Gå til innhold

Spekematanretning til mange

Anbefalte innlegg

Gjest mangler det noe?
Skrevet

Hva tar dere med?

Har tenkt:

- Spekeskinke, fenalår, varierte typer spekepølser

- eggerøre

- potetsalat

- salat

- rømme, smør, flatbrød, baguetter

Gjest mangler det noe?
Skrevet

Sild?? aner ikke om det er vanlig,men....

Nei, vil ikke ha koldtbord - bare spekemat med tilbehør.

Skrevet

Vi pleier å ha kokt grønn asparges med vinaigrette på sammen med spekemat. Det er snadder :-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Vi pleier å ha kokt grønn asparges med vinaigrette på sammen med spekemat. Det er snadder :-)

Ja, det er kjempegodt, men litt usikker på om jeg skal lage det når vi blir så mange (ca 30).

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg liker at det er loff. :)

Enig, men for å slippe å dra og handle samme dag som selskapet er, her jeg vurdert baguetter. Men det er kanskje ikke like bra?

Gjest jeg gjør det sånn
Skrevet

Jeg deler alltid opp melon, frukt og litt grønsaker også.

Drev catering for noen år siden, da med slikt, og da hadde vi eksotiske frukter til. Det er kjempegodt. I tillegg er det deilig med noen gode oster til. Og så blir alt litt mer eksklusivt :o)

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg deler alltid opp melon, frukt og litt grønsaker også.

Drev catering for noen år siden, da med slikt, og da hadde vi eksotiske frukter til. Det er kjempegodt. I tillegg er det deilig med noen gode oster til. Og så blir alt litt mer eksklusivt :o)

Lurt! Takk for tips.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan gjøre dagen før, uten at kvaliteten blir for dårlig, og vurderer kun å koke potetene som skal benyttes i potetsalaten dagen i forveien. Eller kan man lage hele potetsalaten dagen før?

Skrevet

Lurt! Takk for tips.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan gjøre dagen før, uten at kvaliteten blir for dårlig, og vurderer kun å koke potetene som skal benyttes i potetsalaten dagen i forveien. Eller kan man lage hele potetsalaten dagen før?

Potetsalaten blir best om du lager den en dag eller to i forkant :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Lurt! Takk for tips.

Potetsalaten kan godt lages dagen før, da setter den seg og blir bedre. Bare husk at potene ofte suger litt væske, så den ikke blir for tørr.

Potetsalat til spekemat er knallgodt! Tar du imot dolere på besøk? ;o)

Gjest jeg gjør det sånn
Skrevet

Lurt! Takk for tips.

Jeg lager så mye som mulig dagen før, så slipper jeg å stresse.

Og potetsalaten blir bare bedre om den får stått litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...