Gå til innhold

Skattelistene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri skjønt hva som er så interessant ved å vite hva andre tjener. Og det blir enda mindre interessant når man ikke får vite den reelle inntekten. Å legge ut skattelistener er en uting. Så, hvorfor vil dere vite hva naboen og andre tjener?

Gjest firepile
Skrevet

''Å legge ut skattelistener er en uting.''

Helt enig. Det er i hvertfall en uting at de skal ligge ute i all evighet. 3 uker, som det var tidligere, hadde vært mer enn nok.

Skrevet

Enig med deg! Den eneste gangen jeg har sjekket dette er for å se hva faren min og hans kone tjener/har i formue. På den måten fikk jeg bekreftet (med stor sannsynlighet) at jeg ikke får noe arv der.

Greit å vite så jeg ikke blir skuffet over han enda en gang:-)

Gjest Meningsløst dritt!
Skrevet

Jeg HATER skattelistene! De skaper så mye misunnelse og baksnakking at det er ei gru, og for mange år siden tok jeg kontakt med Skattekontoret for å få meg selv fjernet. Det gikk selvfølgelig ikke (ja, jeg var ung og dum...), fikk da beskjed om at dette skal være en litt sånn "du-kan-ikke-gjøre-helt-hva-du-vil-for-da-ser-naboen-at-du-driver-med-noe-som-ikke-er-lovlig-og-kan-holde-deg-litt-i-øra"-greie.

Jeg aksepterer at de finnes, men jeg er ALDRI inne og sjekker. Det byr meg imot!

Skrevet

Jeg har aldri skjønt interessen eller poenget med skattelistene.

Det verste er alle de som sjekker og i tillegg antar at alle andre sjekker. Så når man sier akkurat det jeg sier øverst, så får man latter og skeptiske blikk.

Jeg mistenker at dette er de samme menneskene som leser Se og Hør og slettes ikke tror på at andre mennesker klarer seg fint uten.

Skrevet

Gidder ikke bruke tiden på å slå opp hva andre tjener.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt interessen eller poenget med skattelistene.

Det verste er alle de som sjekker og i tillegg antar at alle andre sjekker. Så når man sier akkurat det jeg sier øverst, så får man latter og skeptiske blikk.

Jeg mistenker at dette er de samme menneskene som leser Se og Hør og slettes ikke tror på at andre mennesker klarer seg fint uten.

Tror du har rett i det med Se og Hør. Ingen av dem jeg vet om som ikke studerer skattelistene leser dette bladet.

Gjest Niccola
Skrevet

Det er helt håpløst å søke i skattelistene for å se hva andre tjener. Mannen min f.eks, har så mange fradrag pluss andre greier, at han står igjen med 180.000 i inntekt. Den reelle inntekten derimot, er en helt annen.

Gjest honnicorn
Skrevet

Jo, det er meget interessant! Har bl.a. en søster som ikke har råd til noen ting til ungene, så ungene må spare selv til nesten alt, t.o.m. klær. Og så ser jeg nå på skattelistene at hun har tjent 1000 kr mer i fjor enn min mann! Og vi klarer oss da fint!

Gjest Niccola
Skrevet

Jo, det er meget interessant! Har bl.a. en søster som ikke har råd til noen ting til ungene, så ungene må spare selv til nesten alt, t.o.m. klær. Og så ser jeg nå på skattelistene at hun har tjent 1000 kr mer i fjor enn min mann! Og vi klarer oss da fint!

Men har du egentlig noe som helst med det å gjøre??

Gjest honnicorn
Skrevet

Men har du egentlig noe som helst med det å gjøre??

Det synes jeg. Når hun sitter og klager at alt er så dyrt, og barna må bruke sine konfirmasjonspenger til vanlige ting. Hun selv kjøper nye klær og sko til seg selv omtrent hver måned. Og sier at hun tjener mindre der hun jobber, pga hun bare er vikar. De som er fast ansatt tjener mye bedre, påstår hun. Min mann jobber på samme plass, og tjente 1000 kr mindre enn henne. Da er det greit å ha noe å slå i bordet med....

Skrevet

Naboen er totalt uinterressant, men jeg sjekker sjefen (=medeier) og nære kolleger - liker å følge med hvor de andre ligger hen med tanke på egen lønnsutvikling;-)

Gjest Niccola
Skrevet

Det synes jeg. Når hun sitter og klager at alt er så dyrt, og barna må bruke sine konfirmasjonspenger til vanlige ting. Hun selv kjøper nye klær og sko til seg selv omtrent hver måned. Og sier at hun tjener mindre der hun jobber, pga hun bare er vikar. De som er fast ansatt tjener mye bedre, påstår hun. Min mann jobber på samme plass, og tjente 1000 kr mindre enn henne. Da er det greit å ha noe å slå i bordet med....

Men man kan jo ikke se ut fra skattelistene hva folk reellt har i inntekt!

Gjest Niccola
Skrevet

dessuten har vel ikke du heller ovesikt over alle deres regninger, lån og utgifter. Godt å ha skattelitene å slå i bordet med?? Hold deg for god til det da..

Skrevet

Jeg lurer bare på når jeg får skattepengene mine inn på konto, jeg. Trodde faktisk de kom den 21., har snart ikke mulighet til å vente stort lenger på dem!

Forøvrig, så stemmer ikke det som står i skattelista mi heller. Skjønner ikke det der jeg... 19000 i inntekt, 26000 i skatt, og reell inntekt på over 300000?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...