Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Gjest Har kanskje for sensitive følelser

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke greit at noen tar seg slike "friheter" med andre mennesker, men når man er i et forhold så handler det om å klare å sette grenser for hvordan man lar partneren behandle seg også.

Gjør det?

Tull å si, når så mange kvinner lever under voldelige forhold! Mange av dem faktisk meget intelligente. Hvordan forklarer du det?

Hva du og jeg tenker om situasjonen er irrelevant, fordi vedkommende opplever vold i hjemmet sitt.

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

42

• Mary Poppins

22

• Lillemus

9

• Colette

8

Skrevet

Er det ikke voldtekt når en mann tvinger seg på en kvinne? Hun er meget tydelig en underdanig person, som samboer tar "friheter" med. Er det OK i dine øyne? Vet du at de fleste voldtekter skjer i hjemmet?

Ærlig talt!

Hvis man frivillig går inn på soverommet, og legger seg på alle fire, og faker en orgasme (later som man nyter det), så er det ikke voldtekt. En svært ubehagelig opplevelse helt klart, men ikke voldtekt.

Skrevet

Hvis man frivillig går inn på soverommet, og legger seg på alle fire, og faker en orgasme (later som man nyter det), så er det ikke voldtekt. En svært ubehagelig opplevelse helt klart, men ikke voldtekt.

Spørsmålet er vel hvor frivillig det var.

Skrevet

Fordi hun ikke vet bedre.

Jeg blir helt matt, av hvor mange av dere, er så uvitende om at de fleste voldtekter skjer hjemme....

"Jeg blir helt matt, av hvor mange av dere, er så uvitende om at de fleste voldtekter skjer hjemme...."

Det er vel ingen som sier at de ikke vet at det skjer mange voldtekter hjemme?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fordi hun ikke vet bedre.

Jeg blir helt matt, av hvor mange av dere, er så uvitende om at de fleste voldtekter skjer hjemme....

Tror du virkelig at dol-leserne er uvitende om at mange voldtekter foregår i hjemmet?

At mange voldtekter foregår i hjemmet, er ikke det samme som at dette tilfellet er voldtekt.

Dama har ikke satt grenser, og har latt seg overkjøre. Men å kalle det voldtekt når hun frivillig gikk inn på soverommet, ikke gjorde motstand når han dro av henne trusa og til og med faket orgasme... Nei, det blir feil.

Skrevet

Tror du virkelig at dol-leserne er uvitende om at mange voldtekter foregår i hjemmet?

At mange voldtekter foregår i hjemmet, er ikke det samme som at dette tilfellet er voldtekt.

Dama har ikke satt grenser, og har latt seg overkjøre. Men å kalle det voldtekt når hun frivillig gikk inn på soverommet, ikke gjorde motstand når han dro av henne trusa og til og med faket orgasme... Nei, det blir feil.

Nettopp! Helt enig.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun sa nei.

Skrevet

Det kalles voldtekt.

Du bør reise til nærmeste krisesenter!

Tragisk er det, ja, men det er ingen voldtekt utifra hva vi får beskrevet. Slik trådstarter beskriver det har det verken blitt utøvet fysisk eller psykisk vold. Kvinnen har gjort som mannen bad om, og til og med faket orgasme. Om han er så lite oppmerksom som han høres ut til, så har han ikke lagt merke til at hun gråt i puta.

Jeg er forøvrig enig med deg i at hun bør vurdere om forholdet skal fortsette, men hvorfor i all verden skal hun oppsøke krisesenter om mannen ikke utgjør noen trussel for henne? Slik jeg ser det er hun sin største trussel mot seg selv, siden hun ikke er i stand til å sette grenser for seg selv.

Hadde det vært en venninne av meg, så ville jeg nok ha rådet henne til å dra til fastlegen for å nøste opp problemene og få den hjelpen hun trenger. Forutsatt at det ikke lå noe mer bak enn det som kommer fram her.

Gjest Niccola
Skrevet

Voldtekt?? Snakk om å utvanne et begrep som er har en så alvorlig betydning

Jeg er for min del litt usikker på hvor vidt det begrepet er.

Vi vet ingenting om hva som kunne skje dersom hun nektet.

Det å fake orgasme ble gjort for å få det overstått fortere.

Dette var helt klart ikke frivillig på noen som helst måte, og en voldtekt betyr ikke nødvendigvis å "bli tatt med vold". Psykisk truene atferd for å skaffe seg sex kan også regnes som voldtekt.

Skrevet

Gjør det?

Tull å si, når så mange kvinner lever under voldelige forhold! Mange av dem faktisk meget intelligente. Hvordan forklarer du det?

Hva du og jeg tenker om situasjonen er irrelevant, fordi vedkommende opplever vold i hjemmet sitt.

"Tull å si, når så mange kvinner lever under voldelige forhold! Mange av dem faktisk meget intelligente. Hvordan forklarer du det?"

Hva har dette med intelligens å gjøre? Den skjønte jeg ikke

"Hva du og jeg tenker om situasjonen er irrelevant, fordi vedkommende opplever vold i hjemmet sitt."

Du lar jo fantasien din løpe helt vilt her nå. Hvor skriver trådstarter at hun opplever vold? Det vet vi jo ingenting om.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hun sa nei.

