Gjest athos 0 0 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Mellom ca. klokken 12.30 og fram til 15.00 opplever jeg en ganske sterk depresjon.Dette forekommer de dagene jeg er hjemme og har lesedag, (dvs mandag og onsdag, fredag er ikke så ille). Tirsdag og torsdag er jeg med i et nav-tiltak fra 12.00 til 14.00 , og da er det heller ikke så ille. Jeg har vært uten jobb i snart ett år. Når disse depresjonene kommer , så må jeg bare legge fra meg bøkene å finne på noe annet og vente til det går over.Jeg har klart å holde en likedan døgnrytme som den tiden jeg jobbet. Er det noe å gjøre med dette eller er det kroppen som "sier ifra"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor 4 750 517 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Så fantastisk at du har klart å holde på døgnrytmen din! Det er det slett ikke alle som klarer. Gi deg selv et klapp på skulderen for det. Det viser at du har en god porsjon selvdisiplin, godt å ha med seg når man studerer. Så var det depresjonene dine. Er du ikke litt for streng mot deg selv? To og en halv time to dager i uken er ikke så mye i forhold til studiene. Du stryker ikke av den grunn. Og siden du vet at dette skjer kan du sette inn femte giret de timene du er oppegående, hvis du klarer det. Klarer du å være snill mot deg selv gjennom de vanskelige timene; være stolt av det du faktisk får til? Det synes jeg absolutt du bør være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest athos 0 0 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Så fantastisk at du har klart å holde på døgnrytmen din! Det er det slett ikke alle som klarer. Gi deg selv et klapp på skulderen for det. Det viser at du har en god porsjon selvdisiplin, godt å ha med seg når man studerer. Så var det depresjonene dine. Er du ikke litt for streng mot deg selv? To og en halv time to dager i uken er ikke så mye i forhold til studiene. Du stryker ikke av den grunn. Og siden du vet at dette skjer kan du sette inn femte giret de timene du er oppegående, hvis du klarer det. Klarer du å være snill mot deg selv gjennom de vanskelige timene; være stolt av det du faktisk får til? Det synes jeg absolutt du bør være. Takk for svar.Det går an å bare finne på noe annet de to og en halv timene det pågår.Å la seg få lov til å kople av.Jeg vet ihvetfall at disse periodene kommer og når de kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor 4 750 517 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Takk for svar.Det går an å bare finne på noe annet de to og en halv timene det pågår.Å la seg få lov til å kople av.Jeg vet ihvetfall at disse periodene kommer og når de kommer. Du spør egentlig om det er noe du kan gjøre med dette. De fordømte depresjonene som slår en i bakken så det synger. Hadde man bare kunnet trylle dem vekk! Kanskje vi alle trenger aksept for at vi bare ikke klarer å gjennomføre det vi så inderlig ønsker. At noen stryker oss over kinnet og sier at vi er like mye verdt allikevel. Så får man prøve å stryke seg selv over kinnet da og behandle seg selv som sin aller beste venn. Jeg håper du klarer det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest athos 0 0 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Du spør egentlig om det er noe du kan gjøre med dette. De fordømte depresjonene som slår en i bakken så det synger. Hadde man bare kunnet trylle dem vekk! Kanskje vi alle trenger aksept for at vi bare ikke klarer å gjennomføre det vi så inderlig ønsker. At noen stryker oss over kinnet og sier at vi er like mye verdt allikevel. Så får man prøve å stryke seg selv over kinnet da og behandle seg selv som sin aller beste venn. Jeg håper du klarer det. Ja:-) Vi bør bli flinkere til å si til oss selv at vi er bra nok som vi er.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.