile
Skrevet

Jeg venter i spenning på skatteoppgjøret. Vet du noe om når vi får eventuelle penger til gode utbetalt?? Skjer dette også i morgen eller senere. Er første gang jeg får skatteoppgjør på høsten, så er litt grønn.

Har du penger til gode ved skatteoppgjøret, vil du normalt få disse tilsendt i løpet av 1-2 uker etter at skatteoppgjøret er klart.

Skrevet

Godt gjort!

Jeg har fått til det samme, men da gikk jeg egentlig i minus og regnet ut hvor mye jeg måtte betale inn etter nyttår...

Egentlig har jeg inntrykk av at trekket beregnes slik at man går litt i pluss, med mindre det da dukker opp uforutsette ting. Jeg har ihvertfall hatt stabile fradrag i mange år, og er systematisk på pluss-siden, såpass at det nesten irriterer meg at de ikke klarer å beregne bedre. Statitisk sett burde det svinge rundt null, sant?

Skrevet

Da hadde du bittelitt mer flaks enn meg. Jeg fikk 1235 i restskatt. Husker at jeg regnet på det, og at det var så lite at jeg ikke gadd å betale det inn.

Men gubben venter penger igjen. Så da får vi betalt flybilletter til Thailand i påsken:-)

Skrevet

Jeg fikk også skatteoppgjøret i går, og har fått godkjent de trekkene jeg bad om - dermed fikk jeg et par-tre tusen tilbake, i stedet for omtrent det samme i baksmell :-)

Skrevet

Jeg har fått mine i dag

Skrevet

Godt gjort!

Jeg har fått til det samme, men da gikk jeg egentlig i minus og regnet ut hvor mye jeg måtte betale inn etter nyttår...

Egentlig har jeg inntrykk av at trekket beregnes slik at man går litt i pluss, med mindre det da dukker opp uforutsette ting. Jeg har ihvertfall hatt stabile fradrag i mange år, og er systematisk på pluss-siden, såpass at det nesten irriterer meg at de ikke klarer å beregne bedre. Statitisk sett burde det svinge rundt null, sant?

Jeg har også stort sett fått tilbake "noen tusen". I fjor var det noe som endret seg, uten at jeg bad om nytt skattekort, så da gikk det i null.

Hvilket er greit nok, men jeg synes alltid det er stas å få igjen penger:-) Jeg _vet_ jo at det har vært mine penger hele tiden, men det _føles_ likevel som "gratis penger" :-) Selvbedraget lenge leve!

Skrevet

Da hadde du bittelitt mer flaks enn meg. Jeg fikk 1235 i restskatt. Husker at jeg regnet på det, og at det var så lite at jeg ikke gadd å betale det inn.

Men gubben venter penger igjen. Så da får vi betalt flybilletter til Thailand i påsken:-)

Her gikk husbonden også i null, men det var fordi han betalte tilleggsforskudd i våres:-)

Skrevet

Jeg fikk også skatteoppgjøret i går, og har fått godkjent de trekkene jeg bad om - dermed fikk jeg et par-tre tusen tilbake, i stedet for omtrent det samme i baksmell :-)

Så bra:-) Alltid greit med litt ekstra cash!

Gjest solslyng
Skrevet

Jeg har fått mine i dag

Så bra:-)

Fikk likningspapirene pr. post i dag, både jeg og gubben får tilbake en hel del. Pengene har ikke vist seg på konto ennå, men er vel like rundt hjørnet.

Skrevet

Vi fikk også vårt skateoppgjør i går. Jeg hadde krevd et fratrekk på kr. 15.00 for ekstraordinære store helseutgifter i forbindelse med kronisk sykdom. I august fikk jeg et brev fra skatt Nord (jeg er bosatt i Oslo) hvor de avslo kravet mitt pga mangelende legeerklæring. Jeg hentet så inn båre erklæring fra fastlege og privatpraktiserende massasjeterapeut i tillegg til tidligere innsendt dokumentasjon på utlegg slik de ba om i brevet.

Hørte ikke et pip fra skatt Nord på at brev og dokumentasjon var mottatt. I går kom skatteopgjøret uten de fradragene jeg hadde ført opp.

Resultatet er da vi samlet får en restsskatt på kr.10.00,- Det er gruelig surt når økonomien i utgangspunktet er svært anstrengt.

Skrevet

Vi fikk også vårt skateoppgjør i går. Jeg hadde krevd et fratrekk på kr. 15.00 for ekstraordinære store helseutgifter i forbindelse med kronisk sykdom. I august fikk jeg et brev fra skatt Nord (jeg er bosatt i Oslo) hvor de avslo kravet mitt pga mangelende legeerklæring. Jeg hentet så inn båre erklæring fra fastlege og privatpraktiserende massasjeterapeut i tillegg til tidligere innsendt dokumentasjon på utlegg slik de ba om i brevet.

Hørte ikke et pip fra skatt Nord på at brev og dokumentasjon var mottatt. I går kom skatteopgjøret uten de fradragene jeg hadde ført opp.

Resultatet er da vi samlet får en restsskatt på kr.10.00,- Det er gruelig surt når økonomien i utgangspunktet er svært anstrengt.

Irriterende! Du kan ringe kemneren og spørre om betalingsutsettelse. Det kan jo hende de går med på det.

Gjest forvalterene
Skrevet

Regner med at du klager?

Gjest Niccola
Skrevet

Det kan du godt, her sitter vi igjen med en gedigen sum til gode vi aldri hadde drømt om. Nesten så jeg er redd det er gjort en feil... men er ikke det altså. :-))) Veier godt opp for diger smell i fjor..

Skrevet

Her gikk husbonden også i null, men det var fordi han betalte tilleggsforskudd i våres:-)

Det er jo helt greit det også:-)

Jeg visste jo at gubben hadde betalt for mye i fjor. Litt vanskelig når man driver for seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...