Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Gjest Har kanskje for sensitive følelser

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Det hender jeg også sier nei først, men at han prøver seg litt likevel, og etterhvert blir jeg jo med, og nyter det. For alt denne mannen vet er det akkurat det som har skjedd i dette tilfelle.

Er det vanlig at menn er så ego at de overhodet ikke senser hvorvidt dama er med på sexen eller ikke?

Har vel bare vært bortskjemt med omtenksomme typer jeg, kanskje..

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

42

• Mary Poppins

22

• Lillemus

9

• Colette

8

hidi, the scorpion
Skrevet

Skyt ikke meg, jeg tolker det akkurat som deg.

Jeg blir bare så uendelig trist, at medsøstre ikke ser tegnene!

At familien rundt trådstarter, bare ser en hyggelig mann, ikke den djevelen han kan være.

Hun trenger hjelp!

Skrevet

Er det vanlig at menn er så ego at de overhodet ikke senser hvorvidt dama er med på sexen eller ikke?

Har vel bare vært bortskjemt med omtenksomme typer jeg, kanskje..

"Er det vanlig at menn er så ego at de overhodet ikke senser hvorvidt dama er med på sexen eller ikke? "

Når hun faker orgasme, er det vel ikke så veldig rart at han tror hun nyter det?

hidi, the scorpion
Skrevet

"og til og med faket orgasme..."

jeg synes det er helt frferdelig at dere damer ser på dette til mannens forsvar. Hun skriver at dette gjør hun siden det da går fortere for mannen - for at han skal bli fortere ferdig.

Dette har jeg hørt om mange ganger, som triks når man ikke har noe annet stille opp med.

Godt sagt, Niccola

Gjest Niccola
Skrevet

Men det er jo like feil å definere det andre veien. Man svarer alltid på innleg ut ifra sine egne referanserammer. Det _må_ tolkes mellom linjene når det ikke sies mer. Noen tolker da til at det ikke er sånn og slik, mens noen tolker til at det er sånn og slik. Trådstarter har hverken sagt om det er eller om det ikke er.

Så da får trådstarter, som vet sannheten, også velge hvilke av svarene hun kan benytte seg av.

Vi kan forstå hverandre, ser jeg.. :-)

Skrevet

At familien rundt trådstarter, bare ser en hyggelig mann, ikke den djevelen han kan være.

Hun trenger hjelp!

"At familien rundt trådstarter, bare ser en hyggelig mann, ikke den djevelen han kan være."

Det er ikke annet enn imponerende hva du klarer å tillegge av informasjon utifra det korte innlegget til trådstarter.

hidi, the scorpion
Skrevet

"Er det vanlig at menn er så ego at de overhodet ikke senser hvorvidt dama er med på sexen eller ikke? "

Når hun faker orgasme, er det vel ikke så veldig rart at han tror hun nyter det?

Hvis jeg noengang blir voldtatt, så håper jeg på en jury bestående av bare menn.

Skrevet

Det jeg forstår av dette, er at få mennesker kan se om andre lever i "helvete"...

Og det bekymrer meg veldig.

Det er vel ingen tvil om at trådstarter har det forferdelig! Ei heller at det er et rop om hjelp og at hun trenger hjelp og støtte utenfra!

Men uten å vite mer enn det vi ser her, så er det ikke mulig for meg å si at partneren begår voldtekt. Fordi jeg heldigvis ikke har egne erfaringer jeg kan tolke inn i konteksten.

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Har du tenkt over at hun kanskje ikke tør? At overgriperen er sterkere enn det hun er?

Jeg føler intenst at dette er hennes rop om hjelp!

Du har åpenbart personlige erfaringer. Det har jeg og. Det betyr ikke at alle som har en mann som sier gå på soverommet for så å tømme seg i henne (dette er tross alt ikke sex) blir voldtatt. Vi vet ingenting om resten av situasjonen, om hvordan han er. Denne ene hendelsen sett alene, er ikke voldtekt. Dette er en idiot av en mann, og en kvinne som åpenbart ikke klarer sette grenser og fremstår som hjelpeløs i mine øyne. Dersom dette derimot ikke er første gang vil saken stille seg annerledes og hun bør søke hjelp. Jeg har vært der jeg og hidi, så jeg vet også hva jeg snakker om. Vennligst ikke gjør alle kvinner til offer er du snill.

Skrevet

Hun trenger hjelp!

''At familien rundt trådstarter, bare ser en hyggelig mann, ikke den djevelen han kan være.''

Her er det noe jeg ikke har fått med meg? Vet vi dette?

hidi, the scorpion
Skrevet

"At familien rundt trådstarter, bare ser en hyggelig mann, ikke den djevelen han kan være."

