Gjest vet ikke helt om vi har råd. Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Vi vurderer nå å bygge på huset vårt. Er det noen her inne som nettopp har gjort dette og kan gi meg et pekepinn på hva det kostet sånn ca. pr. kvadrat? 0 Siter
Gjest nye rom Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Vi bygde på 45 kvadrat og betalte 800 000. Dette fikk vi: 1. soverom, vaskerom, bad og gang. Varmekabler i gulv på bad/vaskerom, alt i rørarbeid og elektrisk. flis på gulvene, malte plater i alle rom, ny kledning og nye vinduer på hele huset. Mye innvendig jobb er gjort selv, alt utvendig er gjort av kyndig firma. Hadde de gjort alt, hadde nok prisen vært 1,mill. 0 Siter
Gjest Våtrom eller ei? Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Det kommer jo helt an på om du skal pusse opp våtrom eller ikke. For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm. 0 Siter
Gjest vet ikke helt om.. Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer jo helt an på om du skal pusse opp våtrom eller ikke. For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm. Skal utvide huset med to etasjer. Øverst 1 soverom og nederst stue. Tipper det blir ca.25 kvadrat i flate pr.etasje 0 Siter
Gjest vet ikke helt om.. Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Vi bygde på 45 kvadrat og betalte 800 000. Dette fikk vi: 1. soverom, vaskerom, bad og gang. Varmekabler i gulv på bad/vaskerom, alt i rørarbeid og elektrisk. flis på gulvene, malte plater i alle rom, ny kledning og nye vinduer på hele huset. Mye innvendig jobb er gjort selv, alt utvendig er gjort av kyndig firma. Hadde de gjort alt, hadde nok prisen vært 1,mill. Det var dyrt. Det lønner seg jo nesten å flytte til nytt hus istedenfor ser jeg..Hus i boligfeltet i vår by koster for tiden to millioner for et ferdighus. 0 Siter
KaVa Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Hei! Vi skal bygge ut huset med omlag 36 kvadratmeter+garasje under. Anbudet, uten graving, sprengning og garasjegulv er på omlag 700.000 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer jo helt an på om du skal pusse opp våtrom eller ikke. For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm. Så billige håndverkere har jeg aldri vært borte i. Mer vanlig er rundt 25000 pr kvm. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Det kommer jo helt an på om du skal pusse opp våtrom eller ikke. For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm. ''For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm'' Hva slags våtrom snakker du om her? Om det er snakk om bad med flislegging og full våtromsstandard (membran etc.), tror jeg prisen blir nærmere det åtte- eller faktisk titobbelte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 ''For bad kan man som tommelfingerregel ta 4500,- pr kvm'' Hva slags våtrom snakker du om her? Om det er snakk om bad med flislegging og full våtromsstandard (membran etc.), tror jeg prisen blir nærmere det åtte- eller faktisk titobbelte. 4500,- pr m2 for bad er bare tull. Jeg fikk tilbud om å pusse opp et eksisterende bad på 4,5 m2 og det kom til å koste rundt 130.000,-, altså bortimot 30.000,- pr- m2. Og det var uten innredning altså, kun gulv og vegger (flis) såvidt jeg husker. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 4500,- pr m2 for bad er bare tull. Jeg fikk tilbud om å pusse opp et eksisterende bad på 4,5 m2 og det kom til å koste rundt 130.000,-, altså bortimot 30.000,- pr- m2. Og det var uten innredning altså, kun gulv og vegger (flis) såvidt jeg husker. Ja, omtrent som jeg anslo, med andre ord. Kanskje h*n glemte en null... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, omtrent som jeg anslo, med andre ord. Kanskje h*n glemte en null... Kommer vel an på om man skal gjøre noe selv eller bare ha folk til å jobbe for seg... Vi pusset i alle fall opp et bad for noen år siden ganske rimelig - men da gjorde jo mannen det meste av jobben selv, da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Kommer vel an på om man skal gjøre noe selv eller bare ha folk til å jobbe for seg... Vi pusset i alle fall opp et bad for noen år siden ganske rimelig - men da gjorde jo mannen det meste av jobben selv, da. Når man snakker om prisen på oppussing bør det jo presiseres om man tenker kun materialer. De færreste pusser dessuten opp badet sitt selv. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Når man snakker om prisen på oppussing bør det jo presiseres om man tenker kun materialer. De færreste pusser dessuten opp badet sitt selv. Ok,- da var vi av "de færreste", da ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Ok,- da var vi av "de færreste", da ;-) Ja, det må dere ha vært - og ja - litt imponert! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, det må dere ha vært - og ja - litt imponert! Ja,- jeg burde kanskje bli imponert over mannen jeg også...tar det litt for gitt at han kan det meste, jeg ;-) Hytten er også selvbygd... 0 Siter
Gjest nye rom Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Det var dyrt. Det lønner seg jo nesten å flytte til nytt hus istedenfor ser jeg..Hus i boligfeltet i vår by koster for tiden to millioner for et ferdighus. Da ligger husprisene på samme nivå som her 0 Siter
Lisabeth Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 15-18.000,- pr kvm har vi fått oppgitt som tommelfingerregel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.