Men etterpå GIKK HUN inn på soverommet. Hun ble ikke slept dit. Hun skulle sagt nei en gang til og blitt på stuen.

hidi, the scorpion
Skrevet

"Jeg blir helt matt, av hvor mange av dere, er så uvitende om at de fleste voldtekter skjer hjemme...."

Det er vel ingen som sier at de ikke vet at det skjer mange voldtekter hjemme?

Nei, men svarene deres sier det!

Vet du hva det vil si å være i en overgripers makt? Hva som kan skje om du ikke følger overgripers ønske?

Dette var voldtekt!

Gjest Niccola
Skrevet

Tragisk er det, ja, men det er ingen voldtekt utifra hva vi får beskrevet. Slik trådstarter beskriver det har det verken blitt utøvet fysisk eller psykisk vold. Kvinnen har gjort som mannen bad om, og til og med faket orgasme. Om han er så lite oppmerksom som han høres ut til, så har han ikke lagt merke til at hun gråt i puta.

Jeg er forøvrig enig med deg i at hun bør vurdere om forholdet skal fortsette, men hvorfor i all verden skal hun oppsøke krisesenter om mannen ikke utgjør noen trussel for henne? Slik jeg ser det er hun sin største trussel mot seg selv, siden hun ikke er i stand til å sette grenser for seg selv.

Hadde det vært en venninne av meg, så ville jeg nok ha rådet henne til å dra til fastlegen for å nøste opp problemene og få den hjelpen hun trenger. Forutsatt at det ikke lå noe mer bak enn det som kommer fram her.

"og til og med faket orgasme"

jeg må bare gjenta det trådstarter skriver - hun faket fordi det da er fortere overstått.

Dette har jeg hørt før er et vanlig triks når man ikke har noe annet å stille opp med.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Har du bodd sammen med en overgriper? Vet du i det hele tatt hva det vil si?

Skrevet

Jeg er for min del litt usikker på hvor vidt det begrepet er.

Vi vet ingenting om hva som kunne skje dersom hun nektet.

Det å fake orgasme ble gjort for å få det overstått fortere.

Dette var helt klart ikke frivillig på noen som helst måte, og en voldtekt betyr ikke nødvendigvis å "bli tatt med vold". Psykisk truene atferd for å skaffe seg sex kan også regnes som voldtekt.

"Dette var helt klart ikke frivillig på noen som helst måte, og en voldtekt betyr ikke nødvendigvis å "bli tatt med vold". Psykisk truene atferd for å skaffe seg sex kan også regnes som voldtekt."

Jeg ser poenget ditt, men dersom dette tilfelle skulle gå under psykisk truende atferd, må trådstarter utdype ganske mye mer enn det hun har gjort i hovedinnlegget. Jeg går utifra informasjonen hun oppgir, og jeg synes ikke det kan kalles voldtekt utifra det.

Gjest Niccola
Skrevet

Men etterpå GIKK HUN inn på soverommet. Hun ble ikke slept dit. Hun skulle sagt nei en gang til og blitt på stuen.

Kanskje vet hun også nøyaktig hva som skjer dersom hun nekter, og har smertelig erfart at det er bedre å lystre. Er det dermed sagt at hun var frivillig med på sex?

Jeg tenker hypotetisk, det ser for meg ut som det ligger en del mer bak her.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har du tenkt over at hun kanskje ikke tør? At overgriperen er sterkere enn det hun er?

Jeg føler intenst at dette er hennes rop om hjelp!

hidi, the scorpion
Skrevet

"Tull å si, når så mange kvinner lever under voldelige forhold! Mange av dem faktisk meget intelligente. Hvordan forklarer du det?"

"Hva du og jeg tenker om situasjonen er irrelevant, fordi vedkommende opplever vold i hjemmet sitt."

Du lar jo fantasien din løpe helt vilt her nå. Hvor skriver trådstarter at hun opplever vold? Det vet vi jo ingenting om.

''Du lar jo fantasien din løpe helt vilt her nå. Hvor skriver trådstarter at hun opplever vold? Det vet vi jo ingenting om.''

Så at trådstarter selv føler det som en voldelig handling betyr ikke noe for deg?

Skrevet

Hun sa nei.

Det hender jeg også sier nei først, men at han prøver seg litt likevel, og etterhvert blir jeg jo med, og nyter det. For alt denne mannen vet er det akkurat det som har skjedd i dette tilfelle.

Skrevet

''Du lar jo fantasien din løpe helt vilt her nå. Hvor skriver trådstarter at hun opplever vold? Det vet vi jo ingenting om.''

Nei, vi vet ingenting om det. Derfor forstår jeg de fleste svarene her, for når det ikke står kan man sikkert gå ut ifra at det ikke skjer. Historien som først blir fortalt er imidlertid den samme som svært mange kvinner først forteller, når sannheten er at de oppfører seg på den underdanige måten nettopp pga vold og tvang og slikt ting.

Men vi skal selvfølgelig ikke se bort ifra at vi som har vært borte i litt for mange slike og lignend historier automatisk tolker slike historier som verre enn det de er også. Fordi de ligner sånn på alle historiene vi har hørt før.

Du har rett i at vi ikke kan vite før trådstarter har gitt oss mer bakgrunnsinfo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...