Det er ikke annet enn imponerende hva du klarer å tillegge av informasjon utifra det korte innlegget til trådstarter.

Mer imponerende er hva du _ikke_ får ut av trådstarter.

Skrevet

Hun trenger hjelp!

Poenget er vel at vi ikke vet hva som hadde skjedd dersom hun hadde nektet og slått på tv'n igjen.

Om han hadde blitt sur og furtet i 3 dager hadde det vært helt ufarlig og ikke noe å bry seg om.

Hadde han dengt henne og tatt henne med fysisk makt blir saken en helt annen.

Men ingen av oss vet hvilke av de to alternativene som stemmer. Om noen av dem gjør det.

Gjest Niccola
Skrevet

Helt isolert sett; selvsagt kan han det, men jeg tviler på at hun hoppet og danset inn på soverommet, hun beskriver et rimelig enveis-opplegg der han drar av henne trusa, plasserer henne og gjør seg ferdig. En ok mann plukker opp noen signaler i dette forløpet. Eller skal jeg si - mangel på signaler.

Skrevet

Men hvor har du det med familien fra?

Skrevet

Hvis jeg noengang blir voldtatt, så håper jeg på en jury bestående av bare menn.

Men kjære deg, hvor er det noen av oss skriver at vi ikke ville støttet en person som var blitt utsatt for tvang og voldtekt? Vi skriver jo ikke det, men vi skriver at vi har for lite informasjon til å kalle dette en voldtekt. Jeg synes man skal være forsiktig med å overbruke et så alvrorlig begrep av respekt for de som har blitt voldtatt.

Skrevet

Dette er et typisk innlegg hvor du vil få svar dra de forskjellige utfra hvilke erfaringer de har. Kvinner som har levd i voldelige forhold, vil se faresignalene du beskriver, mens kvinner som bare har levd i gode forhold til snille menn, vil se på dette som mer eller mindre vanlig overtalelse fra mannens side.

Om det er voldtekt eller ikke i strafferettslig forstand, kan jeg ikke si noe om - men det er jo helt tydelig at du føler dette som er overgrep og i mine øyne er det også det. Allerede fra han har bestemt seg for at du ikke skal se mer film og heller ha sex med ham. Han virker veldig kontrollerende og egoistisk, og du må spørre deg selv om du ønsker å leve i et slikt forhold?

Har slike ting skjedd tidligere, eller var det første gangen? Overkjører han deg og bestemmer når det kommer til andre ting? Er det han som er den kontrollerende i forholdet? Er det i så fall slik du ønsker å ha det, eller ønsker du å være en likeverdig partner i et forhold? Dette er spørsmål du må finne svarene på, og ta en avgjørelse ut fra...

Gjest En annen i kveld
Skrevet

Hun trenger hjelp!

Du må legge til side dine egne erfaringer her hidi og se hendelsen slik hun skriver, ikke overtolk alt.

Skrevet

Som vanlig har du en svært livlig fantasi og jeg holder meg til den informasjonen jeg har fått. Jeg ser det derfor som nytteløst å diskutere noe mer om dette med deg, og konkluderer med at vi forblir unenige.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er vel ingen tvil om at trådstarter har det forferdelig! Ei heller at det er et rop om hjelp og at hun trenger hjelp og støtte utenfra!

Men uten å vite mer enn det vi ser her, så er det ikke mulig for meg å si at partneren begår voldtekt. Fordi jeg heldigvis ikke har egne erfaringer jeg kan tolke inn i konteksten.

Trenger man egne kontekster for å skjønne at andre lider?

Bevisene er jo overveldende, hun sa nei, han gjorde, hun faket, han sluttet, og hun er sår i skjeden.

Hun bør komme seg vekk fra den mannen, men hvordan?

Skrevet

Du har åpenbart personlige erfaringer. Det har jeg og. Det betyr ikke at alle som har en mann som sier gå på soverommet for så å tømme seg i henne (dette er tross alt ikke sex) blir voldtatt. Vi vet ingenting om resten av situasjonen, om hvordan han er. Denne ene hendelsen sett alene, er ikke voldtekt. Dette er en idiot av en mann, og en kvinne som åpenbart ikke klarer sette grenser og fremstår som hjelpeløs i mine øyne. Dersom dette derimot ikke er første gang vil saken stille seg annerledes og hun bør søke hjelp. Jeg har vært der jeg og hidi, så jeg vet også hva jeg snakker om. Vennligst ikke gjør alle kvinner til offer er du snill.

Bra skrevet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...