Gå til innhold

Noen her inne som nylig har bygd på huset sitt?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke helt om vi har råd.
Skrevet

Vi vurderer nå å bygge på huset vårt. Er det noen her inne som nettopp har gjort dette og kan gi meg et pekepinn på hva det kostet sånn ca. pr. kvadrat?

Gjest nye rom
Skrevet

Vi bygde på 45 kvadrat og betalte 800 000.

Dette fikk vi: 1. soverom, vaskerom, bad og gang.

Varmekabler i gulv på bad/vaskerom, alt i rørarbeid og elektrisk.

flis på gulvene, malte plater i alle rom, ny kledning og nye vinduer på hele huset. Mye innvendig jobb er gjort selv, alt utvendig er gjort av kyndig firma. Hadde de gjort alt, hadde nok prisen vært 1,mill.

Gjest Våtrom eller ei?
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du skal pusse opp våtrom eller ikke.

For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm.

Gjest vet ikke helt om..
Skrevet

Skal utvide huset med to etasjer. Øverst 1 soverom og nederst stue. Tipper det blir ca.25 kvadrat i flate pr.etasje

Gjest vet ikke helt om..
Skrevet

Vi bygde på 45 kvadrat og betalte 800 000.

Dette fikk vi: 1. soverom, vaskerom, bad og gang.

Varmekabler i gulv på bad/vaskerom, alt i rørarbeid og elektrisk.

flis på gulvene, malte plater i alle rom, ny kledning og nye vinduer på hele huset. Mye innvendig jobb er gjort selv, alt utvendig er gjort av kyndig firma. Hadde de gjort alt, hadde nok prisen vært 1,mill.

Det var dyrt. Det lønner seg jo nesten å flytte til nytt hus istedenfor ser jeg..Hus i boligfeltet i vår by koster for tiden to millioner for et ferdighus.

Skrevet

Hei!

Vi skal bygge ut huset med omlag 36 kvadratmeter+garasje under. Anbudet, uten graving, sprengning og garasjegulv er på omlag 700.000

Skrevet

Så billige håndverkere har jeg aldri vært borte i. Mer vanlig er rundt 25000 pr kvm.

Gjest Elextra
Skrevet

''For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm''

Hva slags våtrom snakker du om her? Om det er snakk om bad med flislegging og full våtromsstandard (membran etc.), tror jeg prisen blir nærmere det åtte- eller faktisk titobbelte.

Skrevet

''For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm''

Hva slags våtrom snakker du om her? Om det er snakk om bad med flislegging og full våtromsstandard (membran etc.), tror jeg prisen blir nærmere det åtte- eller faktisk titobbelte.

4500,- pr m2 for bad er bare tull. Jeg fikk tilbud om å pusse opp et eksisterende bad på 4,5 m2 og det kom til å koste rundt 130.000,-, altså bortimot 30.000,- pr- m2. Og det var uten innredning altså, kun gulv og vegger (flis) såvidt jeg husker.

Gjest Elextra
Skrevet

4500,- pr m2 for bad er bare tull. Jeg fikk tilbud om å pusse opp et eksisterende bad på 4,5 m2 og det kom til å koste rundt 130.000,-, altså bortimot 30.000,- pr- m2. Og det var uten innredning altså, kun gulv og vegger (flis) såvidt jeg husker.

Ja, omtrent som jeg anslo, med andre ord.

Kanskje h*n glemte en null...

Skrevet

Ja, omtrent som jeg anslo, med andre ord.

Kanskje h*n glemte en null...

Kommer vel an på om man skal gjøre noe selv eller bare ha folk til å jobbe for seg... Vi pusset i alle fall opp et bad for noen år siden ganske rimelig - men da gjorde jo mannen det meste av jobben selv, da.

Gjest Elextra
Skrevet

Kommer vel an på om man skal gjøre noe selv eller bare ha folk til å jobbe for seg... Vi pusset i alle fall opp et bad for noen år siden ganske rimelig - men da gjorde jo mannen det meste av jobben selv, da.

Når man snakker om prisen på oppussing bør det jo presiseres om man tenker kun materialer.

De færreste pusser dessuten opp badet sitt selv.

Skrevet

Når man snakker om prisen på oppussing bør det jo presiseres om man tenker kun materialer.

De færreste pusser dessuten opp badet sitt selv.

Ok,- da var vi av "de færreste", da ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ok,- da var vi av "de færreste", da ;-)

Ja, det må dere ha vært - og ja - litt imponert! :D

Skrevet

Ja, det må dere ha vært - og ja - litt imponert! :D

Ja,- jeg burde kanskje bli imponert over mannen jeg også...tar det litt for gitt at han kan det meste, jeg ;-)

Hytten er også selvbygd...

Gjest nye rom
Skrevet

Det var dyrt. Det lønner seg jo nesten å flytte til nytt hus istedenfor ser jeg..Hus i boligfeltet i vår by koster for tiden to millioner for et ferdighus.

Da ligger husprisene på samme nivå som her

Skrevet

15-18.000,- pr kvm har vi fått oppgitt som tommelfingerregel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...